ثبت نام نظام مهندسی بررسی و تحلیل

ثبت نام نظام مهندسی

وقتی سخن از ثبت نام نظام مهندسی به میان می آید، ثبت نام آزمون نظام مهندسی مطرح است و مهندسان در 7 رشته مرتبط با ساختمان می توانند با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی طبق قوانین و ضوابط تعیین شده پروانه اشتغال دریافت می کنند.امتیازی که یک مهندس پس از قبولی در آزمون و داشتن پروانه نظام مهندسی کسب می کند درواقع اخذ یک شماره خاص در نظام مهندسی استان است که می تواند برای تاسیس شرکت و دفاتر مهندسی اقدام کرد.

کد خبر: 971025001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ دی ۹۷ - ۷:۰۱ ق.ظ

وقتی سخن از ثبت نام نظام مهندسی به میان می آید، ثبت نام آزمون نظام مهندسی مطرح است و مهندسان در ۷ رشته مرتبط با ساختمان می توانند با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی طبق قوانین و ضوابط تعیین شده پروانه اشتغال دریافت می کنند. امتیازی که یک مهندس پس از قبولی در آزمون و داشتن پروانه نظام مهندسی کسب می کند درواقع اخذ یک شماره خاص در نظام مهندسی استان است که می تواند برای تاسیس شرکت و دفاتر مهندسی اقدام کرد.

ثبت نام نظام مهندسی

ثبت نام نظام مهندسی

ثبت نام نظام  مهندسی

همان طور که می دانید ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی مانند سایر آزمون ها، دارای شرایطی است که متقاضیان واجد شرایط مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون هستند.

ثبت نام نظام مهندسی را به ثبت نام برای عضویت در سازمان نظام مهندسی می توان اطلاق کرد، چون برای شرکت در آزمون ابتدا باید عضو سازمان نظام مهندسی بود و یکی از شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی می باشد.

برای ثبت نام نظام مهندسی حداقل سوابق کار حرفه ای برای دارند گان مدرک کارشناسی ۳ سال، برای دارند گان مدرک کارشناسی ارشد ۲ سال و برای دارند گان مدرک دکتری ۱ سال تعیین شده است.

مراحل ثبت نام نظام مهندسی

داوطلبان و متقاضیان برای ثبت نام نظام مهندسی بهتر است با مصوبات کمیسیون ماده ۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین راهنمای ثبت نام کاملا آشنا شده برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قوانین و مصوبات از طریق سایت سازمان نظام مهندسی پی گیری کنند.

مشاهده زمان و لينک ثبت نام آخرين آزمون نظام مهندسي

مهندسان و داوطلبان در مراحل ثبت نام نظام مهندسی باید ورود تمام اطلاعات و مشخصات خود را به درستی انجام بدهند چون کنترل سوابق کاری و انجام بررسی های لازم درباره امكان اخذ پروانه پس از قبولي در آزمون و تشكيل پرونده جهت دريافت پروانه اشتغال به كار انجام خواهد شد و در صورت مغایرت، مطابق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

برای ثبت نام نظام مهندسی داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که مطابق با ماده ۱ آئين نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان، مدارك مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار مورد تأييد است.

شرکت در دوره های آموزشی نیز مستلزم دوند ثبت نام نظام مهندسی است و داوطلبان و مهندسان از طریق سامانه و به شکل الکترونیکی می توانند با این فرآیند ثبت نام انجام دهند.

فرآیند ثبت نام نظام مهندسی

فرآیند ثبت نام در پرتال آموزش سازمان نظام مهندسی در تمام استان ها تعریف شده است و دارای ضوابط و مقررات خاصی است که داوطلبان باید طبق آن قوانین و مقررات ثبت نام نظام مهندسی را انجام دهند.

برای تسهیل در امور داوطلبان و مهندسان و همچنین سرغت بخشی و شفاف سازی راه اندازی سامانه ثبت نام نظام مهندسی یک ضرورت و نیاز بود و در حال حاضر فرآیند ثبت نام نظام مهندسی به راحتی انجام می شود.

ثبت نام نظام مهندسی

یکی از شرایط فرآیند ثبت نام نظام مهندسی احراز صلاحیت و دریافت پروانه اشتغال به کار است که طبق قانون باید هر سازنده حقوقی و یا اشخاص حقوقی دارای گواهینامه صلاحیت  پیمانکاری از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری باشند.

ثبت نام نظام مهندسی نتیجه فرآیندی است که برای داشتن دفاتر مهندسی و دریافت مجوز فعالیت دفاتر مهندسی طراحی، داوطلبان باید احراز صلاحیت و دریافت مجوز سازنده حقیقی و همچنین دریافت مجوز سازنده حقیقی (پیمان مدیریت) را در دستور کار خود قرار دهند.

نکته دیگری که مهندسان باید پس از قبولی در آزمون های نظام مهندسی  برای اخذ مدرک به آن توجه داشته باشند، اعتبار قبولی در آزمون ‌های نظام مهندسی حداکثر ۴ سال از تاریخ آزمون است و بهتر است در طول این مدت برای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی اقدام کنند.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۹۷
1316 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0