اطلاعات کاربردی نظام مهندسی

تمام آنچه که باید درباره تپ چنجرها بدانید بررسی تپ چنجرها کد خبر 190923008

تمام آنچه که باید درباره تپ چنجرها بدانید

تپ چنجرهای دستگاه هایی هستند که می توانند ولتاژ ثانویه خروجی را با تغییر نسبت دورسیم پیچ اولیهیا ثانویه افزایشیا کاهشدهند. تپ چنجر معمولابه دلیل کم بودن جریان درمنطقه کاربردی‌،درولتاژ بالا یک ترانسفورماتور دو سیم پیچه نصب می شود. در صورتكنترل ولتاژ‌، تپ چنجرها در سيم پيچ هاي ولتاژ بالا ترانسفورماتور برق کاربرد دارند.تغییر ولتاژ زمانی تحت تاثیر قرار می گیرد که تعداد دور ترانسفورماتور دارایتپ چنجر تغییر کند. تپ چنجرهای بی باری در ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا استفاده می شود. سیستم چنین ترانسفورماتورهایی شامل تپ چنجرهایبدون بار در سیم پیچ اصلی است. اینتپ ها کمک می کنند تا تغییرات دریک باند باریک در حدود مقدار اسمیرخ دهند.

۱ مهر ۹۸ 13471 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
عملکرد یک ترانسفورماتور جریان چگونه است بررسی عملکرد ترانسفورماتور کد خبر 190923007

عملکرد یک ترانسفورماتور جریان چگونه است؟

ترانسفورماتور جریان (CT) ترانسفورماتوری است که جریان مدار دیگر را اندازه گیری می کند. این ترانسفورماتور برای انجام اندازه گیری، درمدار خود به یک آمپرمتر (قسمت A در نمودار) وصل شده است. اندازه گیری جریان ولتاژ بالا، به طور مستقیم نیاز به درج ابزار دقیق در مداردارد. در واقعیک مشکل غیر ضروریست که باعث می شود جریان مورد نظر برای اندازه گیری کاهش یابد. همچنین گرمای تولید شده در تجهیزات اندازه گیری جریانمی تواند موجب خوانش کاذب شود. اندازه گیری جریان غیرمستقیم با CT بسیار کاربردی است.

۱ مهر ۹۸ 11009 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
ترانسفورماتور تطبیق دهنده بررسی ترانسفورماتور کد خبر 190923006

ترانسفورماتور تطبیق دهنده

ترانسفورماتور تطبیق دهنده بلندگو، روشی است که برای افزایش خروجی از میکروفون استفاده می شود، بسیار بزرگ است و به گونه‌ای طراحی شده است که از قدرت بسیار بیشتری بهره ببرد. به عنوان مثال، فرض کنید که یک ترانسفورماتور تطبیق دهنده با یک بلندگو 16 اهمی به یکآمپلی فایر 6400 اهمی باید متصل باشد که بتواند قدرت خود را انتقال دهد.فرض کنید که مقدار توان انتقالی باید 9 وات باشد. فرمول توان به صورتW = El است، که W به معنای توان(در واحد وات)،E ولتاژ (در واحد ولت) وI به معنای جریان(در واحد آمپر)می باشد (به یاد داشته باشید که رابطه بین ولتاژ و جریان در یک مقاومت به صورتE = IR است  وR مقاومت (بر حسب اهم) است.)

 

۱ مهر ۹۸ 11442 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
تشخیص خطای همگام سازی شبکه برق بررسی خطای همگام سازی کد خبر 190923005

تشخیص خطای همگام سازی شبکه برق

همگام سازی به معنای به حداقل رساندن اختلاف در ولتاژ‌، فرکانس و زاویه فاز، بین مراحل مربوط به خروجی ژنراتور و منبع شبکه است. یک مولد جریان متناوب باید پیش از اتصال، با شبکه هماهنگ شود. این دستگاه قادر به تحویل برق در شبکه نخواهد بود، مگر اینکه، در همان فرکانس شبکه کار کند. هماهنگ سازی باید قبل از اتصال ژنراتور به یک شبکه اتفاق بیفتد و می توان آن را به صورت دستییا خودکار انجام داد. هدف از هماهنگ سازی نظارت‌، دسترسی‌، فعال کردن و انجام خودکار کنترل عملکرد برای جلوگیری از ناهنجاری های ولتاژ و فرکانس است.

۱ مهر ۹۸ 10528 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بررسی برجBT کد خبر 190914007

برجBTبیرمنگام

برج BT بیرمنگامیک برج مخابراتی در بیرمنگام است. این سازه بلندترین ساختمان در سطح شهر است و به عنوان یک مکان محلی مشهور است.

۲۳ شهریور ۹۸ 10826 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم افزار ArcGIS بررسی نرم افزار کد خبر 190914005

معرفی نرم افزار ArcGIS

یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای کار با نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی است. از آن برایتهیه و استفاده از نقشه ها ، جمع آوری داده های جغرافیایی ، تجزیه و تحلیل اطلاعات نقشه برداری ، به اشتراک گذاری و کشف اطلاعات جغرافیایی ، استفاده از نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی در طیف وسیعی از برنامه ها و مدیریت اطلاعات جغرافیایی در یک پایگاه داده استفاده می شود.

۲۳ شهریور ۹۸ 11742 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
زندگی نامه ElattuvalapilSreedharan ElattuvalapilSreedharan کد خبر 190913011

زندگی نامه ElattuvalapilSreedharan

یک مهندس عمران هندی و یک افسر بازنشسته IRSE(خدمات مهندسان راه‌آهن هند (IRSE) است. افسران این سرویس وظیفه مدیریت سازمان مهندسی عمران راه‌آهن هند را بر عهده دارند) است که به عنوان "مرد مترو" معروف است.وی به دلیل تغییر چهره وسایل نقلیه عمومی در هند وهمچنین رهبری وی در ساخت راه آهن كونكان و مترو دهلی در حالی كه بین سالهای 1995 و 2012 به عنوان مدیر عامل متروی دهلی نو فعالیت می كرد ، شناخته شده است. Sreedharan توسط بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل منصوب شد تا در سال 2015 در یک گروه مشورتی سطح بالا سازمان ملل متحد در مورد حمل و نقل پایدار (HLAG-ST) خدمت کند.

۲۲ شهریور ۹۸ 10600 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی پل Jamuna بررسی ساخت پل کد خبر 190913006

معرفی پل Jamuna

پلJamunaیک گذرگاه به طول 5.63 کیلومتر از رودخانهJamunaاست که یکی از سه رودخانه بزرگ کشور بنگلادش است.

۲۲ شهریور ۹۸ 10447 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم افزارEPANET معرفی نرم افزار کد خبر 190912008

معرفی نرم افزارEPANET

یک بسته نرم افزاری مدل سازی سیستم توزیع آب است که توسط بخش آبرسانی و منابع آب آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. این کار شبیه سازی طولانی مدت از رفتار هیدرولیک و کیفیت آب در شبکه های لوله ای تحت فشار می باشدو طراحی شده است تا "ابزاری تحقیقاتی باشد که درک ما را از حرکت و سرنوشت آب در سیستم های توزیع  بهبود بخشد". EPANET اولین بار در سال 1993 ظاهر شد.

۲۱ شهریور ۹۸ 12389 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
زندگی نامه John A. Roebling جان آگوستوس روبلینگ کد خبر 190912007

زندگی نامه John A. Roebling

جان آگوستوس روبلینگ (زاده یوهان آگوست روبلینگ ؛ 12 ژوئن 1806 - 22 ژوئیه 1869) مهندس عمران آمریکایی آلمانی بود. وی پل های معلق کابلی ، به ویژه پل بروکلین را که به عنوان یک مکان ملی تاریخی و یک نقطه عطف ملی مهندسی عمران معرفی شده ، طراحی و ساخته است.

۲۱ شهریور ۹۸ 11052 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
فازهای 1 و 2 پروژه آب و فاضلابNewark پروژه آب و فاضلاب کد خبر 190911008

فازهای ۱ و ۲ پروژه آب و فاضلابNewark

این پروژه شامل یک تونل قطعه ای 2.8 کیلومتری که در زیر شهر می گذرد ، 2.55 کیلومتر تجدید جریان آب ، 6 کیلومتر فاضلاب و همچنین بیش از 10 کیلومتر از آب های جدید که به طور عمده در خیابانهای شهرساخته شده.

۲۰ شهریور ۹۸ 848 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
تاریخچه ای از راه آهن ایران بررسی راه آهن ایران کد خبر 190911007

تاریخچه ای از راه آهن ایران

پیشینه احداث و بهره‌برداری موفق اولین راه‌آهن در ایران به سال ۱۸۴۸ میلادی از رشت به بندر پیربازار و بندر انزلی بازمی‌گردد و بقایای این مسیر هنوز در مسیر رشت به پیربازار و یک لوکوموتیو بخار در محوطه اداره کل بنادر استان گیلان وجود دارد،۱۲ کیلومتر از این مسیر تا اواسط دوره رضا شاه همچنان مورد استفاده بوده‌است. در ۱۸۸۶ میلادی با احداث خط راه‌آهن محمودآباد (سواحل جنوبی دریای مازندران) به آمل احداث گردید.در واقع قرار ب.د که این طرح تا تهران ادامه یابد، ولی با کارشکنی‌های پیمانکاران بلژیکی با شکست رو به رو شد.

۲۰ شهریور ۹۸ 990 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بوستر چهارگانه بررسی بوستر چهارگانه کد خبر 190909005

بوستر چهارگانه

ترانسفورماتور تنظیم زاویه فاز، رگولاتور زاویه فاز (PAR در اصطلاح آمریکایی)، ترانسفورماتور تغییر فاز، شیف رجیستر فاز (در اصطلاح آمریکای غربی) یا تقویت کننده مربع سازی(تقویت کننده چهارگانه در اصطلاح انگلیسی)، یک مدل تخصصی ترانسفورماتور است که برای کنترل جریان قدرت واقعی در شبکه های انتقال برق سه فاز استفاده می شود.دریک خط انتقال جریان متناوب، جریان برق خط متناسب با سینوس تفاوت زاویه فاز بین ولتاژ انتهای فرستنده و انتهای گیرنده خط است. در این حالت مدارهای موازی با ظرفیت های مختلف بینیک نقطه در یک شبکه انتقال (به عنوان مثال، یک خط بار و یک کابل زیرزمینی) وجود دارند. دستکاری مستقیم زاویه فاز امکان کنترل تقسیم جریان بین مسیرها را فراهم می کند و از اضافه بار جلوگیری می کند. بوسترهای چهارگانه وسیله ای برای کاهش بار اضافی در مدارهای سنگین و بارگیری مجدد از طریق مسیرهای مطلوب تر فراهم می کنند.

۱۸ شهریور ۹۸ 1334 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
افزایش پتانسیل زمین پتانسیل زمین کد خبر 190909004

افزایش پتانسیل زمین

در مهندسی برق، افزایش پتانسیل زمینیا EPR(که GPR هم نام دارد) زمانی اتفاق می افتد که جریان بزرگی از طریق یک امپدانس شبکه زمین به زمین جریانیابد. نسبت پتانسیل در نقطه ای دوردست روی زمین، بالاترین نقطه ای است که جریان وارد زمین می شود و با افزایش فاصله از منبع کاهش مییابد. افزایش پتانسیل زمین موجب ایجاد نگرانی در طراحی پست های برق می شود زیرا پتانسیل بالا ممکن است برای افراد یا تجهیزات خطر ایجاد کند.افزایش پتانسیل زمین (EPR) در اثر رخداد خطا های الکتریکی که در پستهای برقی، نیروگاههایا خطوط انتقال ولتاژ بالا رخ می دهد، ایجاد می شود. جریان اتصال کوتاه از طریق ساختار کارخانه و تجهیزات، در الکترود زمینی جریان مییابد. مقاومت زمینصفر نیست. بنابراین جریان تزریق شده به زمین در الکترود زمینی باعث افزایشپتانسیل نقطه مرجعدر مسافتی دورتر می شود. افزایش بالقوه این پتانسیل می تواند باعث ایجاد ولتاژ خطرناک در فاصله‌ی صدها متر دورتر از محل واقعی خطا شود.

۱۸ شهریور ۹۸ 1426 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
پل Southwark هدف از ساخت پل کد خبر 190909003

پل Southwark

برای رفع ترافیک روی پل های موجود در آن حوالی ، دستور داده شد که یک پل بر روی رودخانه تایمز ساخته شود.

۱۸ شهریور ۹۸ 878 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
زندگی نامه Benjamin Wright بنیامین رایت کد خبر 190907013

زندگی نامه Benjamin Wright

بنیامین رایت (متولد 10 اکتبر 1770 – وفات در 24 اوت 1842) یک مهندس عمران آمریکایی بود که مهندس ارشد کانال اری(Erie) و کانال چساپیک(Chesapeake) و اوهایو(Ohio) بود. در سال 1969 ، انجمن مهندسان عمران آمریكا وی را به عنوان "پدر مهندسی عمران آمریكا" اعلام كرد.

۱۶ شهریور ۹۸ 1020 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
آخرین تحولات در فناوری بتن تحولات در فناوری بتن کد خبر 190907011

آخرین تحولات در فناوری بتن

پیش بینی می شود که بازار بتن بین سالهای 2018 و 2023 شاهد رشد مداوم باشد که عمدتاً با توسعه شهرهای هوشمند ، تعمیر زیرساخت ها و فن آوری جدید بتن پیش برده می شود. بازار غیر مسکونی بیشترین رشد را خواهد داشت.

۱۶ شهریور ۹۸ 856 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
کاربرد سیستم های هوشمند در حمل ونقل ریلی حمل ونقل ریلی کد خبر 190906001

کاربرد سیستم های هوشمند در حمل ونقل ریلی

در طول دهه های اخیر با گسترش زیرساخت های ریلی، حداکثر بهره برداری ممکن با استفاده از روش های سنتی انجام شده است. به همین دلیل به منظور دست یابی به حمل و نقل بهتر و روان تر، احتیاج به نوین کردن سیستم های حمل و نقل ریلی و هوشمند سازی آنان می‌باشد.

۱۴ شهریور ۹۸ 2335 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
زندگی نامه Thomas Telford توماس تلفورد کد خبر 190901009

زندگی نامه Thomas Telford

تلفورد در فوریه 1782 به لندن رفت و در آنجا با معماران رابرت آدام و سر ویلیام چمبرز آشنا شد و به عنوان سنگ تراش در ساختمان خانه سامرست کار کرد.

۱۰ شهریور ۹۸ 1153 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
پروژه جایگزینی پل پیاده رو Telford پل پیاده رو کد خبر 190831011

پروژه جایگزینی پل پیاده رو Telford

طرح جایگزینیFootbridge Central Telfordیک پروژه 10 میلیون پوندی بود که توسط وزارت حمل و نقل انگلستان تأمین مالی شد و به دنبال تقویت دسترسی به ایستگاه مرکزیTelford و مرکز شهر بود.

۹ شهریور ۹۸ 891 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
مراحل اجرای فونداسیون اجرای فونداسیون کد خبر 190831010

مراحل اجرای فونداسیون

فونداسیون یا پی ساختمان قسمتی است که وظیفه دارد بار های وارده از طرف اسکلت ساختمان مثل ستون ها را به زمین انتقال دهد.

۹ شهریور ۹۸ 1008 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بتن تقویت شده با فیبر بتن تقویت شده کد خبر 190831009

بتن تقویت شده با فیبر

بتن مسلح شده با فیبر (FRC) بونی است که حاوی مواد فیبری است. این بتن شامل الیاف گسسته کوتاه است که به طور یکنواخت توزیع شده و به صورت تصادفی جهت گیری می شوند. الیاف شامل الیاف فولادی ، الیاف شیشه ای ، الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی هستند - هر کدام از این الیافها ویژگی های متفاوتی به بتن می دهند. علاوه بر این ، پارامتر های بتن مسلح با الیاف با بتن های مختلف ، نوع الیاف ، هندسه ، توزیع ، جهت گیری و تراکم الیاف تغییر می کند.

۹ شهریور ۹۸ 1088 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
9 پروژه مهندسی عمران که ممکن است آینده را تعریف کند پروژه مهندسی عمران کد خبر 190829006

۹ پروژه مهندسی عمران که ممکن است آینده را تعریف کند

مهندسی عمران از زمان های بسیار دور ، طرز تفکر حاظر و دانش فنی روزگار را تحت فشار قرار داده است. اینروند امروزه نیز تغییر نکرده است ، اما سرعت تغییر و تقاضا برای توسعه فناوری پیشرفته ، متفاوت شده است.

۷ شهریور ۹۸ 878 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم افزار Abaqus نرم افزار Abaqus کد خبر 190829005

معرفی نرم افزار Abaqus

Abaqus FEA (سابقا ABAQUS) یک مجموعه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل اجزا محدود و مهندسی به کمک رایانه است که در ابتدا در سال 1978 منتشر شد. نام و آرم این نرم افزار بر اساس ابزار محاسبه چرتکه ساخته شده است. مجموعه محصولات Abaqus از پنج محصول نرم افزاری اصلی تشکیل شده است:

۷ شهریور ۹۸ 1327 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
فلیکس کاندلا کد خبر 190828005

زندگی نامه Félix Candela

فلیکس کاندلا (متولد 27 ژانویه 1910 –وفات در 7 دسامبر 1997) یک معمار اسپانیایی و مکزیکی بود که در مادرید متولد شد و در سن 26 سالگی با کسب تابعیت مضاعف به مکزیک مهاجرت کرد.

۶ شهریور ۹۸ 1393 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم افزار 3Ds Max نرم افزار 3Ds Max کد خبر 190827008

معرفی نرم افزار ۳Ds Max

3ds Maxیک برنامه گرافیکی رایانه ای برای ایجاد مدل های سه بعدی ، انیمیشن ها و تصاویر دیجیتال است. اینیکی از محبوب ترین برنامه ها در صنعت گرافیک رایانه است و به دلیل داشتن ابزار های قوی برای هنرمندان سه بعدی به خوبی شناخته شده است.

۵ شهریور ۹۸ 891 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بررسی مصالح ساخت بتن مصالح ساخت بتن کد خبر 190827007

بررسی مصالح ساخت بتن

سیمان مورد استفاده نباید فاسد باشد ودرکیسه های سالم و یا ماشین های مخصوص حمل سیمان(بونکر)تحویل داده شودکه سیمان های فله ای در سیلو ها نگهداری می شوند و سیمان های پاکتی در محلی مناسب باید نگهداری شوند به نحوی که به دور از رطوبت باشند به همین دلیل توصیه می شود پاکت های سیمان روی زمین گذاشته نشوند و با استفاده از الوار های چوبی پایه ای ساخته شود و روی آن گذاشته شوند و حداکصر در حدود 10 پاکت روی هم گذاشته شود و محل نگهداری نیز سرپوشیده باشد.سیمانی که فاسد شده باشد باید به سرعت از کارگاه خارج شود. مدت زمان سفت شدن اولیه سیمان پرتلند خالص در شرایط معمولی باید کمتر از ۴۵ دقیقه و گیرش نهایی آن کمتر از ۱۲ ساعت باشد.

۵ شهریور ۹۸ 914 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
مقایسه و ارزیابی سیستم حمل و نقل ریلی و سیستم حمل و نقل جاده ای بررسی حمل و نقل ریلی و حمل و نقل جاده ای کد خبر 190826008

مقایسه و ارزیابی سیستم حمل و نقل ریلی و سیستم حمل و نقل جاده ای

با وجود اینکه در جهان حمل و نقل از طریق کانتینر رو به افزایش است اما ایران برعکس سایر کشور ها توجه چندانی به این موضوع ندارد و تنها %1.6 از جا به جایی های کالا در ایران به وسیله کانیتر صورت می گیرد. با وجود اینکه مزایای بسیاری در جا به جایی کالا به وسیله کانتینر از طریق حمل و نقل ریلی وجود دارد اما در ایران از این سیستم بسیار کم استفاده می شود. برای مثال در سال 1392 تنها حدود 8 درصد از کالا های کانتینری توسط راه آهن حمل شد.

۴ شهریور ۹۸ 881 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معیار هایی که در تحقیق و شناسایی زمیمعیار هایی که در تحقیق و شناسایی زمین پروژه باید مورد توجه قرار دادن پروژه باید مورد توجه قرار داد تحقیق و شناسایی زمین کد خبر 190825007

معیار هایی که در تحقیق و شناسایی زمین پروژه باید مورد توجه قرار داد

قبل از طراحی یک ساختمان ابتدا باید زمین پروژه را بررسی کنیم و نتایجی را بدست بیاوریم تا بتونیم بر اساس نتایج پی ساختمان را طراحی کنیم لذا در این مقاله قصد داریم چند مورد از موارد مهمی که باید در مورد خاک شناسایی شود را توضیح دهیم.

۳ شهریور ۹۸ 1212 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
زندگی نامه Pier Luigi Nervi پیر لوئیجی نروی کد خبر 190825006

زندگی نامه Pier Luigi Nervi

پیر لوئیجی نروی (تولد در 21 ژوئن 1891 – مرگ در تاریخ 9 ژانویه 1979) مهندس و معمار ایتالیایی بود. وی در سال 1913 از دانشگاه بولونیا فارغ التحصیل شد. نروی به عنوان استاد مهندسی در دانشگاه رم از سال 1946 تا 1961 مشغول به تدریس بود و در سراسر جهان به عنوان مهندس سازه و معمار شناخته می شود وی همچنین به دلیل استفاده نوآورانه از بتن مسلح در جهان شهرت بساری داشته و دارد.

۳ شهریور ۹۸ 2662 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
ریز نکات و آزمایشات مهم تراورس ها بررسی انواع تراورس ها کد خبر 190825005

ریز نکات و آزمایشات مهم تراورس ها

قبلا در مقاله ای انواع تراورس ها توضیح داده شد و مزایا و معایب هر یک گفته شد در این مقاله موارد ریزتری درباره هر یک گفته خواهد شد که همگی از نشریه 301 برداشته شده اند و باید مورد توجه قرار گیرند زیرا یک نشریه لازم الاجرا است.

۳ شهریور ۹۸ 1765 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم افزار ETABS نرم افزار ETABS کد خبر 190824005

معرفی نرم افزار ETABS

ETABSیک  بسته نرم افزاری یکپارچه برای تجزیه و تحلیل ساختاری و طراحی ساختمان ها است.ETABS در آخرین ورژن خود ابزارهای بی همتا3Dمدل سازی و تجسم سازی را ارائه کرده است ، قدرت تحلیلی سریع خطی و غیر خطی ، قابلیت طراحی پیشرفته و جامع برای طیف گسترده ای از مصالح و امکان نمایش های گرافیکی با رنگ های مختلف برای درک بصری بهتر را ارائه می دهد. و نقشه های شماتیکی نمایش می دهد که به کاربران امکان می دهد به سرعت و به راحتی رمزگشایی کرده و نتایج تجزیه و تحلیل و طراحی را درک کنند.

۲ شهریور ۹۸ 1019 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بررسی بتن الیافی کد خبر 190823002

بتن الیافی

با گذشت زمان بتن از شکل های سنتی خود فاصله گرفته و انواع و اقسام بتن جدید تولید شده که یکی از این انواع بتن ها، بتن الیافی می باشد که در ساخت آن از کامپوزیت‌ها به عنوان یک تکنولوژی جدید در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود.

۱ شهریور ۹۸ 1923 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
تخریب بررسی مراحل تخریب کد خبر 190823001

تخریب

به منظور احداث ساختمانهای جدید باید ساختمانهای موجود و قدیمی ( غیر از آثار باستانی ) تخریب شوندو باید قبل از خراب کردن اندازه گیری و صورت مجلس گردد . تاسیسات زائد ، سرویسها و انشعابات مربوط به آن مانند آب ، فاضلاب ، برق ، تلفن ، سوخت و غیرهقبل از شروع به تخریب ابنیه باید قطع گردد و به نحو مطمئنی مسدود شود .بدون اطلاع و اجازه مقامات صلاحیتدارلوله های آتش نشانی نباید قطع شود .در هنگام تخریب همواره مصالح قابل استفاده و خوبی حاصل می گردد تا جای ممکن باید جمع آوری و دسته بندی شدهو سپس در محل مناسبی انبار گردد .

۱ شهریور ۹۸ 1002 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
قطار های سریع السیر بررسی قطار های سریع السیر کد خبر 190822012

قطار های سریع السیر

زيرساخت راه آهن پرسرعت به همراه قطارهاي ويژه پرسرعت تشكيل يك راه آهن پرسرعت قابل بهره برداري را مي دهند. قطارهاي پرسرعت با قطارهاي كلاسيك متفاوت هستندو ويژگي هاي منحصر به فردي دار ند. با توجه به اهميت قطارهاي پرسرعت در بهره برداري راه آهن پرسرعت این ارائه به این موضوع اختصاص داده می شود.

۳۱ مرداد ۹۸ 1082 بازدید بدون نظر ادامه مطلب