کارتابل نظام مهندسی بررسی تحلیلی

کارتابل نظام مهندسی

به نظر می رسد یکی از ضروری ‌ترین اقداماتی که می توان برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و اعتلای مهندسی در کشور انجام داد، ترویج و تشویق فعالان در حوزه صنعت ساختمان به رعایت مقررات ملی است. برای آموزش و بازآموزی دانش مهندسی با راه اندازی سامانه و کارتابل نظام مهندسی بهترین شرایط و زیر ساخت فراهم شد تا دانش آموختگان رشته های مهندسی به سوی مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان بروند.

کد خبر: 971022009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ دی ۹۷ - ۸:۲۸ ب.ظ

به نظر می رسد یکی از ضروری ‌ترین اقداماتی که می توان برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و اعتلای مهندسی در کشور انجام داد، ترویج و تشویق فعالان در حوزه صنعت ساختمان به رعایت مقررات ملی است. برای آموزش و بازآموزی دانش مهندسی با راه اندازی سامانه و کارتابل نظام مهندسی بهترین شرایط و زیر ساخت فراهم شد تا دانش آموختگان رشته های مهندسی به سوی مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان بروند.

کارتابل نظام مهندسی

کارتابل نظام مهندسی

کارتابل  نظام  مهندسی

یکی از مهم ترین کاربردهای کارتابل نظام مهندسی ثبت نام و عضویت در سازمان نظام مهندسی است که با روند تعیین شده ای برای داوطلبان و مهندسان تعبیه شده است.

کارتابل نظام مهندسی به طور هماهنگ در سراسر استان‌های کشور در اختیار مهندسان قرار گرفته و از طریق آن می توانند برای ارجاع کار اقدام کنند.

امور مربوط به مهندسان از جمله ارجاع کار نظارت یکی از بزرگترین دغدغه های مهندسان است که باید به شکل عادلانه تقسیم کار انجام شود و کارتابل نظام مهندسی روش مناسبی برای این فرآیند محسوب می شود.

کاربرد کارتابل نظام مهندسی

آزمون ورود به حرفه برای دریافت مدرک اشتغال به کار مهندسی که شامل سه بخش نظارت، محاسبات و اجرا بوده، برای مهندسان دارای اهمیت فراوانی است و پس از کسب مدرک مورد نظر از طریق کارتابل نظام مهندسی سریع تر و آسان تر برای صدور پروانه اشتغال اقدامات لازم انجام می شود.

برای دریافت هرگونه امور مهندسی و تکمیل فرآیند ثبت ‌نام، اخذ تاییدیه ‌های مربوطه، مهندسان از طریق کارتابل نظام مهندسی انجام کارهای خود را انجام می دهند.

در کارتابل نظام مهندسی تمامی اطلاعات مورد نیاز اعضا و مهندسان درخصوص مصوبات و آئیین نامه ها به طور کامل درج شده و راهنمایی به شکل  فایل PDF که شامل موارد راهنمای کارتابل در آن قرار گرفته است.

یکی از راه های کاربردی برای شفاف سازی امور مهندسان و ارسال گزارشات به صورت الکترونیکی کارتابل نظام مهندسی است که در تهران و سایر استان های کشور انجام می شود تا سوابق کاری، تعداد پروژه ها و مراحل پیشرفت آنها در دسترس باشد.

فرآیند کارتابل نظام مهندسی

اعضای سازمان نظام مهندسی با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور برای مراحل عضویت و ورود به سامانه می توانند تمام امور مربوطه را به شکل الکترونیکی انجام می دهند.

اعضا پس از وارد شدن به کارتابل نظام مهندسی که شامل برگه های کارتابل و اسناد می باشند، می توانند نامه های ارسالی و نامه های دریافتی خود را مشاهده کنند.

کارتابل نظام مهندسی

در کارتابل نظام مهندسی نامه ای از طرف اعضا به سازمان یا فرآیند های مربوط به صدور پروانه یا عضویت انجام و ارسال می شود و اعضا می توانند در قسمت نامه های ارسالی یا دریافتی ببینند.

اگر در این کارتابل از طرف سازمان پاسخی مبنی بر فرآیند های صدورپروانه یا عضویت یا پاسخ نامه ارسالی به سازمان، داده شود در قسمت نامه های دریافتی نمایش داده می شود .

اعضا در کارتابل نظام مهندسی می توانید برگه عمودی اسناد tab  را ببینید که شامل گزارش های نه گانه، فرم حق الزحمه مهندسان ناظر، عدم شروع عملیات اجرایی و تقاضای حق الزحمه مهندسان است.

برگه کارتابل نظام مهندسی

در کارتابل نظام مهندسی در صورتی که فرآیند صدورپروانه قابل انجام نشده باشد، در برگه عمودی اسناد صدور پروانه اشتغال به کار نیز فعال می باشد .

وقتی  شماره عضویت متقاضی  از طریق استعلامی که از طریق سازمان به دانشگاه مربوطه ارسال می شود، سازمان برای مراحل صدور کارت عضویت به متقاضی پاسخ می دهد که در بخش نامه های دریافتی کارتابل نظام مهندسی نمایش داده می شود.

دریافت اطلاعات از فرآیند صدور پروانه، مهندسان از طریق کارتابل نظام مهندسی به شکل تکمیل فرم صدور پروانه و مشاهده قسمت سابقه است که متقاضی از مر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ دی ۹۷
5426 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0