ویژه ها

دکتر محمدرضا محمدیان- مدرس و پژوهشگرحقوق مهندسی مهندسی ساختمان کشور کد خبر 190714007

به بهانه انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور

خـدمات فنـی و مهندسـی کـه یکـی از ستونهای اصلی توسعه اقتصادی کشورها است، مجموعه ای از روشها و ابزارهایی است کـه بـا اسـتفاده بهینه از منابع و عوامل تولید شامل سرمایه، مواد اولیه و نیروی انسانی، امکان ارائه کالاها و خدمات رادر جامعه فراهم میکند.. درایران این خدمات هم اکنون در چارچوب قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان مصوب اسفند ماه 1374 برعهده سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاده شده که ماهیتاً سازمانی غيرانتفاعي بوده و تابع قوانين و مقررات عمومي حاكم بر مؤسسات غيرانتفاعي ميباشند،

۲۳ تیر ۹۸ 11087 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی بررسی تحلیلی و آماری کد خبر 190630001

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی بهمن ۹۷

نگاه آماری و تحلیل کیفی و کمی سوالات آزمون نظام مهندسی، تاثیر بسزائی در نحوه مطالعه داوطلبان و اتخاذ راهکارهای بهینه برای مطالعه می شود، از این رو، همچون دوره های پیشین، در این یادداشت تحلیل جامع و کاملی از آزمون نظام مهندسی برق بهمن 97 صلاحیت نظارت ارائه می شود.

۸ تیر ۹۸ 4339 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان کد خبر 980325007

اعتراضات داوطلبان ورود به آزمون حرفه ٩٧ مهندسان بررسی شد

حامد مانی‌فر با اعلام این مطلب که درخواست بازنگری به سوالات آزمون ورود به حرفه ٩٧ مهندسان بررسی شد، گفت: سوال ۹ دفترچه A آزمون نظارت معماری و سوال های ۲۷ و ۵۲ آزمون اجرا در این رشته حذف شد که با حذف این سوال ها نمره آن با تاثیر مثبت در کارنامه کلیه داوطلبان درج شده است.

۲۵ خرداد ۹۸ 11520 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بررسی تحلیلی و آماری کد خبر 980308002

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی بهمن ۹۷

در یادداشت پیش رو، تحلیل کاملی از نحوه طرح سوالات آزمون نظام مهندسی برق صلاحیت طراحی طراحی بهمن 97 و بررسی آماری این آزمون با مقایسه با آزمون های ادوار قبل ارائه خواهد شد.

۸ خرداد ۹۸ 3699 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
جامع ترین مجموعه آموزشی آزمون نظام مهندسی برق کشور کد خبر 980221017

معرفی مجموعه محصولات آزمون نظام مهندسی برق مهندس محمد کریمی

کل محصولات آزمون نظام مهندسی برق شامل 12 بسته ویژه، 8 جلد کتاب، 3 فیلم اموزشی، 4 آزمون آزمایشی، کلاس های حضوری و آنلاین و همایش می باشد. در این بین، کتاب راهنمای جامع مبحث 13، صرفا برای خریدهای نقدی بسته ها هدیه داده شده و فروش آزاد ندارد.

۲۱ اردیبهشت ۹۸ 14910 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بررسی عملکرد در آزمون نظام مهندسی بهمن 97 کد خبر 980213004

کتاب ميکرو تاسيسات برقي در آزمون بهمن ۹۷

پيش از برگزاری آزمون نظام مهندسی برق در اردیبشهت ماه سال 97، مجموعه ما ادعای انطباق بیش از 70% پرسش هاي آزمون نظام مهندسی با منابع آموزشی مهندس کریمی، مولف و مدرس دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسي برق و مدیر مسئول پایگاه خبری مهندسین نیوز، مطرح کرده بود.

۱۳ اردیبهشت ۹۸ 11550 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
کد خبر 960404004

هر آنچه بايد در مورد آزمون نظام مهندسي برق بدانيد

در یادداشت پیش رو، قصد داریم جزئیات کاملی از آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی را ارائه نمایم. برای این منظور ابتدا مفهوم کلی نظام مهندسی ساختمان بیان می شود. جزئیاتی از نحوه برگزاری آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی در بخش دوم ارائه شده است. در سومین بخش، منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی (طراحی و نظارت) ذکر می گردد. مشخصه های موردنیاز برای شرکت در آزمون طراحی و نظارت تاسیسات برقی در بخش بعدی مورد بحث قرار می گیرد. در نهایت نیز راهکارهای بی نظیری برای مطالعه و موفقیت در آزمون مورد بحث قرار می گیرد.

۱۰ اردیبهشت ۹۸ 19451 بازدید 26 نظر ادامه مطلب
محاسبه ساختمان در برابر لنگر واژگونی واژگونی ساختمان کد خبر 980203001

محاسبه ساختمان در برابر لنگر واژگونی

لنگر واژگونی ناشی از نیروی زلزله برابر است با مجموع ضرب نیروی جانبی هر سطح در ارتفاع آن نسبت به سطح زیر پایه ساختمان .لنگر مقاوم در برابر واژگونی از طریق لرزه نگاری مؤثر ساختمان ایجاد می شود. به عبارت دیگر، همان وزن مورد استفاده برای تعیین نیروی جانبی و وزن پایه و خاک آن به وزن لرزه ای موثر افزوده می شود. ساختار ساختمان و بنیاد آن باید به گونه ای طراحی شود تا قادر به مقاومت در برابر لنگر واژگونی باشد .در زیر، به بررسی فلسفه لنگر واژگونی خواهیم پرداخت.

۳ اردیبهشت ۹۸ 16111 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم افزار تکلا استراکچرز tekla structures کد خبر 980202002

معرفی نرم افزار تکلا استراکچرز

در حوالی سال 1380 هجری شمسی نرم افزار تکلا وارد ایران شد و از آن استفاده گردید در آن زمان بیشتر شرکت های نفت و گاز به دنبال استفاده از تکلا بودند.

۲ اردیبهشت ۹۸ 12011 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
نرم افزار CATIA نرم افزار CATIA کد خبر 980131001

معرفی نرم افزار کتیا

CATIA، مخفف عبارت Computer Aided Three-dimensional Interactive Application و یکی از مهم¬ترین نرم¬افزارهای طراحی مکانیکی است که با نرم‌افزارهایی مانند SolidWorks، Autodesk Inventor و Pro/ENGINEER رقابت می‌کند.

۳۱ فروردین ۹۸ 11361 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
بررسی عملکرد در آزمون نظام مهندسی بهمن 97 کد خبر 980125001

کتاب درسنامه و پرسش‌های طبقه‌بندی شده آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی در آزمون بهمن ۹۷

قبل از برگزاری آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اردیبشهت 97، ادعای تطبیق بیش از 70 درصد سوالات آزمون نظام مهندسی با منابع آموزشی مهندس محمدکریمی، مولف و مدرس دوره های آمادگی آزمون و مدیر مسئول پایگاه خبری مهندسین نیوز، مطرح شده بود. حال با برگزاری آزمون، در یک سلسله مقالات به تحلیل و بررسی میزان تطبیق هر کدام از منابع با پرسش های آزمون خواهیم پرداخت. این مجموعه اطلاعات، در راستای پاسخگویی به مخاطبان و ارائه اسناد لازم برای اثبات کیفیت بی نظیر محصولات آموزشی است.

۲۵ فروردین ۹۸ 3457 بازدید یک نظر ادامه مطلب
موتور های برس دار معمولی در مقایسه با موتورهای بدون برس آشنایی با موتورهای براشلس کد خبر 980123011

موتور های برس دار (معمولی) در مقایسه با موتورهای بدون برس (براشلس)

موتور های براشلس هم با همان اصل مورد استفاده در موتورهای معمولی کار می‌کنند، با این تفاوت که در این موتورها، سیم پیچ ثابت بوده و آهن رباها می‌چرخند. از آنجایی که سیم پیچ در این موتورها ساکن است، نیازی به برس ها وجود ندارد. کار تقسیم ولتاژ بین سیم پیچ ها را کنترل کننده سرعت موتور یا ESC انجام می‌دهد. به این نکته دقت کنید که نمی توان از کنترلر سرعت موتورهای معمولی و موتورهای براشلس به جای یکدیگر استفاده نمود زیرا این دو، کار کاملا متفاوتی انجام می‌دهند.

۲۳ فروردین ۹۸ 12007 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
کرکره برقی معرفی در اتوماتیک کد خبر 980123010

کرکره برقی

کرکره های برقی از خانواده درب های اتوماتیک می باشند که تکنولوژی آن امروزه به طور چشمگیری در حال گسترش است این درب ها علاوه بر زیبایی نسبت به نوع قدیمی آن ها دارای کاربرد آسانتری نیز هستند به طوری که استفاده از نیروی جسمانی در بالا و پایین کردن آن ها حذف شده و تنها با فشردن یک کلید می توان آنها را حرکت داد.

۲۳ فروردین ۹۸ 11848 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
پاسیو در نظام مهندسی پاسیو چیست کد خبر 980123009

پاسیو در نظام مهندسی

پاسیو فضایی باز که به وسیله ی جداره هایی محصور شده و به طور معمول اضلاع آن در تمام ارتفاع ساختمان امتداد یافته، و وظیفه ی تامین نور و تهویه رابرعهده دارد. پاسیوهایی که برای تامین نور و تهویه فضاهای اقامت یا اشتغال، باید دارای حداقل 12 مترمربع مساحت با حداقل 3 متر عرض باشند، محفظه آفتابگیر فضایی نیمه باز، که در صورت اخذ مجوز، در شرایط اقلیمی مناسب با سطوح شفاف پوشیده میشوند، یا از ابتدا به صورت بخشی از فضاهای اصلی ساختمان به منظور استفاده از انرژی ونور آفتاب و اجتناب از تبادل حرارت با خارج ازساختمان طراحی میشود.

۲۳ فروردین ۹۸ 14270 بازدید یک نظر ادامه مطلب
نمای ساختمان در نظام مهندسی بررسی نمای شیشه ای کد خبر 980123008

نمای ساختمان در نظام مهندسی

نمای ساختمان بخشی از جداره خارجی ساختمان که در معرض دید قرار دارد. نمای شیشه ای نمایی که دارای پوشش حداقل 60 درصد از شیشه باشد، و به دو دسته نمای شیشه ای پیوسته که دارای سطوحی از شیشه بطوریکه در تقسیم آن به 20 مترمربع و بیشتر، جداکننده ای با مصالح دیگردر بین نباشد.و نمای شیشه ای ناپیوسته سطوحی ازشیشه بطوریکه درتقسیم آن به 20 مترمربع و بیشتر جداکننده هائی با مصالح دیگر وجود داشته باشد، تقسیم میشود.

۲۳ فروردین ۹۸ 13427 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
آشپزخانه در نظام مهندسی معماری معرفی آشپزخانه کد خبر 980114002

آشپزخانه در نظام مهندسی معماری

آشپزخانه فضایی است دارای نور و تهویه لازم که به امکانات و لوازمی تجهیز شده تا به منظور نگهداری مواد غذایی، پخت و پز و تهیه ی غذا مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر نحوه قرار گیری و معماری بر سه نوع: آشپزخانه مستقل، آشپزخانه باز، آشپزخانه دیواری و از نظر نوع استفاده بر سه دسته ی: آشپزخانه ی خانگی، آشپزخانه تجاری یا عمومی، آشپزخانه صنعتی می باشد که الزامات سطح زیر بنا، ابعاد و ارتفاع داخلی در فضاهای آشپزخانه و نحوه دسترسی به فضاهای دیگر و همچنین نحوه ی نورگیری و تهویه در آشپزخانه های مستقل، باز و دیواری و مصالح به کار رفته در کف آشپزخانه و دیوارهای اطراف اجاق و ظرفشویی مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین سطح بازشو تهویه در آشپزخانه های فضای اقامت که باید یک شانزدهم سطح کف آشپزخانه باشد.

۱۴ فروردین ۹۸ 14920 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
آر سی دی چیست معرفی کامل کد خبر 980109003

آر سی دی چیست؟

آر سی دی دستگاهی برای محافظت در برابر خطرات الکتریکی است. ما هر روزه در معرض خطر برق گرفتی هستیم. خانه های ما، محل کسب و کار ما و هر جایی که پا می گذاریم،‌ جریان الکتریسیته و برق در آنجا حضور دارد. این حضور امکانات بی نظیری را برای ما فراهم کرده است اما خطراتی را نیز در پی دارد. آر سی دی یک دستگاه اتوماتیک است که در مواقع لازم جریان برق را قطع می کند و ما را از آسیب در امان می دارد. این دستگاه در اغلب نقاط دنیا با هزینه کم در دسترس است و استفاده از آن به همه توصیه می شود.

۹ فروردین ۹۸ 14149 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
انوع کلاس های محفاظتی برای تجهیزات معرفی کامل کد خبر 980109002

انوع کلاس های محفاظتی برای تجهیزات

همه ی تجهیزات الکتریکی نیاز به محافظ دارند تا کاربران را از شوک الکتریکی مستقیم و یا غیر مستقیم دور نگه دارد و از آنان محافظت کند. به طور کلی یکی از معضلات تاسیسات الکتریکی که با ولتاژ بالا کار می کنند، خطراتی نظیر شوک، سوختگی و مرگ است که در بخش ایمنی همواره در تلاشیم تا این آسیب ها را به حداقل برسانیم و در این راستا حفاظت عمومی و حفاظت تکمیلی برای هر کدام از تجهیزات تعریف می گردد که هر کدام از این نوع حفاظت ها باید بر اساس استاندارد ها تنظیم شوند تا بیشترین بازدهی را داشته باشند.

۹ فروردین ۹۸ 14690 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
حفاظت ولتاژ پائین معرفی سیستم های ELV کد خبر 980109001

حفاظت ولتاژ پائین

ولتاژ های بسیار پایین یکی از روش های محفاظت مستقیم می باشد که مربوط به مبحث نکات ایمنی در سیستم ارتینگ است. در واقع استفاده از ولتاژ های پایین سبب می گردد تا به هنگام کار با این نوع تاسیسات(تاسیساتی شامل سیستم ولتاژ های بسیار پایین) حفاظت در برابر شوک های الکتریکی به حداقل می رسد. ولتاژ های بسیار پایین که با نام ELV شناخته می شوند به سه نوع SELV ، PELV و FELV تقسیم می گردند

۹ فروردین ۹۸ 17528 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
الکترود زمین معرفی کامل کد خبر 980108004

الکترود زمین

سیم کشی ساختمان ها با توجه به جریانی که کنتور استفاده شده در آن ها نیاز دارد، به الکترود زمین احتیاج پیدا می کند که نوع این الکترود و نحوه نصب آن ها با توجه به جریانی که هر کنتور می کشد، تعیین می کنند. الکترود زمین در واقع یکی از روش های حفاظتی در سیستم برق رسانی ساختمان ها می باشد که قوانین مربوط به آن در کتاب مقررات ملی ساختمان و مبحث سیزدهم جا گرفته است.

۸ فروردین ۹۸ 12040 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
سیم کشی ساختمان مفاهیم کلی کد خبر 980108003

سیم کشی ساختمان

سیم کشی ساختمان ها به مانند دیگر موارد ساخت و ساز ساختمانی باید با توجه به قوانین و مقررات ملی ساختمان ها انجام پذیرد. سیم کشی ساختمان ها یکی از بخش های مهم در ساخت هر بنایی است که معمولا به دو صورت انجام می گیرد که بسته به نیاز هر فرد و با توجه به نوع هر بنا، هر کدام از این نوع سیم کشی که مورد نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد. سیم کشی ساختمان به صورت رو کار و توکار صورت می پذیرد که سیم کشی تو کار نیز به سه بخش تقسی مشده و در سیم کشی رو کار، سیم ها از روی گچ به صورت کاملا آزادانه و یا در داخل لوله ها عبور داده می شوند و در سیم کشی توکار از جعبه تقسیم و یا جعبه پریز و فیوز استفاده می گردد.

۸ فروردین ۹۸ 12416 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
کلید سوالات آزمون نظام مهندسی از سوی دفتر مقررات ملی کد خبر 971208026

کلید آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۷ منتشر شد

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی کلید اولیه آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۷ را منتشر کرد. کلید منتشر شده قابل اعتراض و تغییر می باشد. داوطلبانی که به کلیدها اعتراض دارند باید طبق روشی که این دفتر اعلام کرده نسبت به اصلاح و یا حذف سوالات مورد نظر خود به صورت کتبی اعتراض کنند.

۸ اسفند ۹۷ 12715 بازدید 2 نظر ادامه مطلب
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی! به قلم حامد مظاهریان کد خبر 971206027

اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!

اکنون چندسالی می شود که روز پنجم اسفند به یاد خواجه نصيرالدین طوسی، در تقویم ما ایرانیان به عنوان روز «مهندس» نامگذاری شده است. خواجه نصيرالدين طوسي از بزرگ‌ترين فلاسفه و رياضي‌دانان و دانشمندان ايراني است كه پس از بزرگاني مانند «فارابي»، «ابوريحان بيروني»،«ابوعلي سينا» و «رازي» ظهور كرد و دستاوردهاي علمي و آراي اين دانشمند ايراني همچنان محل رجوع علم پژوهان است.

۶ اسفند ۹۷ 11625 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
مهندسانی که قربانی شدند به مناسبت روز مهندس کد خبر 971206026

مهندسانی که قربانی شدند

در گذشته کسانی که در رقابت کنکور رتبه‌های بالا کسب می‌کردند یا به رشته حقوق می‌رفتند، یا پزشکی و یا مهندسی. در مهندسی نیز رتبه‌های بالاتر معمولا رشته برق را انتخاب می‌کردند. در گزارشی که شرکت مکنزی چند سال قبل در مورد اقتصاد ایران منتشر کرد تعداد مهندسانی که در کشور تربیت می‌شوند را حیرت انگیز و قابل رقابت با آمریکا دانست و آن را یکی از مزایا و توانهای بالقوه اقتصاد ایران معرفی کرد.

۶ اسفند ۹۷ 11266 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
اخلاق مهندسي به مناسبت روز مهندس کد خبر 971206025

اخلاق مهندسي

با توجه به تنوع فعاليتهاي مهندسي و کاملاً متفاوت بودن نتايج اين فعاليت­ها، جوامع پيشرفته صنعتي، بويژه آمريکا، در دو دهة گذشته بر آن شده­اند که به مسئله اخلاق در علوم و مهندسي بيشتر بپردازند بطوري که از طريق رعايت اين اخلاق، مهندسان خود کنترل کننده فعاليت­هاي خود باشند. ميزان اين توجه در تأسيس مراکز مربوط به اخلاق، پايگاههاي کامپيوتري، داير کردن خط­هاي تماس براي مشاوره در امور مربوط به اخلاق مهندسي، تدوين آئين­نامه­هاي اخلاقي در شرکت­ها و مؤسسات و تعليم مهندسان در دانشگاهها، در تعبير و تفسير مفاد اين آئين­نامه­ها و انتشار مقالات و کتب فراوان دربارة اخلاق در علوم و مهندسي کاملاً مشهود است.

۶ اسفند ۹۷ 7 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
اصلاحیه ویرایش سوم مقررات ملی ساختمان حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق دفتر مقررات ملی منتشر کرد کد خبر 971205013

اصلاحیه ویرایش سوم مقررات ملی ساختمان «حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق» (سال ۱۳۹۵)

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز، مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اصلاحیه ای به ویرایش سوم مقررات ملی ساختمان «‌حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق» (سال ۱۳۹۵) اعمال کرد.

۵ اسفند ۹۷ 11698 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
نظارت ساختمان بررسی تحلیلی-25 کد خبر 971123001

نظارت ساختمان

یکی از مهمترین و کلیدی ترین موارد در ساخت و ساز نظارت ساختمان است که توسط مهندسان ناظر براساس قوانین و ضوابط انجام می شود. برای نظارت ساختمان مانند هر پروژه اجرایی باید قوانین و الزاماتی وجود داشته باشد که یکپارچه و منسجم بوده برای همه مهندسان کارفرمایان و پیمانکاران کاملا واضح و شفاف ارائه شود. مهندسان ناظر در بخش نظارت ساختمان نقش حساس و کلیدی را ایفا می کنند و بهتر است به نحوه نگارش دستور کار، گزارش مرحله ای، نکات کلیدی نظارت، چک لیست بازدید مهندس ناظر و سایر موارد کاملا آگاهی و تسلط داشته باشند.

۲۳ بهمن ۹۷ 12887 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
به قلم دکتر ایمان سریری کد خبر 971121002

اشتباهات مرسوم برقکاران تجربی

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز، مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، دکتر ایمان سریری، طراح و ناظر برحسته تاسیسات برقی کشور، در کانال تلگرامی خود (هندبوک)، اقدام به معرفی 30 اشتباه رایج برقکاران تجربی نموده است که اطلاع از آنها برای ناظران و مجریان حوزه تاسیسات برقی الزامی است.

۲۱ بهمن ۹۷ 13149 بازدید 3 نظر ادامه مطلب
خدمات مهندسی آنلاین بررسی تحلیلی-22 کد خبر 971121001

خدمات مهندسی آنلاین

خدمات مهندسی آنلاین برای رفاه حال مهندسان و دسترسی سریعتر درقالب یک سامانه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان طراحی و تنظیم شده است. خدمات مهندسی آنلاین در اين سامانه برای دفاتر مهندسی طراحی شده و در قالب يك سيستم تحت وب با قابليت هايی ویژه ارتباط داخلی و بيرونی سازمان و ذخيره اطلاعات به اجرا در آمده است.

۲۱ بهمن ۹۷ 12182 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
چک لیست طراحی سازه چیست بررسی تحلیلی-21 کد خبر 971117017

چک لیست طراحی سازه چیست؟

چک لیست طراحی سازه یکی از کلیدی ترین موارد در طراحی سازه است که برای مهندسان طراح یا مهندسان محاسب کاربرد دارد. اغلب مهندسان برای شروع پروژه و یادگیری طراحی سازه از چک لیست طراحی سازه استفاده می کنند تا موردی را فراموش نکنند. چک لیست طراحی سازه شامل چک لیست های کاربردی و جالب طراحی و محاسبات وجود دارد که براساس نیاز و کنترل نهایی طراحی انجام شده درسازه های فولادی و بتنی و شالوده ها با مقررات جدید کاربرد دارد.

۱۷ بهمن ۹۷ 13748 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
نظام مهندسی مالیات بررسی تحلیلی-20 کد خبر 971115013

نظام مهندسی مالیات

همان طور که می دانید آشنایی با تکالیف و قوانین مالیاتی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از راهکاری موثر و مفید است تا بتوانند با شناخت شناخت مسولیت های خود برای احقاق حقوق خود اقدام کنند. نظام مهندسی مالیات و شورای مالیاتی سازمان را با هدف ارتقای سطح آگاهی اعضای سازمان و جلوگیری از زیان های احتمالی ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مقررات مالیاتی در نظر گرفته است.

۱۵ بهمن ۹۷ 15151 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
نظام مهندسی ایران بررسی تحلیلی-23 کد خبر 971110001

نظام مهندسی ایران

نظام مهندسی ایران براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاسیس شد و هدف از تشکیل آن، آموزش، انسجام بخشی و نظارت عالیه بر خدمات مهندسی و همچنین هدایت و کنترل مهندسان به سوی توسعه و پیشرفت ساخت و ساز شهری بود. از سال 1374 تا کنون نظام مهندسی ایران یا دفتر شورای مرکزی شاهد برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای هیات مدیره بوده است و هر دوره با چالش ها و مشکلات عدیده ای همراه بود.

۱۰ بهمن ۹۷ 11293 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی آزمون بهمن 97 کد خبر 971106013

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۷

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز؛ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور دفتر مقررات ملی زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی بهمن 97 را اعلام کرد.

۶ بهمن ۹۷ 11426 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
آموزش نظام مهندس بررسی تحلیلی-4 کد خبر 971106004

آموزش نظام مهندس

آموزش نظام مهندس شامل آموزش تکمیلی برای ارتقای پایه یا آمادگی آزمون های نظام مهندسی می شود که باید فرآیند ثبت نام توسط مهندسان انجام شود.. برای آموزش نظام مهندس مهندسان و داوطلبان لزوما باید به عضویت سازمان نظام مهندسی درآمده باشند و براساس ضوابط موجود امکان حضور در این دوره ها را دارند.. آموزش نظام مهندس برای تمامی رشته های ساختمانی ازجمله عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری، برق و...برگزار می شود.

۶ بهمن ۹۷ 12258 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
دوره آموزشی نظام مهندسی بررسی تحلیلی-13 کد خبر 971104004

دوره آموزشی نظام مهندسی

دوره آموزشی نظام مهندسی شامل برگزاری کلاس های آموزشی برای ارتقای پایه و ورود به حرفه مهندسان است که با برنامه ریزی و نیازسنجی انجام می شود. دوره آموزشی نظام مهندسی شامل کلاس هایی براساس سرفصل های مختلف از مباحث مقررات ملی ساختمان بوده و در راستای کیفی سازی ساخت و ساز و ارائه خدمات مهندسی به بهترین شکل در جامعه است.

۴ بهمن ۹۷ 11770 بازدید بدون نظر ادامه مطلب