بی‌توجهی مردم به ایمنی بزرگ‌ترین سرمایه‌هایشان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد گلایه کرد:

بی‌توجهی مردم به ایمنی بزرگ‌ترین سرمایه‌هایشان

محمدحسین صباغی از بی‌توجهی مردم در باره بزرگ‌ترین سرمایه‌های خود یعنی ساختمان ‌ها گلایه کرد و افزود: این در حالی است کشورمان هر چند سال یکبار با تهدید زمین لرزه روبرو است و تا سال‌ها جبران خسارت ناشی از آن ممکن نیست.

کد خبر: 191116006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ آبان ۹۸ - ۱:۱۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمدحسین صباغی از بی‌توجهی مردم در باره بزرگ‌ترین سرمایه‌های خود یعنی ساختمان ‌ها گلایه کرد و افزود: این در حالی است کشورمان هر چند سال یکبار با تهدید زمین لرزه روبرو است و تا سال‌ها جبران خسارت ناشی از آن ممکن نیست.

بی‌توجهی مردم به ایمنی بزرگ‌ترین سرمایه‌هایشان

بی‌توجهی مردم به ایمنی بزرگ‌ترین سرمایه‌هایشان

بی‌توجهی مردم به ایمنی بزرگ‌ترین سرمایه‌هایشان

وی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی، فرهنگی و هنری که با عنوان «روی خط زلزله» در شهرستان میبد برگزار گردید، اظهار داشت: با وجود این که ساختمان در کشورمان بزرگ‌ترین سرمایه خانواده‌ها محسوب می‌گردد، اما هنوز به اهمیت رعایت و مقرراتی که از آسیب‌پذیری آن جلوگیری کند، توجه نمی‌ شود.

صباغی با اشاره به رخداد زلزله‌های متعدد در کشورمان، ادامه داد: وقوع هر زمین لرزه ای میتواند پیامدها و تبعات جبران‌ناپذیری را برای افراد و جامعه به بار آورد که تا سال ‌های سال نتوانند خسارت ناشی از آن را جبران کنند.

وی افزوذ: اگر رز مین لرزه‌های سده‌های گذشته در کشورمان را بررسی اجمالی کنیم خواهیم دید که هر ده سال یک بار در کشورمان زلزله‌ای رخ می ‌دهد که جان سی تا چهل هزار نفر از هموطنان‌مان را می‌ گیرد و خساراتی جبران‌ناپذیر را وارد می ‌کند.

وی، هنر را زبان نافذ و گویایی دانست و در این مورد، بیان داشت: تنها هدف از برگزاری کارگاهی با عنوان «روی خط زلزله»، تلنگر زدن به افراد جامعه است تا سرمایه‌های خود را بدست سهل انگاری ندهند و با هوشیاری و رعایت قوانین و مقررات ساخت و ساز، ایمنی ساختمان‌ های خود را مدنظر داشته باشند و در این رابطه نیز سعی کردیم تا از طریق زبان هنر برای  مردم آسیب ‌ها و تهدیدهای زلزله را یادآور شویم چرا که معتقد هستیم مردم با زبان هنر بهتر  به عمق مطلب پی خواهند برد.

بی‌توجهی مردم به ایمنی بزرگ‌ترین سرمایه‌هایشان

«هادی زارع» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد نیز هدف از برگزاری این برنامه را بیان اهمیت مقاوم‌سازی و رعایت ایمنی و آسیب‌ ها و خطرات زمین لرزه عنوان کرد و افزود: برگزاری این کارگاه در واقع نمایش پیامدهایی است که ممکن است پس از زمین لرزه و سیل در کشورمان بوجود آید و ضرورت دارد که مردم با آن ها آشنایی داشته باشند.

زارع گفت: برگزاری این کارگاه آموزشی برخلاف کارگاه‌های دیگر شهرستان، داوری نمی‌ شود و به همه هنرمندان شرکت‌کننده، جوایزی اهدا خواهد شد و آثار آن ها نیز در نمایشگاهی که بزودی در شهرستان برگزار خواهد شد، به نمایش درمی‌آید.

این کارگاه که بمناسبت سالگرد زمین لرزه کرمانشاه و با موضوع زلزله و پیامدهای اجتماعی و مقاوم‌سازی با حضور بیش از پنجاه دانش‌آموز و دانشجو از هنرستان هنرهای زیبا و دانشکده فنی و هنر در محل یخچال تاریخی میبد برگزار گردید.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۸
13244 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0