پل Southwark هدف از ساخت پل

پل Southwark

برای رفع ترافیک روی پل های موجود در آن حوالی ، دستور داده شد که یک پل بر روی رودخانه تایمز ساخته شود.

کد خبر: 190909003 تاریخ انتشار: دوشنبه 9 سپتامبر 19 - 10:12 ق.ظ

هدف از ساخت: برای رفع ترافیک روی پل های موجود در آن حوالی ، دستور داده شد که یک پل بر روی رودخانه تایمز ساخته شود.

پل Southwark

پل Southwark

پل  Southwark

Southwark Bridgeیک پل قوسی فولادی است که منطقه ساوت وارک و شهر لندن را در کنار رودخانه تایمز به هم وصل می کند.

در واقع دو پل Southwark در این محل وجود داشته است. پل فعلیSouthwarkهمانی است که از سال 1921 در این محل است. توسط سر Ernest Georgeو سر  Basil Mottطراحی شده است.

منابع آزمون نظام مهندسی عمران نظارت پایه 3

نظام مهندسي عمران

اینپل جایگزینیک پل آهنی طراحی شده توسط جان رنی است که در سال 1819 افتتاح شد و در زمان جنگ جهانی اول تخریب شد.

ساخت نسخه فعلی این پل در سال 1912 آغاز شد ، اما به دلیل جنگ تا 6 ژوئن 1921 برای تردد باز نمی شد.

پل رنی به عنوان پل کوئین استریت شناخته شده بود. علت جایگزین این پل آن بوود که به دلیل عرض 12.8 متر ، برای مقابله با میزان رو به رشد ترافیک خیلی باریک بود.

با این حال ، این پل به دلیلآهنی بودن آن قابل توجه بود. در این پل 6000 تن آهن – از Rotherham – وجود داشت.

گفته می شد طول دهانه  مرکز پل قدیمیSouthwark بزرگترین دهانه آهنی است که تاکنون ساخته شده است و به میزان 240 فوت (73 متر) طول دارد.

این پل عریض و گسترده تر فعلی دارای 243.8 متر طول و 16.8 متر عرض است.

بینabutment  ها 216 متر اندازه گیری می شود. abutment سازه ای است که برای مقابله اب فشار جانبی قوس ، به عنوان مثال ، انتهاییک پل ساخته شده است.

این پل دارای پنج قوس فولادی است – به طوری که پنج دهانه – توسط چهار اسکله سنگی گرانیتی پشتیبانی می شود.

دو دهانه در هر دو انتها حدود 45 متر طول دارد ، در حالی که سه دهانه وسط در مجموع 73 متر است.

این پل به گونه ای طراحی شده بود که دارای پنج دهانه باشد به این ترتیب که اسکله ها با اسکله  پل هایBlackfriars  و  London صف کشیدند تا تردد رودخانه ها از طریق آن راحت تر شود.

در سال 1995 به وضعیت فعلی این پل درجه 2 داده شد.

تفاوتی که با احداث پروژه ایجادشد

پل Southwark  برای تأمین گذرگاه دیگری از رودخانه تایمز ساخته شد تا از ازدحام ترافیک فزاینده در پل های بلک فریس و لندن در این نزدیکی استفاده شود.

نحوه انجام کار

سر Basil Mott  ، مهندس پروژه  و معمار پروژه  سر Ernest George اسکله ها و برج های پل Southwark را که امروزه هنوز ایستاده اند ، طراحی کرده اند.

این پل دارای پنج قوس فولادی است که به وسیله چهار اسکله پشتیبانی می شوند.

پل Southwark

اینیک جایگزینیک پل سه قوس آهنی با دو اسکله در همان محل شد.

برای ساختن پل در همان جای پروژه قبلی و ادامه تردد عبور و مرور از زیر و روی پل ، دو پل موقت بر روی رودخانه در هر طرف ساخته شد.

پل Southwark در سال 1819

پل های موقت به مردم امکان ادامه عبور از رودخانه با پای پیاده را می دادند.

آنها همچنین از جرثقیل هایی که برای تخریب پل قدیمیSouthwark و ساختن پل جدید استفاده می شد ، پشتیبانی می کردند.

پل Southwark

کارهای سنگی در اسکله های قدیمی بازیافت می شدند و در صورت امکان استفاده می شدند.

پایه های اسکله های جدید با استفاده از کیسون(caisson) های فولادیروی ستون ها ساخته شد. کیسون سازه ای ضد آب است که اجازه می دهد تا با استفاده از پمپاژ آب ، کار بر روی پایه هاییک پل انجام شود. این باعث می شود منطقه کار خشک بماند.

هنگامی که پایه های چهار اسکله ساخته شد ، آنها روی کیسون های فولادی  که پر از بتن بودند ، قرار داده شدند.

پنج طاق پل Southwark هر کدام دارای هفت قوس فولادی است که در زیر آنها قرار دارد.آنهاتوسط اتصالات فلزی برای اطمینان از خم نشدن این پل ها استفاده شده اند.

رابرت استیفنسون در سال 1819 درباره نسخه قدیمی این پل می گوید:

به عنوان نمونه ای از سازه قوسی ، با توجه به نسبت های عظیم آن ، جلوه معماری آن ، و سادگی کلی و جزئیاتی که در آن وجود دارد ، اعتراف می کنم بی نظیر است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
9 سپتامبر 19
16 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0