آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه 3 آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه 3

آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه ۳

آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه 3 ، کجا هر ساله در یک یا دو نوبت در رشته‌های هفتگانه برگزار می شود

کد خبر: 991014013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ دی ۹۹ - ۱۰:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه ۳ ، کجا هر ساله در یک یا دو نوبت در رشته‌های هفتگانه برگزار می شود

آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه ۳

آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه 3
چگونه در آزمون نظام مهندسی موفق شویم؟
آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه ۳ کجا هر ساله در یک یا دو نوبت در رشته‌های هفتگانه
روش مطالعه برای آزمون نظام مهندسی
قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان و اخذ صلاحیت نظارت، اجرا، طراحی یکی از دغدغه‌های مهندسین فارغ التحصیل بعد از مقطع کارشناسی و ورود حرفه‌ای به بازارکار مهندسی ساختمان می‌باشد، پیشنیاز شرکت در این آزمون‌ها گذشت ۳ سال تمام از تاریخ فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی است. در این نوشته راه‌حل موفقیت در این آزمون‌ها خدمت داوطلبین ارائه می‌شود.
ثبت‌نام در آزمون نظام مهندسی
آزمون نظام مهندسی ساختمان یا همان آزمون اخذ صلاحیت ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه سه هر ساله در یک یا دو نوبت در رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان بصورت سراسری و جزوه باز برگزار می‌شود.
رشته‎های نظام مهندسی ساختمان (عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه‌برداری، شهرسازی، ترافیک) با گرایش‌های مربوط به ساختمان می‌باشند. آزمون در صلاحیت‌های مستقل “نظارت” با عنوان شغلی مهندس ناظر و صلاحیت “اجرا” با عناوین شغلی مجری (رئیس کارگاه) و کمک مجری (سرپرست کارگاه) و همچنین صلاحیت “طراحی” برگزار می‌شود. که در رشته مهندسی عمران صلاحیت طراحی به‌عنوان صلاحیت محاسبات سازه می‌باشد، همچنین آزمون طراحی معماری نیز بصورت ترسیمی دستی برگزار می‌شود که در داوطلبین با کسب نمره حدنصاب ۵۰% پروانه مهندسی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ می‌نماید.
برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ساختمان، عضویت در سازمان نظام مهندسی استان الزامی نبوده ولی برای صدور پروانه مهندسی عضویت و داشتن پایان خدمت برای آقایان ضروری است.
تهیه منابع آزمون نظام مهندسی
در شروع ثبت‌نام هر دوره از طریق دفتر مقررات ملی ساختمان، منابع آزمون اعلام می‌شود، منبع اصلی آزمون مباحث مقررات ملی ساختمان ایران (کتاب‌های جلد سبز رنگ) با توجه به سال روی جلد اعلامی می‌باشند که به تناسب هر رشته و آزمون کل منابع رسمی اعلامی باید تهیه شوند، علاوه بر مباحث مقررات ملی ساختمان ممکن است منابعی از قبیل قانون نظام مهندسی و راهنماهای مباحث و نشریه‌ها و… نیز بعنوان منبع آن دوره از آزمون اعلام شود.
شروع مطالعه برای آزمون، با مطالعه روزنامه‌وار
بعد از تهیه همه منابع رسمی مشخص شده آزمون طبق سال‌های روی جلد، بهتر است یک بار کل منابع روزنامه‌وار مطالعه شود، هدف از این نوع مطالعه آشنایی با ساختار و موضوعات هر مبحث و نحوه فصل‌بندی و آشنایی ضمنی با تعاریف و اصطلاحات آن مبحث هست و نیازی به خاطر سپردن یا یادگیری کامل نیست، چون آزمون کاملا جزوه باز است.
تمرین با کلیدواژه آزمون نظام مهندسی
با توجه به حجم و تعداد بالای مباحث مقررات ملی ساختمان ایران و چندین منبع رسمی جانبی برای هر رشته-آزمون، آزمون ورود به حرفه مهندسان بصورت جزوه باز بوده و استفاده از هرگونه منبع و کتاب و جزوه، آزاد می‌باشد. یک از راهکارهایی که داوطلبین این آزمون برای موفقیت و افزایش سرعت عمل سر جلسه آزمون استفاده می‌نمایند، روش کلیدواژه است. این روش ابداعی که تکمیل شده راهکارهای دانشجویان برای موارد آزمون‌های کتاب باز بوده، بصورتی که مثلاً یک کلمه و اصطلاح تخصصی در متن موجود هست و با نوشتن شماره صفحات مربوط به واژه‌های کلیدی آن کتاب سرعت عمل خود را افزایش داده و از ورق زدن بیهوده کتاب سر جلسه آزمون و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. کلید واژه آزمون نظام مهندسی نیز دقیقاً همین کار را در مقیاسی وسیعتر با پوشش کل متن منابع آزمون نظام مهندسی بصورت کاملاً مفهومی و جدولی انجام داده است.
کلیدواژه درواقع فهرست لغت‌نامه‌‌ای از واژه‌ها و اصطلاحات و کلمات کلیدی متن منابع بوده که شماره مبحث و شماره صفحه/صفحات هر واژه جلوی آن مشخص شده است و از ورق زدن بیهوده کتاب و اتلاف وقت داوطلبین در سر جلسه آزمون جلوگیری می‌کند.
برای رسیدن به سطح آمادگی مطلوب پیشنهاد می‌شود، با استفاده از سوالات تکی مباحث (سوالات مبحث به مبحث) مقررات ملی هر منبع آزمون نظام مهندسی، سوالات مبحث با کلید واژه آزمون نظام مهندسی در شرایط زمانی محدود آزمون تمرین شود.
فیلم‌های آموزشی برای آمادگی آزمون نظام مهندسی
همچنین برای موفقیت و رسیدن به سطح آمادگی بیشتر در آزمون می‌توان از محصولات آموزشی نظیر فیلم آموزشی نظام مهندسی‌ نظیر فیلم‌های آموزشی تکی مباحث مقررات ملی برای آزمون‌های نظارت و اجرا در رشته‌های عمران و معماری استفاده کرد، برای موفقیت در اخذ صلاحیت محاسبات رشته عمران و طراحی معماری نیز استفاده از فیلم‎ آموزشی محاسبات و فیلم‌ آموزشی طراحی معماری می‌تواند کمک شایانی در موفقیت داوطلبین آزمون داشته باشد.
آزمون نظام مهندسی ساختمان، علاوه بر سنجش علمی و تسلط مهندسین به بندهای آیین‌نامه‌ای و مباحث مقررات ملی ساختمان ایران، آزمون سرعت عمل و دقت در پاسخگویی به سوالات اکثراً نکته‌دار آزمون است.
با آرزوی موفقیت برای همه مهندسین و داوطلبین آزمون نظام مهندسی
منبع: شایا نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۹۹
11100 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0