زندگی نامه Pier Luigi Nervi پیر لوئیجی نروی

زندگی نامه Pier Luigi Nervi

پیر لوئیجی نروی (تولد در 21 ژوئن 1891 – مرگ در تاریخ 9 ژانویه 1979) مهندس و معمار ایتالیایی بود. وی در سال 1913 از دانشگاه بولونیا فارغ التحصیل شد. نروی به عنوان استاد مهندسی در دانشگاه رم از سال 1946 تا 1961 مشغول به تدریس بود و در سراسر جهان به عنوان مهندس سازه و معمار شناخته می شود وی همچنین به دلیل استفاده نوآورانه از بتن مسلح در جهان شهرت بساری داشته و دارد.

کد خبر: 190825006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ شهریور ۹۸ - ۱۲:۰۷ ب.ظ

پیر لوئیجی نروی (تولد در ۲۱ ژوئن ۱۸۹۱ – مرگ در تاریخ ۹ ژانویه ۱۹۷۹) مهندس و معمار ایتالیایی بود. وی در سال ۱۹۱۳ از دانشگاه بولونیا فارغ التحصیل شد. نروی به عنوان استاد مهندسی در دانشگاه رم از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۱ مشغول به تدریس بود و در سراسر جهان به عنوان مهندس سازه و معمار شناخته می شود وی همچنین به دلیل استفاده نوآورانه از بتن مسلح در جهان شهرت بساری داشته و دارد.

زندگی نامه Pier Luigi Nervi

زندگی نامه Pier Luigi Nervi

زندگی نامه  Pier Luigi Nervi

پیر لوئیجی نروی در سوندریو(Sondrio) به دنیا آمد و در دانشکده مهندسی عمران بولونیاتحصیل کرد و در سال ۱۹۱۳ فارغ التحصیل شد. تحصیلات رسمی وی کاملاً مشابه آنچه بود که امروز توسط دانشجویان مهندسی عمران ایتالیا تجربه می شود. وی پس از فارغ التحصیلی به انجمن ساخت بتن پیوست و در جنگ جهانی اول از سال ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۸ ، در سپاه مهندسی ارتش ایتالیا خدمت کرد. وی از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۲ استاد نورتون در دانشگاه هاروارد بود.

آزمون نظام مهندسی عمران نظارت

نظام مهندسی عمران تهران

کارهای مهندسی عمران

نروی بعد از سال ۱۹۲۳ پروژه های مهندسی عمران را آغاز کرد. پروژه های وی در دهه ۱۹۳۰ شامل چندین آشیانه هواپیما بود که برای پیشرفت وی به عنوان یک مهندس مهم بودند. مجموعه ای از آشیانه ها در Orvieto (1935) به طور کامل از بتن مسلح ساخته شده است ، و مجموعه دوم در Orbetello و Torre del Lago (1939) طراحی را با استفاده از یک سقف سبک تر ، قطعات پیش ساخته و یک روش ساخت ماژولار، بهبود بخشید.

وی در دهه ۱۹۴۰ ایده هایی را برای بتن آرمه توسعه داد که به بازسازی بسیاری از ساختمانها و کارخانه ها در سرتاسر اروپای غربی کمک کرد ، و حتییک قلاب قایق را از بتن آرمه طراحی کرد و ساخت که به عنوان تبلیغی برای دولت ایتالیا بود.

نروی همچنین تأکید کرد که شهود باید به اندازه ریاضیات در طراحی بخصوص با ساختارهای پوسته نازک مورد استفاده قرار گیرد. وی از معماری رومی و رنسانس در ضمن استفاده از روبان و طاق برای بهبود استحکام و از بین بردن ستون ها وام گرفته است. او هندسه ساده و پیش ساخت را به عنوان نوآوری برای راه حل های طراحی ترکیب کرد.

 

 

مهندس و معمار

پیر لوئیجی نروی در ایتالیا به عنوان یکingegnereedile (ترجمه شده به عنوان “مهندس ساختمان”) تحصیل  کرد و فارغ التحصیل شد. در آن زمان (و به میزان کمتری نیز امروزه) ، یک مهندس ساختمان نیز ممکن است یک معمار محسوب شود. پس از سال ۱۹۳۲ ، از طرح های زیبایی شناختی او برای پروژه های بزرگ استفاده شد. این امر به دلیل پر رونق بودن تعداد پروژه های ساختمانی در آن زمان بود كه در اروپا از بتن و فولاد استفاده می شد و جنبه معماری پشت سر پتانسیل های مهندسی گام برداشت. نروی با موفقیت بتن مسلح را به عنوان مصالح اصلی سازه در آن روز ها شناساند.نروی ایده های خود در مورد ساختمان را در چهار کتاب و بسیاری مقالات دیگر شرح داد .

پروژه های بین المللی

بیشتر سازه های ساخته شده وی در کشور ایتالیا است ، اما او همچنین در خارج از کشور روی پروژه هایی کار می کرد. اولین پروژه نوری در ایالات متحده ایستگاه اتوبوس پل جورج واشنگتن بود که برای آن وی سقف را طراحی کرد که از قطعات مثلثی تشکیل شده است که در محل پروژه قالب گیری شده اند و بتن ریزی صورت گرفته است. این ساختمان امروزه هنوز هم توسط بیش از ۷۰۰ اتوبوس و مسافران آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

زندگی نامه Pier Luigi Nervi

جوایز

به پیر لوئیجی نروی توسط موسسه مهندسین سازه در انگلستان ، انستیتوی معماران آمریکایی (مدال AIA 1964) و RIBA مدال های طلا اهدا شد.

همچنین در سال ۱۹۵۷ مدال فرانک براون موسسه فرانکلین و مدال Wilhelm Exner را دریافت کرد.

آثار برجسته

دفتر مرکزییونسکو ، پاریس (۱۹۵۰) (همکاری با مارسل بروئر و برنارد زهرفوس)

برج پیرلی ، میلان (۱۹۵۰) (همکاری با گیو پونتی)

برج میدان استرالیا ، سیدنی (۱۹۶۴)

کلیسای جامع سنت ماریان فرض ، سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا (۱۹۶۷) (همکاری با پیترو بلوشی)

سفارت استرالیا ، پاریس (۱۹۷۳)

خانه گلف Ugolino، Impruneta ، ایتالیا (۱۹۳۴) (همکاری با GherardoBosio)

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ شهریور ۹۸
2672 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0