معرفی نرم افزار Abaqus نرم افزار Abaqus

معرفی نرم افزار Abaqus

Abaqus FEA (سابقا ABAQUS) یک مجموعه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل اجزا محدود و مهندسی به کمک رایانه است که در ابتدا در سال 1978 منتشر شد. نام و آرم این نرم افزار بر اساس ابزار محاسبه چرتکه ساخته شده است. مجموعه محصولات Abaqus از پنج محصول نرم افزاری اصلی تشکیل شده است:

کد خبر: 190829005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ شهریور ۹۸ - ۱۱:۲۱ ق.ظ

Abaqus FEA (سابقا ABAQUS) یک مجموعه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل اجزا محدود و مهندسی به کمک رایانه است که در ابتدا در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. نام و آرم این نرم افزار بر اساس ابزار محاسبه چرتکه ساخته شده است. مجموعه محصولات Abaqus از پنج محصول نرم افزاری اصلی تشکیل شده است:

معرفی نرم افزار Abaqus

معرفی نرم افزار Abaqus

معرفی نرم افزار  Abaqus

 

  1. Abaqus / CAE ، یا “محیط کامل Complete Abaqus Environment)Abaqus)” . اینیکنرم افزاری است که برای مدل سازی و تجزیه و تحلیل اجزای مکانیکی و مجموعه ها (پیش پردازش) و تجسم نتایج آنالیز اجزا محدود مورد استفاده قرار می گیرد. زیر مجموعه ای از Abaqus / CAEتنها شامل ماژولی است که پس از پردازش می تواند به طور مستقل در محصول Abaqus / Viewer راه اندازی شود.

آزمون نظام مهندسی عمران ۹۸

منابع آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات پایه ۳

  1. Abaqus / Standard ، تحلیل گر اجزا محدود با هدف کلی-عمومی که از طرح یکپارچه سازی ضمنی (سنتی) استفاده می کند.
  2. Abaqus / Explicit ، یکتحلیلگر با اهداف خاص، با استفاده از یک طرح ادغام واضح برای حل سیستمهای بسیار غیرخطی با بسیاری از پیچیدگی ها تحت بارهای گذرا.

۴- Abaqus / CFD ، یک نرم افزار محاسباتی دینامیک سیالات(Computational Fluid Dynamics) است که قابلیت های پیشرفته دینامیک سیالات محاسباتی را با پشتیبانی گسترده برای پردازش و پس از پردازش ارائه شده در Abaqus / CAE فراهم می کند.

۵- Abaqus / Electromagnetic ، یک نرم افزار محاسباتی الکترومغناطیسی است که مسائل الکترومغناطیسی محاسباتی پیشرفته را حل می کند.

محصولات Abaqus از زبان برنامه نویسی متن باز پایتون برای اسکریپت نویسی و سفارشی سازی استفاده می کنند. Abaqus / CAE از کیت ابزار fox برای توسعه رابط کاربری گرافیکی استفاده می کند.

تاریخچه

شرکت Abaqus در سال ۱۹۷۸ توسط دکتر دیوید هیبیت ، دکتر بنگت کارلسون و دکتر پاول سورنسن با نام اصلیHibbitt، Karlsson& Sorensen، Inc. (HKS) تأسیس شد. بعداً ، نام این شرکت قبل از تصاحب توسط DassaultSystèmes در سال ۲۰۰۵ به شرکت ABAQUS تغییریافت. پس از آن بخشی از شرکت DassaultSystèmesSimulia Corp شد. ، دفتر مرکزی شرکت در Johnston ، Rhode Island ، ایالات متحده واقع شده است.

تاریخ انتشار ورژن های مختلف آن

Abaqusورژنتاریخ عرضه
۱٫۰۱۹۷۹
۵٫۴۱۹۹۴
۶٫۲۲۰۰۱
۶٫۳۲۰۰۲
۶٫۴۲۰۰۳
۶٫۵۲۰۰۴
۶٫۶۲۰۰۶
۶٫۷۲۰۰۷
۶٫۸۲۰۰۸
۶٫۹۲۰۰۹
۶٫۱۰۲۰۱۰
۶٫۱۱۲۰۱۱
۶٫۱۲۲۰۱۲
۶٫۱۳۲۰۱۳
۶٫۱۴۲۰۱۴
۲۰۱۶۲۰۱۵
۲۰۱۷۲۰۱۶
۲۰۱۸۲۰۱۸
۲۰۱۹۲۰۱۹

 

Abaqus در صنایع خودرو ، هوافضا و صنایع صنعتی استفاده می شود. این محصول با توجه به قابلیت مدل سازی مواد گسترده در مهندسی و مؤسسات علمی و تحقیقاتی در مهندسی محبوبیت زیادی دارد و توانایی سفارشی سازی برنامه نیز وجود دارد به عنوان مثال کاربران می توانند مدل های متریال خود را تعریف کنند تا بدین ترتیب مواد جدید در Abaqus نیز شبیه سازی شوند. Abaqus همچنین مجموعه خوبی از قابلیت های چند فیزیکی ، مانند قابلیت هایساختار های صوتی ، پیزوالکتریک و سازه های متخلخل را ارائه می دهد و این ویژگی ها آن را برای شبیه سازی هایی به منظور رسیدن به سطح تولید در زمینههای مختلفیکه قبل از تولید نیاز به شبیه سازی دارند جذاب می کند.

در ابتدا Abaqus برای بررسی رفتارهای فیزیکی غیر خطی طراحی شده بود. در نتیجه ، این بسته دارای طیف گسترده ای از مدل های مواد مانند الاستومری (لاستیک مانند) و قابلیت های مواد هایپر الاستیک (بافت نرم) است.

معرفی نرم افزار Abaqus

مراحل حل مسئله:

هر تجزیه و تحلیل کامل اجزا محدود شامل ۳ مرحله جداگانه است:

پیش پردازش یا مدل سازی: این مرحله شامل ایجادیک فایل ورودی است که شامل طراحی مهندس برایتحلیلگر(همچنین “حل کننده” نیز گفته می شود).اجزای محدود است.

پردازشیا تجزیه و تحلیلاجزا محدود: در این مرحله یک فایلتصویری خروجی تولید می شود.

پردازشیا تولید گزارش ، تصویر ، انیمیشن و غیره از گزارش خروجی: این مرحله یک مرحله ارائه گزارش تصویری کار است.

Abaqus / CAE قادر به پیش پردازش ، پس پردازش و نظارت بر مرحله پردازش حل کننده است. با این حال ، مرحله اول می تواند توسط دیگر نرم افزارهای سازگار CADیا حتی ویرایشگر متن نیز انجام شود.

Abaqus / Standard ، Abaqus / ExplicitیاAbaqus / CFD قادر به انجام مرحله پردازش هستند.

DassaultSystemes همچنینAbaqus را برایCATIA برای اضافه کردن مراحل پیشرفته پردازش تولید می کند.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ شهریور ۹۸
1337 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0