آموزش نظام مهندس بررسی تحلیلی-4

آموزش نظام مهندس

آموزش نظام مهندس شامل آموزش تکمیلی برای ارتقای پایه یا آمادگی آزمون های نظام مهندسی می شود که باید فرآیند ثبت نام توسط مهندسان انجام شود.. برای آموزش نظام مهندس مهندسان و داوطلبان لزوما باید به عضویت سازمان نظام مهندسی درآمده باشند و براساس ضوابط موجود امکان حضور در این دوره ها را دارند.. آموزش نظام مهندس برای تمامی رشته های ساختمانی ازجمله عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری، برق و...برگزار می شود.

کد خبر: 971106004 تاریخ انتشار: شنبه ۶ بهمن ۹۷ - ۱۰:۴۰ ق.ظ

آموزش نظام مهندس شامل آموزش تکمیلی برای ارتقای پایه یا آمادگی آزمون های نظام مهندسی می شود که باید فرآیند ثبت نام توسط مهندسان انجام شود.. برای آموزش نظام مهندس مهندسان و داوطلبان لزوما باید به عضویت سازمان نظام مهندسی درآمده باشند و براساس ضوابط موجود امکان حضور در این دوره ها را دارند.. آموزش نظام مهندس برای تمامی رشته های ساختمانی ازجمله عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری، برق و…برگزار می شود.

آموزش نظام مهندس

آموزش نظام مهندس

آموزش نظام  مهندس

آموزش نظام مهندس و برگزاری کلاس های آموزشی در برخی دانشگاه ها و موسسات که دارای مجوز از کمیته آموزش هر استان باشند، انجام می شود.

برای آموزش نظام مهندس عناوین و سرفصل های آموزشی در نظر گرفته شده که براساس نیاز سنجی و تکمیل آموزش های مهندسان برنامه ریزی و انتخاب شده اند.

برگزاری آموزش نظام مهندس

معاونت آموزش جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران یکی از فضاهایی است که برای آموزش نظام مهندس در نظر گرفته شده و براساس اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود.

کلاس، کتاب و دوره آموزش نظام مهندسی

برای تحقق اهداف نظام مهندسی و طبق خواسته قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان اساتيد و كارشناسان مجرب و متعهد اقدام به آموزش نظام مهندس و تشکیل کلاس های آموزشی می کنند.

آموزش نظام مهندس برای مهندسان و داوطلبانی است که می خواهند پروانه اشتغال به کار خود را تمديد کرده یا ارتقای پايه و آمادگی آزمون ورود به حرفه  را نیاز دارند.

داوطلبان و مهندسانی که برای اخذ پروانه اشتغال به كار خود اقدام کرده اند باید روند ثبت نام و شرکت در دوره های نظام مهندسی و همچنین آزمون نظام مهندسی را بگذرانند و مدرک مورد نظر را دریافت کنند.

دوره های نظام مهندسی برای آموزش و ورود به حرفه صلاحیت اجرا از طریق سازمان نظام مهندسی و موسسات آموزشی معتبر برگزار می شود.

ارتقای پایه مهندسی

براساس قانون هیچ مهندسی با هر میزان تحصیلات و سابقه كار به هیچ عنوان نمی تواند از پایه ۳ یكباره به پایه ۱ ارتقا پیدا كند بلکه گذشت زمان براساس جدول تعیین شده و همچنین ارتقا از ۳ به ۲ و ۲ به ۱ امکان پذیر است.

حضور در دوره های نظام مهندسی، آموزش های تکمیلی، گذشت زمان و كسب تجربه برای ارتقای پایه مهندسان الزامی است و نمی توان افراد فاقد صلاحیت را به کار اجرا نظارت و طراحی گماشت.

کلاس ارتقا پایه نظام مهندسی

نحوه ارتقای پایه برای پروانه اشتغال به این صورت است كه افراد دارای پروانه اشتغال پایه ۳ با گذراندن دوره های نظام مهندسی و شرکت در آزمون داخلی و کسب نمره قبولی و گذشت زمان تعیین شده می توانند ارتقای پایه داشته باشند.

آموزش نظام مهندس

مطابق با ماده ۷ آئين نامه اجرايی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان مدارك مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری برای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان مورد تاييد است.

مزیت آموزش نظام مهندس

برای مهندسان، آموزش نظام مهندس و داشتن پروانه اشتغال به کار و همچنین ارتقای پایه دارای اهمیت است و کسب تجربه در پروژه های مختلف می تواند سابقه کار و تخصص آنها را افزایش دهد.

با آموزش نظام مهندس و دریافت پروانه اشتغال به کار، تخصیص یک شماره خاص در نظام مهندسی هر استان به هر مهندس یک مزیت محسوب شده و تقریبا شبیه به شماره نظام پزشكی است که از اعتبار قانونی برخوردار است.

مهندسان دارای پروانه اشتغال با آموزش نظام مهندس شرکت در آزمون، کسب نمره قبولی و دارا بودن مدرک، درواقع صلاحیتشان تایید شده و می توانند برای تاسیس شركت، دفاتر مهندسی و… اقدام کرده و ورود به حرفه مهندسی را طبق روال قانونی انجام دهند.

مهندسان دارای پروانه اشتغال می توانند با داشتن این مدرک قانونی معتبر، حتی امتیاز سهمیه خود را به شركت های قانونی شاغل در صنعت ساختمان واگذار كنند.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۹۷
12255 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0