یک جامعه فرهیخته نباید اعتراضش را با آبستراکسیون نشان دهد خطیبی در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز

یک جامعه فرهیخته نباید اعتراضش را با آبستراکسیون نشان دهد

عضو هیئت مدیره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مصاحبه اختصاصی با ه گزارش پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، گفت: بالاتر از قانون چیزی وجود ندارد، تمکین می کنیم.

کد خبر: 970920019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ - ۹:۰۳ ب.ظ

عضو هیئت مدیره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مصاحبه اختصاصی با ه گزارش پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، گفت: بالاتر از قانون چیزی وجود ندارد، تمکین می کنیم.

یک جامعه فرهیخته نباید اعتراضش را با آبستراکسیون نشان دهد

 

بیژن خطیبی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اظهار داشت: اگر از لحاظ قانونی بخواهیم به موضوع نگاه کنیم  امکان انحلال وجود دارد.

وی افزود: این موضوع با نقطه نظر مقام عالی وزارت است و در حال حاضر شرایط کاملا برای انحلال موقت هیات مدیره فراهم است.

وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط چه باید کرد، گفت: اگر تا شنبه قبل از اینکه وزیر دستور بدهد، همگی از خودخواهی های خود بکاهند و سر یک میز بنشینند و رای بدهند.

روند نزولی صدور پروانه ‌های ساختمانی

مهندس خطیبی افزود: درست است که اکثریت باید هوای اقلیت را داشته باشد ولی اقلیت هم باید به رای اکثریت احترام بگذارد فرآیند دموکراسی همین است که متاسفانه در نشست ها انفاق نیفتاده است.

او بیان کرد: ما از کانال تعیین صلاحیت عبور کرده و از کانال اعضا نیز با رای و تایید آنها رد شدیم تا به هیات مدیره ورود کردیم، بنابراین مسئولیم.

در آئین نامه اجرایی گپ وجود دارد

وی تاکید کرد: با تعدادی مخالف که در اقلیت هستند نمی شود که جلسات تشکیل نشود و این مشکل و گپی است که در آیین نامه اجرایی  و قانون وجود دارد.

خطیبی اظهار کرد: با گرفتاری ها و مشکلاتی که مردم دارند، هزینه زیادی که برای انتخابات لحاظ شده و اعضا رای دادند، نمی توان بی تفاوت بود.

او افزود: ظاهرا قانون گذار فکر نمی کرد روزی برسد، فردی که از اعضای خود رای گرفته به دلیل اعتراض در جلسه شرکت نکند؛ در صورتی که می تواند استعفا بدهد.

وی تاکید داشت: اگر فردی معترض است و معتقد است به تشخیص خود که بقیه عملکرد خوبی ندارند، می تواند استعفا دهد نه اینکه باعث انحلال هیات مدیره بشود این کار صحیح  نیست.

هرکدام تمایل دارند رئیس از گروه خودشان انتخاب شود

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیان کرد: در دوره هشتم، طیف های متفاوتی وارد هیات مدیره شدند، سه چهار گروه  که از طرفداران رای گرفتند و هرکدام تمایل دارند رئیس از گروه خودشان انتخاب شود؛ مشکل این است.

او گفت: چه اشکالی دارد در یک فرآیند دموکراتیک همه کاندید شو، بالاخره در این بین یکی رای می آورد و یکی رای نمی آورد، مگر مجلس ما به این شکل نیست؟

خطیبی اشاره داشت:در مجلس دو طیف، دو نماینده در مجلس کاندید شده، لابی می کنند،اعتلاف می کنند، یکی رای می آورد یکی نمی آورد، در همه جای دنیا این طور است.

وی با بیان اینکه در یک جامعه فرهیخته اولین بار است افراد به این صورت برخورد می کنند، افزود: اگر وزارتخانه بخواهد ممکن است بتواند از اهرم فشار استفاده کند، ماده قانونی وجود دارد و از این منع استفاده کرده، اعضای علی البدل وارد شوند.

او گفت: پیشنهادم به اداره کل راه و شهرسازی و وزارتخانه این است که اداره کل سریعا جلسه ای تشکیل دهد و مهندس خرم را به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی کند، هرکسی که در جلسه شرکت نکند به این عنوان که از دستورات اداره کل تمکین نکرده، تعلیق پروانه کند.

هر کسی رای بیشتری بیاورد تمکین می کنیم

روند نزولی صدور پروانه ‌های ساختمانیوی با اشاره به اینکه از اختیارات وزیر تعلیق پروانه اعضای هیات مدیره در صورت لزوم و طبق قانون است، گفت: به نظرم این یک درس عبرتی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

یک جامعه فرهیخته نباید اعتراضش را با آبستراکسیون نشان دهد

خطیبی گفت: من در دوره هفتم در سال اول در اقلیت گروه ۶ نفره بودم و همان زمان مهندس بیطرف با ۱۸ رای ریاست سازمان را به عهده گرفت، دلیلی برای عدم تشکیل جلسه نیست.

او افزود: در سال سوم با مهندس قربانخانی مشکلاتی پیش آمد که گفته شد ایشان جلسه را قانونی تشکیل نداد که ما شرکت نکردیم،زمانی که نامه شورای مرکزی و شورای انتظامی آمد، تمکین کردیم؛ بالاتر از قانون چیزی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: دوستان رای اعضا را کسب کردند و دین دارند، هرکسی که بیاید بازنده نیست و باید خود را بازیابی کند عملکرد خود و هیات مدیره تغییر خواهد کرد و سال بعد فرصت برای طیف دیگر وجود دارد.

او در پایان گفت: از نظر من تمام اعضای هیات مدیره لیاقت ریاست را دارند و با هم برابر هستند، هر کسی رای بیشتری بیاورد تمکین می کنیم.

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۷
1956 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0