خدمات مهندسی بررسی تحلیلی

خدمات مهندسی

خدمات مهندسی شامل فعالیت های تخصصی و کاربردی برای ارائه در فرآیند ساخت و ساز است که منجر به ساخت ساختمان های باکیفیت در سطح شهر و پروژه های عمرانی می شود. مجموعه خدمات مهندسی در چارچوب قوانین و ضوابط به افراد جامعه عرضه می شود و تحت پوشش سامانه نظام مند و هذفمندی مانند سازمان نظام مهندسی است.

کد خبر: 971020013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ دی ۹۷ - ۶:۱۷ ب.ظ

خدمات  مهندسی شامل فعالیت های تخصصی و کاربردی برای ارائه در فرآیند ساخت و ساز است که منجر به ساخت ساختمان های باکیفیت در سطح شهر و پروژه های عمرانی می شود. مجموعه خدمات مهندسی در چارچوب قوانین و ضوابط به افراد جامعه عرضه می شود و تحت پوشش سامانه نظام مند و هدفمندی مانند سازمان نظام  مهندسی است.

خدمات مهندسی

مهندسی

خدمات  مهندسی

خدمات مهندسی به دنبال برقراری امنیت و آرامش در جامعه بوده و برای داشتن فرآیندی منظم و سودآور که مزایای عمومی را در برداشته باشد به برنامه ریزی کامل و منسجم نیاز دارد.

تهیه و تدوین خدمات مهندسی که بتواند مراحل ساخت را به شکل اصولی و ایمن با در نظر گرفتن منافع اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین حفظ جایگاه مهندسان و متخصصان تبیین کند، یک ضرورت محسوب می شود.

ارائه خدمات مهندسی از سوی سازمان معتبر نه تنها اعتماد و اطمینان افراد جامعه را جلب می کند بلکه مسیر پیشرفت و توسعه را همگام با صنعت روز دنیا بدون کم و کاست طی خواهد کرد.

توسعه خدمات مهندسی

توانایی و قابلیت مهندسان و متخصصان در نوع و میزان خدمات مهندسی شکل می گیرد و داشتن صلاحیت و توانمندی  در زمینه های گوناگون را از درجه اعتبار برخوردار خواهد کرد.

خدمات مهندسی شامل طراحی، محاسبه، اجرا، نظارت، مدیریت پروژه و … می شود و هدفی جز سازندگی و آبادانی و همچنین بالا بردن سطح کیفی ساختمان ها و پروژه های عمرانی ندارد.

مهندسان آموزه ها، دانش، مهارت، تخصص، توانمندی و تجربه خود را در قالب ارائه خدمات مهندسی برای پیشبرد و توسعه صنعت و همچنین داشتن شهری زیبا، کارآمد و امن به کار می بندند.

بازبینی و شناخت کامل نسبت به نیازهای جامعه می تواند موجب توسعه خدمات مهندسی و همچنین ارتقا و بهبود کیفیت پروژه های اجرایی و نظارتی شود.

صدور خدمات مهندسی

در شرایط موجود وقتی سخن از خدمات مهندسی و چالش بزرگ بیکاری مهندسان به میان می آید اولین و آسان ترین راه حل صدور خدمات مهندسی است.

برای شناخت بازار جهانی و نیاز به خدمات مهندسی باید امکان سنجی کرده و دست کم در بین کشورهای همسایه به دنبال بازار رقابت و کار برای صدور خدمات مهندسی بود.

با استفاده از دانش فنی و تخصص افراد باصلاحیت و باتجربه می توان در زمینه صدور خدمات مهندسی گام بلند و موثری برای پیشرفت، توسعه و ایجاد ارزش افزوده کشور  برداشت.

خدمات مهندسی

با شناسایی پتانسیل و توانمندی نیروهای متخصص در رشته های مختلف و همچنین شناسایی پروژه ها در بازار جهانی می توان برنامه ریزی دقیقی را به منظور ورود به بازارهای هدف  وصدور خدمات مهندسی طراحی کرد.

معمولا برای انسجام بخشی به امور مهندسان و سازمان دادن به خدمات مهندسی داشتن تعرفه مشخص و بها دادن به دانش فنی افراد دانش آموخته لزوما فرصت خوبی برای تشویق و ترغیب افراد برای افزایش راندمان کاری بالا است.

اقتصاد خدمات مهندسی

با توجه مباحث تخصصی و دانش فنی مطرح شده در طول دوره‌ های آموزشی و تحصیلی رشته‌ های مهندسی، موارد مختلفی برای انجام وظایف محول شده به مهندسان پیش روی آنها گذارده شده است.

پروژه های فنی و مهندسی قابل اجرا با اقتصاد مهندسی در ارتباط است و بخشی از خدمات مهندسی مرتبط با طراحی، محاسبه و اجرای پروژه ها باید مقرون به صرفه باشد.

پروژه ای که به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر نیست یا قابلیت فنی اجرای جزئیاتش وجود ندارد دچار ضعف مدیریت اجرا و محاسبه و برآورد اشتباه است که خدمات مهندسی را زیر سوال می برد.

اقتصاد مهندسی یا موارد مالی پروژه یکی از شاخص های مهم در خدمات مهندسی به شمار می آید و مهندسان باید به این بخش دقت کافی داشته و به عبارتی مسئولیت تفسیر اقتصادی  خود را به عهده بگیرند.

برای برقرار کردن ارتباط بین جنبه‌ های فنی و اقتصادی خدمات مهندسی تسلط وآشنایی کافی مهندسان با مفاهیم اساسی و تحلیل‌ های اقتصادی ضروری است.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۹۷
1583 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0