برجBTبیرمنگام
برج BT بیرمنگامیک برج مخابراتی در بیرمنگام است. این سازه بلندترین ساختمان در سطح شهر است و به عنوان یک مکان محلی مشهور است.
برج BT بیرمنگامیک برج مخابراتی در بیرمنگام است. این سازه بلندترین ساختمان در سطح شهر است و به عنوان یک مکان محلی مشهور است.
یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای کار با نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی است. از آن برایتهیه و استفاده از نقشه ها ، جمع آوری داده های جغرافیایی ، تجزیه و تحلیل اطلاعات نقشه برداری ، به اشتراک گذاری و کشف اطلاعات جغرافیایی ، استفاده از نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی در طیف وسیعی از برنامه ها و مدیریت اطلاعات جغرافیایی در یک پایگاه داده استفاده می شود.
یک مهندس عمران هندی و یک افسر بازنشسته IRSE(خدمات مهندسان راهآهن هند (IRSE) است. افسران این سرویس وظیفه مدیریت سازمان مهندسی عمران راهآهن هند را بر عهده دارند) است که به عنوان "مرد مترو" معروف است.وی به دلیل تغییر چهره وسایل نقلیه عمومی در هند وهمچنین رهبری وی در ساخت راه آهن كونكان و مترو دهلی در حالی كه بین سالهای 1995 و 2012 به عنوان مدیر عامل متروی دهلی نو فعالیت می كرد ، شناخته شده است. Sreedharan توسط بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل منصوب شد تا در سال 2015 در یک گروه مشورتی سطح بالا سازمان ملل متحد در مورد حمل و نقل پایدار (HLAG-ST) خدمت کند.
پلJamunaیک گذرگاه به طول 5.63 کیلومتر از رودخانهJamunaاست که یکی از سه رودخانه بزرگ کشور بنگلادش است.
یک بسته نرم افزاری مدل سازی سیستم توزیع آب است که توسط بخش آبرسانی و منابع آب آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. این کار شبیه سازی طولانی مدت از رفتار هیدرولیک و کیفیت آب در شبکه های لوله ای تحت فشار می باشدو طراحی شده است تا "ابزاری تحقیقاتی باشد که درک ما را از حرکت و سرنوشت آب در سیستم های توزیع بهبود بخشد". EPANET اولین بار در سال 1993 ظاهر شد.
جان آگوستوس روبلینگ (زاده یوهان آگوست روبلینگ ؛ 12 ژوئن 1806 - 22 ژوئیه 1869) مهندس عمران آمریکایی آلمانی بود. وی پل های معلق کابلی ، به ویژه پل بروکلین را که به عنوان یک مکان ملی تاریخی و یک نقطه عطف ملی مهندسی عمران معرفی شده ، طراحی و ساخته است.
این پروژه شامل یک تونل قطعه ای 2.8 کیلومتری که در زیر شهر می گذرد ، 2.55 کیلومتر تجدید جریان آب ، 6 کیلومتر فاضلاب و همچنین بیش از 10 کیلومتر از آب های جدید که به طور عمده در خیابانهای شهرساخته شده.
پیشینه احداث و بهرهبرداری موفق اولین راهآهن در ایران به سال ۱۸۴۸ میلادی از رشت به بندر پیربازار و بندر انزلی بازمیگردد و بقایای این مسیر هنوز در مسیر رشت به پیربازار و یک لوکوموتیو بخار در محوطه اداره کل بنادر استان گیلان وجود دارد،۱۲ کیلومتر از این مسیر تا اواسط دوره رضا شاه همچنان مورد استفاده بودهاست. در ۱۸۸۶ میلادی با احداث خط راهآهن محمودآباد (سواحل جنوبی دریای مازندران) به آمل احداث گردید.در واقع قرار ب.د که این طرح تا تهران ادامه یابد، ولی با کارشکنیهای پیمانکاران بلژیکی با شکست رو به رو شد.
برای رفع ترافیک روی پل های موجود در آن حوالی ، دستور داده شد که یک پل بر روی رودخانه تایمز ساخته شود.
بنیامین رایت (متولد 10 اکتبر 1770 – وفات در 24 اوت 1842) یک مهندس عمران آمریکایی بود که مهندس ارشد کانال اری(Erie) و کانال چساپیک(Chesapeake) و اوهایو(Ohio) بود. در سال 1969 ، انجمن مهندسان عمران آمریكا وی را به عنوان "پدر مهندسی عمران آمریكا" اعلام كرد.
پیش بینی می شود که بازار بتن بین سالهای 2018 و 2023 شاهد رشد مداوم باشد که عمدتاً با توسعه شهرهای هوشمند ، تعمیر زیرساخت ها و فن آوری جدید بتن پیش برده می شود. بازار غیر مسکونی بیشترین رشد را خواهد داشت.
در طول دهه های اخیر با گسترش زیرساخت های ریلی، حداکثر بهره برداری ممکن با استفاده از روش های سنتی انجام شده است. به همین دلیل به منظور دست یابی به حمل و نقل بهتر و روان تر، احتیاج به نوین کردن سیستم های حمل و نقل ریلی و هوشمند سازی آنان میباشد.
تلفورد در فوریه 1782 به لندن رفت و در آنجا با معماران رابرت آدام و سر ویلیام چمبرز آشنا شد و به عنوان سنگ تراش در ساختمان خانه سامرست کار کرد.
طرح جایگزینیFootbridge Central Telfordیک پروژه 10 میلیون پوندی بود که توسط وزارت حمل و نقل انگلستان تأمین مالی شد و به دنبال تقویت دسترسی به ایستگاه مرکزیTelford و مرکز شهر بود.
فونداسیون یا پی ساختمان قسمتی است که وظیفه دارد بار های وارده از طرف اسکلت ساختمان مثل ستون ها را به زمین انتقال دهد.
بتن مسلح شده با فیبر (FRC) بونی است که حاوی مواد فیبری است. این بتن شامل الیاف گسسته کوتاه است که به طور یکنواخت توزیع شده و به صورت تصادفی جهت گیری می شوند. الیاف شامل الیاف فولادی ، الیاف شیشه ای ، الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی هستند - هر کدام از این الیافها ویژگی های متفاوتی به بتن می دهند. علاوه بر این ، پارامتر های بتن مسلح با الیاف با بتن های مختلف ، نوع الیاف ، هندسه ، توزیع ، جهت گیری و تراکم الیاف تغییر می کند.
مهندسی عمران از زمان های بسیار دور ، طرز تفکر حاظر و دانش فنی روزگار را تحت فشار قرار داده است. اینروند امروزه نیز تغییر نکرده است ، اما سرعت تغییر و تقاضا برای توسعه فناوری پیشرفته ، متفاوت شده است.
Abaqus FEA (سابقا ABAQUS) یک مجموعه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل اجزا محدود و مهندسی به کمک رایانه است که در ابتدا در سال 1978 منتشر شد. نام و آرم این نرم افزار بر اساس ابزار محاسبه چرتکه ساخته شده است. مجموعه محصولات Abaqus از پنج محصول نرم افزاری اصلی تشکیل شده است:
فلیکس کاندلا (متولد 27 ژانویه 1910 –وفات در 7 دسامبر 1997) یک معمار اسپانیایی و مکزیکی بود که در مادرید متولد شد و در سن 26 سالگی با کسب تابعیت مضاعف به مکزیک مهاجرت کرد.
3ds Maxیک برنامه گرافیکی رایانه ای برای ایجاد مدل های سه بعدی ، انیمیشن ها و تصاویر دیجیتال است. اینیکی از محبوب ترین برنامه ها در صنعت گرافیک رایانه است و به دلیل داشتن ابزار های قوی برای هنرمندان سه بعدی به خوبی شناخته شده است.
سیمان مورد استفاده نباید فاسد باشد ودرکیسه های سالم و یا ماشین های مخصوص حمل سیمان(بونکر)تحویل داده شودکه سیمان های فله ای در سیلو ها نگهداری می شوند و سیمان های پاکتی در محلی مناسب باید نگهداری شوند به نحوی که به دور از رطوبت باشند به همین دلیل توصیه می شود پاکت های سیمان روی زمین گذاشته نشوند و با استفاده از الوار های چوبی پایه ای ساخته شود و روی آن گذاشته شوند و حداکصر در حدود 10 پاکت روی هم گذاشته شود و محل نگهداری نیز سرپوشیده باشد.سیمانی که فاسد شده باشد باید به سرعت از کارگاه خارج شود. مدت زمان سفت شدن اولیه سیمان پرتلند خالص در شرایط معمولی باید کمتر از ۴۵ دقیقه و گیرش نهایی آن کمتر از ۱۲ ساعت باشد.
با وجود اینکه در جهان حمل و نقل از طریق کانتینر رو به افزایش است اما ایران برعکس سایر کشور ها توجه چندانی به این موضوع ندارد و تنها %1.6 از جا به جایی های کالا در ایران به وسیله کانیتر صورت می گیرد. با وجود اینکه مزایای بسیاری در جا به جایی کالا به وسیله کانتینر از طریق حمل و نقل ریلی وجود دارد اما در ایران از این سیستم بسیار کم استفاده می شود. برای مثال در سال 1392 تنها حدود 8 درصد از کالا های کانتینری توسط راه آهن حمل شد.
قبل از طراحی یک ساختمان ابتدا باید زمین پروژه را بررسی کنیم و نتایجی را بدست بیاوریم تا بتونیم بر اساس نتایج پی ساختمان را طراحی کنیم لذا در این مقاله قصد داریم چند مورد از موارد مهمی که باید در مورد خاک شناسایی شود را توضیح دهیم.
پیر لوئیجی نروی (تولد در 21 ژوئن 1891 – مرگ در تاریخ 9 ژانویه 1979) مهندس و معمار ایتالیایی بود. وی در سال 1913 از دانشگاه بولونیا فارغ التحصیل شد. نروی به عنوان استاد مهندسی در دانشگاه رم از سال 1946 تا 1961 مشغول به تدریس بود و در سراسر جهان به عنوان مهندس سازه و معمار شناخته می شود وی همچنین به دلیل استفاده نوآورانه از بتن مسلح در جهان شهرت بساری داشته و دارد.
قبلا در مقاله ای انواع تراورس ها توضیح داده شد و مزایا و معایب هر یک گفته شد در این مقاله موارد ریزتری درباره هر یک گفته خواهد شد که همگی از نشریه 301 برداشته شده اند و باید مورد توجه قرار گیرند زیرا یک نشریه لازم الاجرا است.
ETABSیک بسته نرم افزاری یکپارچه برای تجزیه و تحلیل ساختاری و طراحی ساختمان ها است.ETABS در آخرین ورژن خود ابزارهای بی همتا3Dمدل سازی و تجسم سازی را ارائه کرده است ، قدرت تحلیلی سریع خطی و غیر خطی ، قابلیت طراحی پیشرفته و جامع برای طیف گسترده ای از مصالح و امکان نمایش های گرافیکی با رنگ های مختلف برای درک بصری بهتر را ارائه می دهد. و نقشه های شماتیکی نمایش می دهد که به کاربران امکان می دهد به سرعت و به راحتی رمزگشایی کرده و نتایج تجزیه و تحلیل و طراحی را درک کنند.
با گذشت زمان بتن از شکل های سنتی خود فاصله گرفته و انواع و اقسام بتن جدید تولید شده که یکی از این انواع بتن ها، بتن الیافی می باشد که در ساخت آن از کامپوزیتها به عنوان یک تکنولوژی جدید در صنعت ساخت و ساز استفاده میشود.
به منظور احداث ساختمانهای جدید باید ساختمانهای موجود و قدیمی ( غیر از آثار باستانی ) تخریب شوندو باید قبل از خراب کردن اندازه گیری و صورت مجلس گردد . تاسیسات زائد ، سرویسها و انشعابات مربوط به آن مانند آب ، فاضلاب ، برق ، تلفن ، سوخت و غیرهقبل از شروع به تخریب ابنیه باید قطع گردد و به نحو مطمئنی مسدود شود .بدون اطلاع و اجازه مقامات صلاحیتدارلوله های آتش نشانی نباید قطع شود .در هنگام تخریب همواره مصالح قابل استفاده و خوبی حاصل می گردد تا جای ممکن باید جمع آوری و دسته بندی شدهو سپس در محل مناسبی انبار گردد .
زيرساخت راه آهن پرسرعت به همراه قطارهاي ويژه پرسرعت تشكيل يك راه آهن پرسرعت قابل بهره برداري را مي دهند. قطارهاي پرسرعت با قطارهاي كلاسيك متفاوت هستندو ويژگي هاي منحصر به فردي دار ند. با توجه به اهميت قطارهاي پرسرعت در بهره برداري راه آهن پرسرعت این ارائه به این موضوع اختصاص داده می شود.
در مورد استفاده از این مصالح باید توجه کرد که این مصالح نمی توانند سبب توقف خوردگی میلگرد های در حال خورده شدن شوند.
مشخصه های شیمیایی و کانی شناسیپسماندهای سیمانی و محصولات هیدراسیون، در مورد ملات های سیمان پرتلندی قدیمی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان دهنده ی پخت درازمدت و خنک سازی آهسته ی آن ها می باشد. تفاله های C2AS، CS و مواد خام کمتر سوزانده شده نشان دهنده ی توزیع غیریکنواخت حرارت در کوره های میله ای می باشد. ترکیب مانوسولفولامینات با موموکربولامینات غالبا منجر به محصولاتی با هیدراسیون بینابینی می گردد که بر عدم وجود سولفات کلسیم به عنوان عامل کندگیر کننده دلالت دارد. توزیع فازهای AFm نشان دهنده ی تجزیه ی سولفور از پسماندهای سیمانی حاوی سولفور و سپس کربناته شدن در مراحل بعدی هیدراسیون می باشد. اندازه ی دانه های درشت سیمان و محتملا استفاده از روش بی اثرسازی منجر به ایجاد سوراخ های ریزساختار می گردد.
SAFE ابزار نهایی برای طراحیدال و کف های بتنی و همچنین پی(فوندانسیون) است. از تنظیممشخصات در تمام طول مسیر گرفته تا طراحی جزئیات ، SAFE تمام جنبه های فرآیند طراحی مهندسی را در یک محیط آسان و بصری ادغام می کند. SAFE با ترکیبی منحصر به فرد از قدرت ، قابلیت های جامع و سهولت استفاده ، مزایای بی نظیری را برای مهندسین ارائه می دهد.
هدف اصلی از این کار ،مطالعه استفاده از پودر شیشه هایی که از آسیاب کردن مخازن خرد شده و مخروبه های ساختمانی در یک سیمان است به عنوان افزودنی برای بتن.
در این مقاله فعالیت پوزولانیک پودر شیشه و ویژگی های این سیمان پودر شیشه ای ارزیابی شد . همینطور اثر استفاده از پودر شیشه به عنوان جایگزینی برای سیمان و به عنوان افزودنی ای به سیمان از نظر فیزیکی و مکانیکی مطالعه شد . و محتویات این پودر شیشه مورد بحث 0، 5، 10 ، 15 ، 20 و 25 درصد از وزن سیمان بود.
ریل بند یا تراورسقطعه مستطیل شکلی است که از ریل ها در مسیرهای راه آهن پشتیبانی می کند. به طور کلی عمود بر روی ریل گذاشته می شود، ریل بند ها بار را به سمت بالاست و زیراساس حرکت می دهند، ریل ها را به صورت راست نگه داشته و آنها را در فاصله اندازه گیری شده دقیقی کنار هم قرار می دهند.
فرانسا کویگنت(تولد در 10 فوریه 1814 - وفات در 30 اکتبر 1888) یک صنعتگر فرانسوی قرن نوزدهم بود. وی پیشگام در ساخت بتن پیش ساخته و مسلح(آرمه) سازه ای بود. Coignet اولین نفری بود که از بتن آرمه تقویت شده با میلگرد به عنوان روشی برای ساخت سازه های ساختمان استفاده کرد.