زندگی نامه John A. Roebling جان آگوستوس روبلینگ

زندگی نامه John A. Roebling

جان آگوستوس روبلینگ (زاده یوهان آگوست روبلینگ ؛ 12 ژوئن 1806 - 22 ژوئیه 1869) مهندس عمران آمریکایی آلمانی بود. وی پل های معلق کابلی ، به ویژه پل بروکلین را که به عنوان یک مکان ملی تاریخی و یک نقطه عطف ملی مهندسی عمران معرفی شده ، طراحی و ساخته است.

کد خبر: 190912007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ شهریور ۹۸ - ۱۱:۳۷ ق.ظ

جان آگوستوس روبلینگ (زاده یوهان آگوست روبلینگ ؛ ۱۲ ژوئن ۱۸۰۶ – ۲۲ ژوئیه ۱۸۶۹) مهندس عمران آمریکایی آلمانی بود. وی پل های معلق کابلی ، به ویژه پل بروکلین را که به عنوان یک مکان ملی تاریخی و یک نقطه عطف ملی مهندسی عمران معرفی شده ، طراحی و ساخته است.

زندگی نامه John A. Roebling

زندگی نامه John A. Roebling

زندگی نامه  John A. Roebling

تحصیلات

مادر روبلینگ با شناخت هوش و استعداد وی در سن جوانی ، ترتیب داد که او توسط افررا سالومون اونگر در ریاضیات و علوم در تدریس شود. او در ۱۵ سالگی به ارفورت رفت. در ۱۸۲۴ او آزمون نقشه برداری را گذراند و به مدت یک سال به خانه بازگشت. در سال ۱۸۲۴ او به مدت دو ترم درBauakademie در برلین ثبت نام کرد ، جایی که در معماری و مهندسی تحت آموزش مارتین فردریش رابه ، ساخت پل و ساخت و ساز پی را تحت یوهان فردریش دیتلین، هیدرولیک را تحت آموزش یوهان آلبرت اتلوینیاد گرفت. روبلینگ همچنین در سخنرانی های فیلسوف جورج ویلهلم فردریش هگل شرکت کرد. روبلینگ به فلسفه علاقه نشان داد و سال ها بعد روییک رساله ۱۰۰۰ صفحه ای درباره مفاهیم خود در مورد جهان کار کرد.

آزمون نظام مهندسی عمران ۹۸

منابع آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات پایه ۳

در سال ۱۸۲۵ ، روبلینگ در آرنزبرگ ، وستفالن شغل دولتی گرفت و به مدت چهار سال در ساخت جاده نظامی کار کرد. در این دوره او طرح هایی را برای پل های معلق تهیه کرد. در سال ۱۸۲۹ او به خانه خود بازگشت تا پایان نامه نهایی خود را تدوین کند و برای امتحان مهندس دوم خود آماده شود. به دلایل نامعلوم ، او هرگز امتحان را شرکت نکرد.

زندگی حرفه ای

در ۲۲ مه ۱۸۳۱ ، روبلینگ به همراه برادرش کارل و یوهان آدولفوس اتلر ، که معتقد به یک آرمانشهر تکنولوژیکی بودند ، و گروهی از مهاجران ، پروس را ترک کردند. مهندسان در پیشرفت و دستیابی به تحرک اقتصادی در جامعه پروس مشکل داشتند. جنگ های ناپلئونی که تا سال ۱۸۱۵ ادامهیافت ، سرمایه گذاری در زیرساخت ها را سرکوب کرده بود. در این دوره ، پروس ناآرامی سیاسی داشت ، زیرا دولت های استبدادی مکان های دموکراتیک را به دست گرفتند. اتلر ایده هایی در مورد ایجادیک مدینه فاضله در ایالات متحده داشت ، اما اختلافات در این مسیر به وجود آمد و این گروه شکافته شد.جان و کارل در ۲۸ اکتبر ۱۸۳۱ در شهر باتلر ، پنسیلوانیا با هدف ایجاد شهرک آلمانی ، ۱۵۸۲ هکتار زمین (۶٫۴ کیلومتر مربع) خریداری کردند که به آن ساکسونبورگ می گویند. بیشترمهاجران دیگر در کنار اتلر مانده بودند. خانه جان روئبلینگ در ساکسونبورگ در سال ۱۹۷۶ در فهرست آثار ملی مکان های ثبت شده قرار گرفت.

وقتی روبلینز و سایرین به ایلات متحده رسیدند ، ایالات متحده در مراحل بعدی رونق اقتصادی بود. کشاورزان به شدت تحت تأثیر آن بودند. تا دهه ۱۸۴۰ ، بسیاری از آمریکایی ها به سرنوشت آشکار این کشور برای گسترش مرزهای خود و دستیابی به عظمت اعتقاد داشتند. حمل و نقل بین مراکز صنعتی شرقی و بازارهای کشاورزی مرزی موضوعی مورد توجه ملی و مردمی قرار گرفته بود. بسیاری از پروژه های راه آهن و حمل و نقل در نزدیکی محلی که Roebling برای مستعمره خود انتخاب کرده بود ، در حال انجام بودند ، اما به جای ادامه در حرفه مهندسی ، وی به دامداری پرداخت. پس از پنج سال او با یوهانا هرتینگ ، دختر خیاط ازدواج کرد.

او دریافت که کار کشاورزیاو را راضی نمی کند و مهاجران بسیار کمی را به خود جلب کرد. در سال ۱۸۳۷ ، پس از درگذشت برادرش کارل و تولد فرزند اولش ، روبلینگ به حرفه مهندسی بازگشت. او ابتدا بر روی پروژه هایی برای بهبود ناوبری رودخانه و ساخت کانال بود، کار کرد. وی به مدت سه سال ، نقشه برداری از خطوط ریلی در سراسر کوه های آلژنی ، از هریسبورگ تا پیتسبورگ را برای ایالت پنسیلوانیا انجام داد.

در سال ۱۸۴۰ ، او به طراح پل معلق Charles Ellet نامه ای نوشت ، و پیشنهاد داد تا در طراحییک پل در نزدیکی فیلادلفیا به وی کمک کند:

زندگی نامه John A. Roebling

مطالعه پل های معلق در چند سال اخیر اقامت من در اروپا زمینه مورد علاقه من بود. بگذاریدیک پل از این نوع پل در فیلادلفیا ساخته شود و….

پل بروکلین

مرگ

در سال ۱۸۶۷ ، روبلینگ کار طراحی را روی آنچه که اکنون پل بروکلین نامیده می شود ، آغاز کرد و بر روی رودخانه شرقی در نیویورک قرار دارد. در ۲۸ ژوئن ۱۸۶۹ در Fulton Ferry ، در حالی که او در حاشیه بار انداز ایستاده بود ، در حال کار بر روی مکانی که قرار بود پل در انجا ساخته شود، بود. پای او توسط یک کشتی که رد می شد خرد شد. انگشتان مصدوم وی را قطع کردند. وی از معالجه بیشتر پزشکی خودداری کرد و می خواست با استفاده از “آب درمانی” (ریختن مداوم آب بر روی زخم) پای خود را معالجه کند. وضعیت وی رو به وخامت گذاشت. وی در ۲۲ ژوئیه ۱۸۶۹ در اثر کزاز در خانه پسرش در خیابان هیکس ، در بروکلین درگذشت. روبلینگ در گورستان Riverview در ترنتون ، نیوجرسی به خاک سپرده شد.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۹۸
11054 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0