زندگی نامه François Coignet زندگی نامه François Coignet

زندگی نامه François Coignet

فرانسا کویگنت(تولد در 10 فوریه 1814 - وفات در 30 اکتبر 1888) یک صنعتگر فرانسوی قرن نوزدهم بود. وی پیشگام در ساخت بتن پیش ساخته و مسلح(آرمه) سازه ای بود. Coignet اولین نفری بود که از بتن آرمه تقویت شده با میلگرد به عنوان روشی برای ساخت سازه های ساختمان استفاده کرد.

کد خبر: 190815006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ مرداد ۹۸ - ۱۱:۴۷ ق.ظ

مقدمه

فرانسا کویگنت(تولد در ۱۰ فوریه ۱۸۱۴ – وفات در ۳۰ اکتبر ۱۸۸۸) یک صنعتگر فرانسوی قرن نوزدهم بود. وی پیشگام در ساخت بتن پیش ساخته و مسلح(آرمه) سازه ای بود. Coignet اولین نفری بود که از بتن آرمه تقویت شده با میلگرد به عنوان روشی برای ساخت سازه های ساختمان استفاده کرد.

زندگی نامه François Coignet

             زندگی نامه François Coignet

زندگی نامه  François Coignet

بیوگرافی:

کوینت به همراه برادرانش لوئیس ( متولد سال ۱۸۱۹) و استفان (متولد سال۱۸۲۰) شغل خانوادگی خودشان را کهیک کارخانه شیمیایی در لیونبود را در سال ۱۸۴۶ به عهده گرفتند. در سال ۱۸۴۷ وی با استفاده از سیمان و بدون هیچ گونه تقویتی با میلگرد چند خانه بتونی ساخت.

منابع آزمون نظام مهندسی عمران ۹۸

آزمون نظام مهندسی عمران ۹۸

در سال ۱۸۵۱ کوئینت تصمیم گرفت که در نزدیکی پاریس ، در محله سنت دنیس مستقر شود. در سال ۱۸۵۲ در آنجا كارخانه دومي را افتتاح كرد كه در آن حق اختراع كلينكر سيمان را به دست آورد. سپس Coignet با استفاده از دیواره های آهکی موجود کارخانه سیمانی را در آنجا ایجاد کرد. وی در ساخت کارخانه از سیستمpisé de terre واستفاده از کوبیدن زمین که از روش های ساخت و ساز است پیروی کرد. این اولین بار بود که او با این روش در بتن کار می کرد. بعداً وی با ثبت “حق چاپ” در انگلستان تحت عنوان “Emploi de Beton” که جزئیاتی از تکنیک های ساخت و ساز خود را ارائه می داد.

کواینت در سال ۱۸۵۲ شروع به آزمایش بتن تقویت شده با آهن(میلگرد) کرد و اولین سازنده ای بود که تاکنون از این تکنیک به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می کرد. وی به عنوان یک کار تبلیغاتی  و برای اهداف تبلیغاتی در زمینه فعالیت های سیمانی خود تصمیم گرفت خانه ای از بتون آرمه که نوعی بتن مسلح است بسازد. در سال ۱۸۵۳ او اولین سازه بتونی تقویت شده با آهن(میلگرد) را درنزدیکی کارخانه تولید سیمان خود ساخت ، خانه ای چهار طبقه در خیابان ۷۲ چارلز میشل. این مکان در نزدیکی کارخانه سیمان خانواده وی در سنت دنیس ، کمون در حومه شمالی پاریس بود. این خانه توسط معمار محلی تئودور لاچز طراحی شده است.

این خانه در سال ۱۸۵۵ توسط کمیته ای از چهارده معمار به سرپرستی هنری لابروسته مورد بازرسی قرار گرفت. در گزارش لابروست گفته است كه تمام كارهای این خانه كاملاً از سیمان و سنگ مصنوعی انجام شده است. همچنين نشان داد كه كوينت از مواد مختلفي با ارزش كم استفاده كرده و با آهك و آب مخلوط كرده است تا قالبهاي تزئيني و قرنيزهايي را كه تاج آن را بنا كرده است ، بسازد. نرده نیزیک توده بتونی قالب بود. او در ماه مارس همان سال حق ثبت اختراع را با عنوان BétonEconomique تهیه کرده بود که نشان می داد چگونه می توان سنگهای مصالح ارزان قیمت در بتن استفاده کرد. وی سپس ساخت چندین خانه بتونی دیگر را که هنوز تا امروز پابرجاست ، آغاز کرد.

زندگی نامه François Coignet

این گزارش نشان می دهد که کوئینت مخلوط بتنی از خاکستر و سرباره را با آهک ساخته و از لای در روش ساخت خود استفاده کرده است. در این گزارش آمده است که از صحت فنون کوینت شک و تردید دارد و می تواند خطرناک باشد. این خانه سالها است که متروک است. اگرچه رو به وخامت گذاشته است ، اما هنوز در قرن بیست و یکم پا بر جا قرار دارد یعنی حدود ۱۵۰ سال بعد! این خانه مشهور که اکنون به عنوان یکمیراث جهانی طبقه بندی شده است ، از سال ۱۹۹۸ به عنوان یک اثر تاریخی طبقه بندی شده است.

Coignet در نمایشگاه پاریس ۱۸۵۵ دست آورد های خود را به نمایش گذاشت تا تکنیک خود را در بتن آرمه نشان دهد. وی در این نمایشگاه پیش بینی کرد که این روش جایگزین سنگ به عنوان ابزاری برای ساخت و ساز خواهد شد. در سال ۱۸۵۶ او تکنیک بتن آرمه را با استفاده از میلگرد های آهنی ثبت کرد. در سال ۱۸۶۱ او در قالب نوشته ای تکنیک های خود را منتشر کرد.

Coignet مخترع بتن قالب بندی شده و سازه ای است که به BettonCoignet معروف است. وی در ساخت این نوع بتن موفقیت بسیاری داشت. وی به یک پیمانکار مشهور ساختمان تبدیل شد و بسیاری از طرح های خود را نشان داد ، از جمله کلیسایLe Vesinet در نزدیکی پاریس. این کلیسا با دهانه ۱۳۰ فوت خود ، نخستین بناییادبود مدرن است که از بتن ساخته شده است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مرداد ۹۸
1323 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0