جواب آزمون نظام مهندسی بررسی تحلیلی-9

جواب آزمون نظام مهندسی

موضوع آزمون نظام مهندسی برای داوطلبان و مهندسانی که می خواهند پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی ورود به حرفه داشته باشند، با اهمیت است و معمولا سه ماه پس از روز برگزاری آزمون، نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام می شود. نتایج آزمون نظام مهندسی برای کلیه رشته های مهندسی، شهرسازی، عمران، معماری، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و ترافیک به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شده و اعلام خواهدشد.

کد خبر: 971028004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ دی ۹۷ - ۱۱:۵۴ ق.ظ

موضوع آزمون نظام مهندسی برای داوطلبان و مهندسانی که می خواهند پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی ورود به حرفه داشته باشند، با اهمیت است و معمولا سه ماه پس از روز برگزاری آزمون، نتایج آزمون نظام مهندسی اعلام می شود. نتایج آزمون نظام مهندسی برای کلیه رشته های مهندسی، شهرسازی، عمران، معماری، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و ترافیک به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شده  و اعلام خواهدشد.

جواب آزمون نظام مهندسی

جواب آزمون نظام مهندسی

جواب آزمون نظام  مهندسی

روند برگزاری آزمون های نظام مهندسی شامل ثبت نام و اجرای آن است که در سراسر کشور و تمامی استان ها به طور همزمان برگزار می شود.

در طول برگزاری آزمون ها برای اطمینان از صحت برگزاری آزمون ‌ها، نیروی انسانی مورد نیاز  تامین می شود که انتخاب از طرف مجری برگزاری آزمون‌ ها و دانشگاه‌ های محل برگزاری آزمون‌ ها می باشد.

برای مشاهده نتایج آخرین آزمون نظام مهندسی کلیک کنید

معمولا اشخاص دارای صلاحیت، مسئولیت حفاظت و نظارت بر حسن جریان برگزاری آزمون‌ ها را برعهده خواهند داشت و بازرسان عالی برای کنترل حسن اجرای آزمون‌ ها از سوی دفتر مقررات ملی ساختمان برای کلیه حوزه‌ های آزمونی اصلی اعزام می شوند.

پس از بررسی ‌های انجام شده نتایج آزمون نظام مهندسی از طریق سامانه آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسی در اختیار شرکت ‌کنندگان و داوطلبان قرار می گیرد.

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون‌ ها می ‌توانند پس از روز برگزاری و با توجه به زمان تعیین شده از سوی مراجع مربوطه، به سامانه آزمون ‌ها مراجعه کرده و می توانند نتایج آزمون نظام مهندسی را مشاهده کرده و نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کنند.

هر سال دو بار آزمون های نظام مهندسی برگزار می شود که فرآیند خاصی دارد، برای داشتن یک فرآیند مناسب و تسهیل و تسریع در امور مرتبط با آزمون و دسترسی داوطلبان به نتایج آزمون نظام مهندسی سامانه مشخصی در نظر گرفته شده است.

با استفاده از سامانه و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی می توان آمار و اطلاعات لازم را از تعداد شرکت کنندگان به تفکیک رشته، جنسیت و محدوده سنی و همچنین درصد شرکت کنندگان از نظر تعداد و دسته بندی رشته های مهندسی کسب کرد.

هر داوطلب پس از برگزاری آزمون، در زمان تعیین شده، برای مشاهده نتایج آزمون و دریافت کارنامه با مراجعه به سامانه باید  مراحلی را  بگذراند که به شرح زیر است:

داوطلب پس از مراجعه به سامانه اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، گزینه سامانه آزمون های ورود به حرفه را مشاهده می کند که با کلیک روی آن  و باز شدن یک صفحه جدید، گزینه نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان را انتخاب می کند.

دریافت نتایج آزمون نظام مهندسی

برای ادامه مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی داوطلب پس از انتخاب این گزینه، سه روش برای مشاهده نتایج در نظر گرفته شده که به راحتی قابل اجراست.

داوطلب با روش اول که جستجو براساس مشخصات فردی است، مشخصات از جمله نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد را وارد می کند.

در روش دوم که جستجو بر اساس شماره ملی، شماره شناسنامه و سال تولد بوده و داوطلب می تواند برای مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی با این روش اقدام کند.

در روش سوم که جستجو بر اساس شماره داوطلبی است باید شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد را وارد کرد.

طبق گفته مسئولان برگزاری آزمون های نظام مهندسی، روند برگزاری آزمون از دقت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و بررسی های دقیق در تصحیح پاسخنامه آزمون نظام مهندسی انجام شده است و معتقدند اشتباهی در تصحیح پاسخنامه ها رخ نمی دهد، با این حال پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، داوطلب امکان اعتراض به نتایج آزمون و کارنامه خود را دارد.

داوطلب براساس قانون باید اعتراض خود را به صورت کتبی و با ذکر مشخصات کامل از طریق پست سفارشی به آدرس اعلام شده ارسال کند.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۹۷
1264 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0