رضا بستامی: کم اقبالی به رشته‌های معدنی، زنگ خطری که باید جدی گرفت رضا بستامی: کم اقبالی به رشته‌های معدنی، زنگ خطری که باید جدی گرفت

رضا بستامی: کم اقبالی به رشته‌های معدنی، زنگ خطری که باید جدی گرفت

رضا بستامی: کم اقبالی به رشته‌های معدنی، زنگ خطری که باید جدی گرفت ، حوزه نظام مهندسی حدود پنجاه هزار عضو دارد که حدود شانزده هزار عضو آن معدنی هستند

کد خبر: 021124004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ بهمن ۰۲ - ۹:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رضا بستامی: کم اقبالی به رشته‌های معدنی، زنگ خطری که باید جدی گرفت ، حوزه نظام مهندسی حدود پنجاه هزار عضو دارد که حدود شانزده هزار عضو آن معدنی هستند

رضا بستامی: کم اقبالی به رشته‌های معدنی، زنگ خطری که باید جدی گرفت

رضا بستامی: کم اقبالی به رشته‌های معدنی، زنگ خطری که باید جدی گرفت
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، تعداد کم ورودی در رشته‌های «معدن» و «زمین شناسی» را زنگ خطری برای منابع انسانی و نیروی انسانی بخش معدن کشور دانست.
رضا بستامی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: باید در این مورد، چاره اندیشی کرد و این فقط وظیفه یک بخش نیست بلکه باید علاوه بر متولیان این بخش در حوزه صنعت و معدن که وزارت صنعت و معدن، نظام مهندسی، سازمان زمین شناسی و ایمیدرو است، حتما وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت علوم هم کمک کنند تا از این تهدید به سلامت عبور کنیم و تا چند سال آینده آن را به فرصت تبدیل کنیم.
بستامی، با اشاره به اینکه شرایط گروه سنی نیرو‌های فعال در حوزه معدنی در ایده آل‌ترین حالت قرار دارد، افزود: اکنون هشتاد درصد نیروی فعال در حوزه معدنی بین سی تا پنجاه سال سن دارند که بهترین حالت همین سن است.
وی در مورد دانشگاه‌های زمین شناسی و معدن در سطح کشور بیان کرد: ۱۴۲ دانشگاه در کشور در رشته «مهندسی زمین شناسی» و ۴۴ دانشگاه در رشته «مهندسی معدن» با همه گرایش‌های آن به تربیت نیروی انسانی مشغولند، که ظرفیت خوبی برای آموزش دانشجویان حوزه معدن محسوب می‌گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: هم‌چنین حوزه نظام مهندسی حدود پنجاه هزار عضو دارد که حدود شانزده هزار عضو آن معدنی، حدود بیست هزار عضو زمین شناس و هزار نفر متالوژ و سه هزارو پانصد نفر هم نقشه بردار هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد حدود ده هزار نفر پروانه اشتغال دارند و مابقی باید تحت عنوان کارورز کار کنند تا بعد از گرفتن پروانه به این حوزه‌ها اضافه شوند.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۰۲
509 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0