اطلاعات ویژه نظام مهندسی ساختمان

اصلاحیه ویرایش سوم مقررات ملی ساختمان حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق دفتر مقررات ملی منتشر کرد کد خبر 971205013

اصلاحیه ویرایش سوم مقررات ملی ساختمان «حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق» (سال ۱۳۹۵)

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز، مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اصلاحیه ای به ویرایش سوم مقررات ملی ساختمان «‌حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق» (سال ۱۳۹۵) اعمال کرد.

۵ اسفند ۹۷ 11958 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
نظارت ساختمان بررسی تحلیلی-25 کد خبر 971123001

نظارت ساختمان

یکی از مهمترین و کلیدی ترین موارد در ساخت و ساز نظارت ساختمان است که توسط مهندسان ناظر براساس قوانین و ضوابط انجام می شود. برای نظارت ساختمان مانند هر پروژه اجرایی باید قوانین و الزاماتی وجود داشته باشد که یکپارچه و منسجم بوده برای همه مهندسان کارفرمایان و پیمانکاران کاملا واضح و شفاف ارائه شود. مهندسان ناظر در بخش نظارت ساختمان نقش حساس و کلیدی را ایفا می کنند و بهتر است به نحوه نگارش دستور کار، گزارش مرحله ای، نکات کلیدی نظارت، چک لیست بازدید مهندس ناظر و سایر موارد کاملا آگاهی و تسلط داشته باشند.

۲۳ بهمن ۹۷ 13167 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
به قلم دکتر ایمان سریری کد خبر 971121002

اشتباهات مرسوم برقکاران تجربی

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز، مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، دکتر ایمان سریری، طراح و ناظر برحسته تاسیسات برقی کشور، در کانال تلگرامی خود (هندبوک)، اقدام به معرفی 30 اشتباه رایج برقکاران تجربی نموده است که اطلاع از آنها برای ناظران و مجریان حوزه تاسیسات برقی الزامی است.

۲۱ بهمن ۹۷ 13410 بازدید 3 نظر ادامه مطلب
خدمات مهندسی آنلاین بررسی تحلیلی-22 کد خبر 971121001

خدمات مهندسی آنلاین

خدمات مهندسی آنلاین برای رفاه حال مهندسان و دسترسی سریعتر درقالب یک سامانه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان طراحی و تنظیم شده است. خدمات مهندسی آنلاین در اين سامانه برای دفاتر مهندسی طراحی شده و در قالب يك سيستم تحت وب با قابليت هايی ویژه ارتباط داخلی و بيرونی سازمان و ذخيره اطلاعات به اجرا در آمده است.

۲۱ بهمن ۹۷ 12420 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
چک لیست طراحی سازه چیست بررسی تحلیلی-21 کد خبر 971117017

چک لیست طراحی سازه چیست؟

چک لیست طراحی سازه یکی از کلیدی ترین موارد در طراحی سازه است که برای مهندسان طراح یا مهندسان محاسب کاربرد دارد. اغلب مهندسان برای شروع پروژه و یادگیری طراحی سازه از چک لیست طراحی سازه استفاده می کنند تا موردی را فراموش نکنند. چک لیست طراحی سازه شامل چک لیست های کاربردی و جالب طراحی و محاسبات وجود دارد که براساس نیاز و کنترل نهایی طراحی انجام شده درسازه های فولادی و بتنی و شالوده ها با مقررات جدید کاربرد دارد.

۱۷ بهمن ۹۷ 13992 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
نظام مهندسی ایران بررسی تحلیلی-23 کد خبر 971110001

نظام مهندسی ایران

نظام مهندسی ایران براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاسیس شد و هدف از تشکیل آن، آموزش، انسجام بخشی و نظارت عالیه بر خدمات مهندسی و همچنین هدایت و کنترل مهندسان به سوی توسعه و پیشرفت ساخت و ساز شهری بود. از سال 1374 تا کنون نظام مهندسی ایران یا دفتر شورای مرکزی شاهد برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای هیات مدیره بوده است و هر دوره با چالش ها و مشکلات عدیده ای همراه بود.

۱۰ بهمن ۹۷ 11544 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
آموزش نظام مهندس بررسی تحلیلی-4 کد خبر 971106004

آموزش نظام مهندس

آموزش نظام مهندس شامل آموزش تکمیلی برای ارتقای پایه یا آمادگی آزمون های نظام مهندسی می شود که باید فرآیند ثبت نام توسط مهندسان انجام شود.. برای آموزش نظام مهندس مهندسان و داوطلبان لزوما باید به عضویت سازمان نظام مهندسی درآمده باشند و براساس ضوابط موجود امکان حضور در این دوره ها را دارند.. آموزش نظام مهندس برای تمامی رشته های ساختمانی ازجمله عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری، برق و...برگزار می شود.

۶ بهمن ۹۷ 12497 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
دوره آموزشی نظام مهندسی بررسی تحلیلی-13 کد خبر 971104004

دوره آموزشی نظام مهندسی

دوره آموزشی نظام مهندسی شامل برگزاری کلاس های آموزشی برای ارتقای پایه و ورود به حرفه مهندسان است که با برنامه ریزی و نیازسنجی انجام می شود. دوره آموزشی نظام مهندسی شامل کلاس هایی براساس سرفصل های مختلف از مباحث مقررات ملی ساختمان بوده و در راستای کیفی سازی ساخت و ساز و ارائه خدمات مهندسی به بهترین شکل در جامعه است.

۴ بهمن ۹۷ 12024 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
شماره موبایل مهندسین ساختمان تهران بررسی تحلیلی-12 کد خبر 971101015

شماره موبایل مهندسین ساختمان تهران

شماره موبایل مهندسین ساختمان تهران به صورت بانک های اطلاعات تهیه و طبقه بندی شده برای استفاده شرکت های مختلف خرید و فروش می شود. برخی شرکت ها فایل اکسل از شماره موبایل مهندسین ساختمان تهران و سایر استان ها را به صورت آنلاین به فروش می رسانند که تعرفه آن براساس نام استان و تعداد شماره ها تنظیم شده است.

۱ بهمن ۹۷ 6534 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
کلاس های نظام مهندسی بررسی تحلیلی-10 کد خبر 971029009

کلاس های نظام مهندسی

کلاس های نظام مهندسی در قالب دوره های اجباری برای ارتقای پایه و ورود به حرفه مهندسان برگزار می شود که داوطلبان و مهندسان می توانند برای ثبت نام دوره های آموزشی ارتقای پایه و ورود به حرفه اجرا با مراجعه به پورتال آموزش سازمان اقدام کنند. برگزاری کلاس های نظام مهندسی با توافق و مشارکت با برخی دانشگاه های معتبر و دارای مجوز از کمیته آموزش انجام می شود.

۲۹ دی ۹۷ 3270 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
جواب آزمون نظام مهندسی بررسی تحلیلی-9 کد خبر 971028004

جواب آزمون نظام مهندسی

موضوع آزمون نظام مهندسی برای داوطلبان و مهندسانی که می خواهند پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی ورود به حرفه داشته باشند، با اهمیت است و معمولا سه ماه پس از روز برگزاری آزمون، نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام می شود. نتایج آزمون نظام مهندسی برای کلیه رشته های مهندسی، شهرسازی، عمران، معماری، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و ترافیک به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شده و اعلام خواهدشد.

۲۸ دی ۹۷ 1270 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
سامانه مهندسین ناظر بررسی تحلیلی کد خبر 971027001

سامانه مهندسین ناظر

همان طور که می دانید شیوه نامه تبصره 2 ماده 24 آئین نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1383 ارجاع کار مهندسین ناظر مطرح شده است که همواره یکی از چالش های اصلی جامعه مهندسی است. سامانه مهندسین ناظر به این دلیل راه اندازی شد که مطابق مقررات ملی ساختمان، برای داشتن ساختمان با کیفیت، مقاوم و ایمن اجرای مراحل ساخت باید به دست مجری انجام شود .

۲۷ دی ۹۷ 9448 بازدید یک نظر ادامه مطلب
ثبت نام نظام مهندسی بررسی و تحلیل کد خبر 971025001

ثبت نام نظام مهندسی

وقتی سخن از ثبت نام نظام مهندسی به میان می آید، ثبت نام آزمون نظام مهندسی مطرح است و مهندسان در 7 رشته مرتبط با ساختمان می توانند با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی طبق قوانین و ضوابط تعیین شده پروانه اشتغال دریافت می کنند.امتیازی که یک مهندس پس از قبولی در آزمون و داشتن پروانه نظام مهندسی کسب می کند درواقع اخذ یک شماره خاص در نظام مهندسی استان است که می تواند برای تاسیس شرکت و دفاتر مهندسی اقدام کرد.

۲۵ دی ۹۷ 1323 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
کارتابل نظام مهندسی بررسی تحلیلی کد خبر 971022009

کارتابل نظام مهندسی

به نظر می رسد یکی از ضروری ‌ترین اقداماتی که می توان برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و اعتلای مهندسی در کشور انجام داد، ترویج و تشویق فعالان در حوزه صنعت ساختمان به رعایت مقررات ملی است. برای آموزش و بازآموزی دانش مهندسی با راه اندازی سامانه و کارتابل نظام مهندسی بهترین شرایط و زیر ساخت فراهم شد تا دانش آموختگان رشته های مهندسی به سوی مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان بروند.

۲۲ دی ۹۷ 5526 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
دوره های نظام مهندسی بررسی تحلیلی کد خبر 971021003

دوره های نظام مهندسی

مهندسان پس از فارغ التحصیلی به دنبال کسب تجربه و به کارگیری دانش هایی که فراگرفته اند در کارگاه های ساختمانی هستند تا بتوانند به شکل عملی نکات تئوریک را اجرا کنند برخی مهندسان دغدغه شرکت در آزمون های نظام مهندسی را دارند و برای آمادگی و شرکت در این آزمون ها به دوره های نظام مهندسی روی می اورند.

۲۱ دی ۹۷ 1327 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
خدمات مهندسی بررسی تحلیلی کد خبر 971020013

خدمات مهندسی

خدمات مهندسی شامل فعالیت های تخصصی و کاربردی برای ارائه در فرآیند ساخت و ساز است که منجر به ساخت ساختمان های باکیفیت در سطح شهر و پروژه های عمرانی می شود. مجموعه خدمات مهندسی در چارچوب قوانین و ضوابط به افراد جامعه عرضه می شود و تحت پوشش سامانه نظام مند و هذفمندی مانند سازمان نظام مهندسی است.

۲۰ دی ۹۷ 1588 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
سامانه نظام مهندسی بررسی تحلیلی کد خبر 971017005

سامانه نظام مهندسی

سامانه نظام مهندسی در سازمان نظام مهندسی دارای چند عملکرد است و یکی از مکهم ترین آنها سامانه ثبت نام و عضویت در سازمان است. مهندسان با ورود به سامانه و ثبت نام از مزایای عضویت در سازمان نظام مهندسی برخوردار بوده و برای فرآیند شرکت در آزمون و اخذ مدرک می توانند اقدام کنند. برای شرکت در آزمون های نظام مهندسی با ثبت نام در سامانه نظام مهندسی و تکمیل فرم ثبت نام اطلاعات شخصی خود را وارد و برای دریافت کارت ورود به جلسه روند ثبت نام براساس تاریخ های اعلام شده را طی می کنند.

۱۷ دی ۹۷ 1426 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
10 گام تا مجوز ساخت و ساز آموزش نحوه اخذ محوز کد خبر 961218010

۱۰ گام تا مجوز ساخت و ساز

آمارهای معاونتهای شهرسازی شهرداریها نشان میدهد از میان کسانی که برای ساخت و ساز، پرونده تشکیل میدهند، حدود یکسوم تا مرحله کسب مجوز پیش میروند و بقیه در میانه راه از تصمیمشان منصرف می شوند.

۱۸ اسفند ۹۶ 1328 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
سازمان نظام مهندسی ساختمان مدارک لازم برای کد خبر 7353

انتقال عضویت در سازمان نظام مهندسی

جهت انتقال عضویت اعضا دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی و فاقد پروانه ، باید مدارک زیر را آماده کنید.

۱۵ بهمن ۹۵ 25357 بازدید یک نظر ادامه مطلب
سازمان نظام مهندسی ساختمان مدارک لازم برای عضویت کد خبر 7351

عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان

به گزارش پایگاه اخبار مهندسی (akhbarmohandesi.ir) جهت عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدارک زیر را باید آماده کنید.

۱۵ بهمن ۹۵ 1798 بازدید بدون نظر ادامه مطلب