توصیه های مهم جلسه آزمون نظام مهندسی اطلاعات کامل آزمون نظام مهندسی-بخش 15

توصیه های مهم جلسه آزمون نظام مهندسی

با توجه به اهمیت ویژه آزمون نظام مهندسی ساختمان، در این یادداشت ۷ توصیه مهم و کاملا کاربردی برای آمادگی کامل جلسه آزمون ارایه می شود. علاوه بر مواردی که در ادامه تشریح خواهد شد، باید مسائل بدیهی و رایجی مانند پرینت کارت ورود به جلسه، حضور به موقع در محل آزمون، خوابیدن مناسب در شب آزمون، صرف صبحانه کافی، همراه داشتن بطری آب آشامیدنی، مداد، پاک کن، خودکار و ‌... نیز رعایت شود.

کد خبر: 970217014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  با توجه به اهمیت ویژه آزمون نظام مهندسی ساختمان، در این یادداشت ۷ توصیه مهم و کاملا کاربردی برای آمادگی کامل جلسه آزمون ارایه می شود. علاوه بر مواردی که در ادامه تشریح خواهد شد، باید مسائل بدیهی و رایجی مانند پرینت کارت ورود به جلسه، حضور به موقع در محل آزمون، خوابیدن مناسب در شب آزمون، صرف صبحانه کافی، همراه داشتن بطری آب آشامیدنی، مداد، پاک کن، خودکار و ‌… نیز رعایت شود.

توصیه های مهم  جلسه آزمون نظام  مهندسی

۱)  همراه داشتن تمامی منابع

حتما تمامی منابع آزمون نظام مهندسی را همراه خود در جلسه داشته باشید. توجه داشته باشید که آزمون جزوه باز (Open Book) بوده و شما مجاز به بردن هر گونه کتاب و جزوه به جلسه بوده و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

این منابع به دو دسته تقسیم می شوند:

الف) منابع معرفی شده از سوی سامانه آزمون نظام مهندسی که شامل مباحث مقررات ملی ساختمان، راهنمای آنها و سایر کتاب هاست.

ب) کتاب و جزوات کمک آموزشی که از سوی ناشران و نویسندگان مختلف منتشر شده و بدون استفاده از آنها، احتمال قبولی بسیار کم است. در مورد این منابع، حتما اولویت با منابعی است که هم داوطلب تسلط کافی به آن داشته و هم جامع و کامل است. بهتر است با های لایت کردن مطالب مهم، این مطالب از موارد کم اهمیت مجزا شود.

 

۲) استفاده ماشین حساب مهندسی

در آزمون نظام مهندسی، استفاده از ماشین حساب مجاز است. حتما برای آزمون، ماشین حساب متناسب با نوع آزمون را همراه داشته باشید. استفاده از ماشین حساب را قبل از آزمون شروع کرده و سوالات متنوع را با ماشین حساب حل کنید. اگر ماشین حساب امانت گرفته اید، حتما از تسلط کامل به ماشین حساب و صحت عملکرد آن مطمئن شوید.

در همین رابطه بخوانید

آزمون نظام مهندسی چیست؟

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

۳) پاسخ های اشتباه

یکی از اصلی ترین دلایل عدم قبولی داوطلبان در آزمون نظام مهندسی، تعداد سوالات اشتباه است. با توجه به اینکه آزمون رقابتی نبوده، پاسخ اشتباه دارای نمره منفی (یک سوم پاسخ صحیح) است و برای قبولی باید به حد نصاب نمره ۵۰ درصد برسید، حتما از پاسخ به پرسش هایی که کوچک ترین شکی در درستی آن دارید، جدا خودداری کنید. داوطلبان بسیاری، با وجود آنکه تعداد قابل توجهی پاسخ صحیح داده و در واقع تسلط کافی داشتند، صرفا بدلیل حجم بالای پاسخ اشتباه از اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی باز مانده اند.

توصیه های مهم جلسه آزمون نظام مهندسی

توصیه های مهم جلسه آزمون نظام مهندسی

۴) تعداد سوالات پاسخ داده شده

از آنجایی که به هر حال احتمال اشتباه و خطا در آزمون حتما وجود داشته و امکان اینکه تمامی پرسش های پاسخ داده شده توسط داوطلب همگی صحیح باشد، بسیار کم است. برای اینکه حاشیه اطمینان لازم برای قبولی در آزمون در صورت اشتباه بودن برخی پاسخ ها را داشته باشید، توصیه می شود داوطلبان حداقل به ۶۵ درصد سوالات جواب دهند تا به نمره ۵۰ درصد برسند. مثلا اگر آزمون دارای ۶۰ پرسش باشد، داوطلب باید به حداقل ۳۹ پرسش جواب دهد تا اگر ۶ پرسش پاسخ داده شده، اشتباه باشد باز هم داوطلب قبول شود.

 

۵) مدیریت زمان

بسیاری از داوطلبان از کمبود زمان در آزمون گله می کنند، مدیریت زمان یکی از تاثیرگذار ترین المان های قبولی در آزمون نظام مهندسی است؛ پس حتما ساعت همراه خود داشته باشید. یکی از بهترین روش های آمادگی قبلی برای زمان بندی مناسب آزمون نظام مهندسی، حل آزمون های سنوات قبل با رعایت زمان مجاز است؛ یعنی داوطلب آزمون های دوره های گذشته را به صورت کامل با در نظر گرفتن زمان (مثلا برای آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی ۱۸۰ دقیقه) پاسخ دهد.

در همین رابطه بخوانید

تعداد سوالات و مدت زمان جلسه آزمون نظام مهندسی

راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

۶)  پرسش های دوگزینه ای

یکی از تکنیک های مهم در آزمون های تستی، روش دوگزینه ای است. در صورتی که در پرسشی مطمئن هستید که دو گزینه از چهار گزینه موجود (مثلا گزینه های ج و ب) اشتباه است،‌بدون شک یکی از دو گزینه باقی مانده را (گزینه های الف و ب) انتخاب کنید. این روش با توجه به محاسبه احتمالاتی، به نفع داوطلب است. اگر در آزمون ۴ پرسش با این وضعیت وجود داشت و داوطلب تنها یکی از آنها را درست انتخاب کند،‌باز هم چیزی را از دست نداده است. احتمال اینکه تمامی پرسش هایی که با این روش انتخاب شده اشتباه باشد، کم است. استفاده از این روش، مخصوصا در حالتی که داوطلب به کمتر از ۶۵ درصد پرسش ها داده، به شدت توصیه می شود.

توصیه های مهم جلسه آزمون نظام مهندسی

۷)  ترتیب پاسخ دادن به پرسش ها

طبق تجربیات بدست آمده، بهترین روش پاسخ دادن به پرسش ها دسته بندی آنهاست. سوالات را از سوال ۱ شروع کرده و به سه دسته تقسیم کنید:

الف) سوالاتی که پاسخ را مطمئن هستید، درست جواب داده اید (با تیک مشخص کنید).

ب) سوالاتی که می توانید جواب دهید اما نیاز به زمان بیشتری دارید یا اینکه در جواب شک دارید (با علامت سوالی مشخص کنید).

ج) سوالاتی که مطمئن هستید که نمی توانید به آنها پاسخ دهید (با علامت ضربدر مشخص کنید).

دور اول سوالات را به‌همین ترتیب تا آخر ین سوال به انتها برسانید، در دور دوم، روی گروه ب متمرکز شوید.

close

درباره مدرس و مولف

من محمدکريمي همحمدکریمیستم، کارشناس ارشد مهندسي برق قدرت که تا بحال  بيش از ۵۰ عنوان مقاله علمي در معتبرترين ژورنالها و کنفرانس هاي داخلي و خارجي از من منتشر شده، ۱۳ عنوان کتاب تالیف کرده ام، چند بار به عنوان پژوهشگر و معلم نمونه انتخاب شده ام. در زمينه نظام مهندسي هم، علاوه بر مديرمسئولي پایگاه خبری مهندسین نیوز به عنوان اولين و تنها پايگاه خبري-تحليلي اختصاصي نظام مهندسي ايران (https://www.mohandesinnews.ir/)، هفت عنوان کتاب، دو فيلم آموزشي (جمعا ۵۲ ساعت)، ده ها جزوه آموزشي و يادداشت و نقد تحليلي نوشته و ده ها دوره آمادگي آزمون نظام مهندسي تاسيسات برقي در نقاط مختلف کشور برگزار کرده ام. براي مشاهده جزئيات و اسناد سوابق علمي و کاري من لطفا به سايت شخصي (http://mohammad-karimi.ir) مراجعه فرمائيد.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۷
14771 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0