استاندار خواستار مشمولیت معادن استان از تسهیلات و یارانه های حمایتی استاندار خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی خواستار مشمولیت معادن استان خراسان شمالی از تسهیلات و یارانه های حمایتی شد

استاندار خراسان شمالی در ملاقات ریاست سازمان نظام مهندسی معادن کشور خواستار آن شد تا شورایعالی معادن کشور معادن این استان را هم مشمول تسهیلات و یارانه های حمایتی خود قرار دهد.

کد خبر: 960821004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ - ۷:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، استاندار خراسان شمالی در ملاقات ریاست سازمان نظام مهندسی معادن کشور خواستار آن شد تا شورایعالی معادن کشور معادن این استان را هم مشمول تسهیلات و یارانه های حمایتی خود قرار دهد.استاندار خواستار مشمولیت معادن استان از تسهیلات و یارانه های حمایتی

استاندار خواستار مشمولیت معادن استان از تسهیلات و یارانه های حمایتی

استاندار خواستار مشمولیت معادن استان از تسهیلات و یارانه های حمایتی

استاندار خراسان شمالی خواستار مشمولیت معادن  استان خراسان شمالی از تسهیلات و یارانه های حمایتی شد

محمدرضا صالحی در جلسه با ریاست سازمان نظام مهندسی معادن کشور بیان کرد: با توجه به اینکه اولین جلسه شورای معادن استان را تشکیل داده ایم آمادگی برای تفویض اختیارهای موردی استانها بعنوان پایلوت در سطح کشور را نیز داریم.
صالحی ادامه داد: نقشه های ژئوشیمی و نقشه های ژئوفیزیک هوایی از معادن استان هم در حال انجام است و در این مسیر نقشه ها یک به دویست و پنجاه هزارم کامل شده و نقشه های یک به صد هزار معادن نیز در حال انجام و نقشه های یک به بیست و پنج هزار که جزو نقشه های اساسی محسوب میشود در حال آماده شدن و اتمام است.
استاندار خراسان شمالی در ارتباط با موضوع تسهیلات و یارانه های حمایتی بخش معادن نیز افزود: با توجه به اینکه تسهیلات و یارانه های حمایتی عمدتا بمعادن درجه یک و دو کشور تعلق میگیرد و از طرف دیگر اکثر معادن خراسان شمالی جزو درجه بندی سه و چهار است، خواستار تخصیص تسهیلات به این معادن هستیم.
وی تصریح کرد: امیدوار هستیم شورایعالی معادن کشور حمایتهای مادی، معنوی، تفویض اختیار و تسهیلاتی خود را نیز برای خراسان شمالی داشته باشد.
صالحی عنوان کرد: از شورایعالی معادن کشور خواستار برنامه ریزی خاص برای معادن استان هستیم تا از معادن بعنوان منبعی برای پیشرفت و اشتغال زایی استفاده کنیم.
وی در حاشیه این جلسه در ارتباط با آخرین وضعیت تغییرات مدیران اظهار داشت: بی شک برای ایجاد تغییر و تحولات، عقب نشینی نخواهیم کرد و هرروز به فکر تغییر و تحول در بخشهای مختلف هستیم.

استاندار خواستار مشمولیت معادن استان از تسهیلات و یارانه های حمایتی


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی مطرح کرد: مدیران استان باید با این دیدگاه که در زمان مدیریت خود به تمام وظایف و مسئولیتهای محوله بدرستی عمل کنند، حرکت کرده و در این حالت به نوعی توانسته اند از ظرفیت مدیریتی خود بطور کامل استفاده کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور نیز در این جلسه بیان داشت: باید توجه ویژه ای به پتانسیلهای معادن موجود شود.
نادعلی اسماعیلی تاکید کرد: یکی از سختگیریهای شورایعالی معادن تعریفی فردی بعنوان مسئول فنی در معادن است که با توجه به درجه معادن، لزوم وجود مسئول فنی برای هر معدنی الزامی است تا پاسخ گوی همه اتفاقات معدن باشد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: اکثر معادن خراسان شمالی دارای مسئول فنی هستند و در بحث تفویض اختیار به استانها نیز تمام موارد آن ابلاغ گردیده است.
وی با اشاره به اینکه معادن کشور گرفتاریهای خاص خود را دارد، افزود: با همه این گرفتاریها بخش معدن مظلوم واقع شده و معتقد هستم بجای تعطیل کردن معادن راه کارهایی برای تقویت معادن کشور ارائه دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور، خواستار راه اندازی معادن کوچک در استان شد و گفت: با ایجاد و حمایت از معادن کوچک میتوانیم در مسیر اشتغال زایی و حفظ محیط زیست حرکت کنیم.
وی، هم چنین ایجاد و حفظ تعامل با تشکلهای صنفی و مهندسی معدن را از دیگر اهداف سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد و افزود: نظام مهندسی معدن توانسته است در سالیان گذشته تعاملی سازنده با تشکلهای فعال در حوزه صنعت و معدن برقرار کند.
منبع : خبرگزاری شبستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۶
1133 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0