معرفی نرم افزار 3Ds Max نرم افزار 3Ds Max

معرفی نرم افزار ۳Ds Max

3ds Maxیک برنامه گرافیکی رایانه ای برای ایجاد مدل های سه بعدی ، انیمیشن ها و تصاویر دیجیتال است. اینیکی از محبوب ترین برنامه ها در صنعت گرافیک رایانه است و به دلیل داشتن ابزار های قوی برای هنرمندان سه بعدی به خوبی شناخته شده است.

کد خبر: 190827008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ شهریور ۹۸ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

۳ds Maxیک برنامه گرافیکی رایانه ای برای ایجاد مدل های سه بعدی ، انیمیشن ها و تصاویر دیجیتال است. اینیکی از محبوب ترین برنامه ها در صنعت گرافیک رایانه است و به دلیل داشتن ابزار های قوی برای هنرمندان سه بعدی به خوبی شناخته شده است.

معرفی نرم افزار ۳Ds Max

معرفی نرم افزار  ۳Ds Max

۳ds Max متعلق به استودیوهای تجاری تلویزیون و معماران ، Autodesk است ، همان شرکتی که مسئول برنامه هایی مانند مایا و اتوکد است.

۳ds Max اغلب برای مدل سازی شخصیت ها و انیمیشن ها و همچنین برای ارائه عکس های واقع بینانه از ساختمان ها و اشیاء دیگر استفاده می شود. وقتی صحبت از مدل سازی۳ds Max می شود باید توجه کنیمکه در سرعت و سادگی جزو نرم افزار های بی نظیر است.

نظام مهندسی عمران چیست

نظام مهندسی عمران آب و فاضلاب

به عنوان یکی از پرکاربردترین بسته های سه بعدی در جهان ، ۳ds Max بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از دفاتر مهندسی حرفه ای است و بخش قابل توجهی از رندر های ۳ بعدی ساختمان ها و… را تشکیل می دهد.

۳Ds Max چه کاری انجام می دهد؟

۳ds Max برای ایجاد مدل های سه بعدیساختمان ها و… در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

بسیاری از صنایع از ۳ds Max برای تولید گرافیکی استفاده می کنند که از نظر مکانیکییا حتی ارگانیک هستند. صنایع مهندسی ، تولیدی ، آموزشی و پزشکی همگی از۳ds Max برای نیازهای تجسمی خود استفاده می کنند.

صنایع املاک و مستغلات و معماری ها از ۳ds Max برای تولید تصاویر واقع بینانه از ساختمان ها در مرحله طراحی استفاده می کنند. به این ترتیب مشتریان می توانند فضای زندگی خود را به طور دقیق تجسم کنند و بر اساس مدل های واقعی نقدهای خود را ارائه دهند.

پس از اتمام یک مدل ، از ۳ds Max می توان برای تولید مواد و بافت های مورد نیاز برای واقعی ساختن اجزا استفاده کرد. اضافه کردن جزئیات سطح مانند رنگ ها ، شیب ها و بافت ها به رندرهایی با کیفیت بالاتر منجر می شود.

با داشتن اسکریپت نویسی خاص خود ، معماری افزونه انعطاف پذیر و رابط کاربری قابل تنظیم ، ۳ds Max را می توان شخصی سازی کرد تا نیازهای هر کار سه بعدی را برطرف کند.

 

چه کسی از نرم افزار استفاده می کند؟

۳ds Max واقعاً بیشترین توجه را به طراحان معماری و تولید کنندگان بازی و انیمیشن ارائه می دهد.

۳ds Max اغلب در میان کسانی که در صنعت خلاق هستند با مایا مقایسه می شوند.

در حالی که مایا به طور کلی در اکثر مناطق قدرتمندتر است ، اما باید توجه داشت استفاده از ۳ds Max آسانتر است است. این به ویژه در بخش مدل سازی صادق است.

هنگامی که صحبت از مدل سازی می شود ، ۳ds Max به دلیل داشتن ابزار بسیار توانمندی که تقریباً هر کسی می توانست با کمی تمرینیاد بگیرد ، عالی است.

معرفی نرم افزار ۳Ds Max

از آنجا که ۳ds Max از بسیاری از دیگرنرم افزار های ۳ بعدییادگیری آن آسان تر است ، معمولاً برای شروع آموزش مدل سازی سه بعدی به مبتدیانپیشنهاد می شود.

مقایسه ۳Ds Max با Revit

Revit۳Ds Max
مناسب بودن
Autodesk Revit برای طراحی معماری بهترین است۳Ds Max برای ارائه بسیار توصیه می شود.
نوع
Revit Architecture یکنرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) است.در حالی که۳Ds Max  ابزاری برایمدل سازی ۳ بعدی است.
ویژگی ها
۱٫ رابط کاربری معماریRevit برای ساده کردن کار شما طراحی شده است.

۲٫ Revit می تواند نتایج بسیار خوبی را برای مدل سازی ، گزارشات ساخت و ساز ، مقادیر مصالح که در متره و برآورد کاربرد دارد.

۳٫ Revitیک برنامه واحد است که شامل ویژگی هایی برای طراحی معماری ، MEP (مکانیکی ، برق و لوله کشی) و مهندسی سازه و ساخت و ساز است.

۱٫ ۳Ds Maxیک نرم افزار رندرینگ و مدل سازی انیمیشن سه بعدی حرفه ای است.

۲٫ در حالی که ۳Ds Max می تواند با بردن طرح به سطح بعدی رندر ، پیشرفته و غیره ، آن را تکمیل کند.

۳٫ ۳Ds Max مجموعه ای پویا از ابزارهای جدیدی را ارائه می دهد که به افزایش بهره وری کل برای کار با طرح هایی های با وضوح و جزییات بالا کمک می کند.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ شهریور ۹۸
894 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0