معرفی نرم افزار ETABS نرم افزار ETABS

معرفی نرم افزار ETABS

ETABSیک  بسته نرم افزاری یکپارچه برای تجزیه و تحلیل ساختاری و طراحی ساختمان ها است.ETABS در آخرین ورژن خود ابزارهای بی همتا3Dمدل سازی و تجسم سازی را ارائه کرده است ، قدرت تحلیلی سریع خطی و غیر خطی ، قابلیت طراحی پیشرفته و جامع برای طیف گسترده ای از مصالح و امکان نمایش های گرافیکی با رنگ های مختلف برای درک بصری بهتر را ارائه می دهد. و نقشه های شماتیکی نمایش می دهد که به کاربران امکان می دهد به سرعت و به راحتی رمزگشایی کرده و نتایج تجزیه و تحلیل و طراحی را درک کنند.

کد خبر: 190824005 تاریخ انتشار: شنبه ۲ شهریور ۹۸ - ۱۱:۱۶ ق.ظ

نگاه اجمالی

ETABSیک  بسته نرم افزاری یکپارچه برای تجزیه و تحلیل ساختاری و طراحی ساختمان ها است.ETABS در آخرین ورژن خود ابزارهای بی همتا۳Dمدل سازی و تجسم سازی را ارائه کرده است ، قدرت تحلیلی سریع خطی و غیر خطی ، قابلیت طراحی پیشرفته و جامع برای طیف گسترده ای از مصالح و امکان نمایش های گرافیکی با رنگ های مختلف برای درک بصری بهتر را ارائه می دهد. و نقشه های شماتیکی نمایش می دهد که به کاربران امکان می دهد به سرعت و به راحتی رمزگشایی کرده و نتایج تجزیه و تحلیل و طراحی را درک کنند.

معرفی نرم افزار  ETABS

از زمان شروع طرح طراحی از طریق تهیه نقشه های شماتیک ، ETABS تمام جنبه های فرآیند طراحی مهندسی را ادغام می کند. ایجاد مدل ها هرگز به این آسانی نبوده است – دستورات طراحی باعث تولید سریع فریم، طبقه و ارتفاع می شوند. نقشه هایCAD می توانند مستقیماً به مدلهایETABS تبدیل شوند یا به عنوان قالب هایی استفاده شوند که ابزارهایETABS روی آن اجرا می شوند. نسخه ۶۴ بیتیSAPFire که پیشرفته ترین نسخه آن است اجازه می دهد تا مدل های بسیار بزرگ و پیچیده به سرعت تجزیه و تحلیل شوند و از تکنیک های مدل سازی غیرخطی مانند توالی ساخت و ساز و جلوه های زمانی (به عنوان مثال ، خزش و جمع شدگی) پشتیبانی می کند.

منابع آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات پایه ۳

منابع آزمون نظام مهندسی عمران ۹۸

طراحی قاب های فلزی و بتونی (با بهینه سازی خودکار) ، تیرهای کامپوزیت ، ستون های کامپوزیت ، تیرچه های فلزی و دیوارهای برشیبتنی ، همچنینبررسی ظرفیت اتصالات فلزی و صفحات پایه(Base Plate) را شامل می شود. مدلها ممکن است واقع بینانه ارائه شوند و تمام نتایج را می توان مستقیم بر روی سازه نشان داد. گزارش های جامع و قابل تنظیم برای کلیه نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل و خروجی طراحی موجود است ، و نقشه های سازه ای شماتیک از قاب ها ، زمان بندی ها ، جزئیات و مقاطع ممکن است برای سازه های بتنی و فولادیایجاد شود.

ETABS مجموعه ای بی نظیر از ابزارها را برای مهندسان سازه در حال طراحی ساختمان ها ، خواه آنها در ساختمان های صنعتی تک طبقه اییا بلندترینبرج های مرتفع کار می کنند، فراهم می کند. بی نهایت توانایی را در عین حال کاربردی آسان ارائه می دهد.

 

 

برخی ویژگی ها:

Template های آماده

ETABS برای شروع سریعیک مدل جدید از الگوهای گسترده ای برخوردار است. در این مرحله از الگوی مدل ، کاربر توانایی تعریف شبکه(گرید) وفاصله بین آن ها ، تعداد طبقه ها ، مقاطع پیش فرض سیستم سازه ای ، نوع دال به صورت پیش فرض و بارهاییکنواخت (بطور خاص بارهای مرده و زنده) را دارد.

معرفی نرم افزار ETABS

معرفی نرم افزار ETABS

سیستم های شبکه(گیرید)

در ETABS ، شبکه(گیرید) ها می توانند به عنوان سیستم های کارتزین ، استوانه اییا عمومی آزاد تعریف شوند. هیچ محدودیتی در تعداد سیستم های شبکه در یک مدل وجود ندارد و می توان آنها را از هر جهت چرخاند و یا در هر مبدا درون مدل قرار داد. که این تعدد سیستم های گیرید بندی باعث می شود که بتوان سازه های مختلفی رو مدل کرد مثلا سیستم استوانه ای برای مدل کردن پارکینگ های طبقاتی یا پله های گرد بسیار مفید می باشد.

معرفی نرم افزار ETABS

برج ها

ساختمان های چند برج اکنون به راحتی می توانند با استفاده از ویژگی جدید برج، مدل سازی شوند. تعیین برج ها در یک مدل ETABS به کاربران امکان می دهد ارتفاع  طبقه و سیستم های گیرید منحصر به فرد را برای سازه های مختلف ساختمان در یک مدل ETABSیکسان تعریف کنند.

خصوصیات مقاطع

ETABS دارای یک کتابخانه داخلی از خصوصیات بتن ، فولاد و قطعات کامپوزیت استاندارد در هر دو بخش استاندارد ایالات متحده و بین المللی است. حتی مقاطع فولادی غیر منشوری و ساخته شده با طراحی های غیر معمول را می توان به راحتی تعریف کرد. برای ساخت مقاطع پیچیده تر از می توانید از بخش مقاطع طراح(Section Designer) استفاده کنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ شهریور ۹۸
1024 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0