تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان

تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان

تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ، یکی از ابزارهای تحقق این اهداف، نظام مهندسی معدن است که از مرحله اکتشاف تا بهره‌وری و فرآوری باید کمک کند

کد خبر: 020808004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ آبان ۰۲ - ۹:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ، یکی از ابزارهای تحقق این اهداف، نظام مهندسی معدن است که از مرحله اکتشاف تا بهره‌وری و فرآوری باید کمک کند

تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان

تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان
فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان تسهیل گردید
دفتر نظام مهندسی معدن در جنوب کرمان به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی (دوشنبه) با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان افتتاح گردید.
امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در سفر به جیرفت و در جریان افتتاح دفتر نظام مهندسی معدن در جنوب کرمان اظهار داشت: به منظور توسعه جنوب استان به ویژه فعالیت‌های معدنی که از صنایع پیشران است، نیاز بود موارد هموار شود و همراهی دستگاه‌ها در رسیدن به ذخایر خوب، صنایع پایین دستی و فرآوری را داشته باشیم.
حسن زاده گفت: یکی از ابزارهای تحقق این اهداف، نظام مهندسی معدن است که از مرحله اکتشاف تا بهره‌وری و فرآوری باید کمک کند.
وی تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت مرکز استان تا شهرستان‌های جنوبی و همچنین تسهیل در سرمایه‌گذاری، دفتر نظام مهندسی معدن در جنوب راه‌اندازی شده که خدمات به بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران معدن بهتر انجام گیرد.
ارائه آموزش حفاری معدن در جنوب کرمان
هم‌چنین با حضور معاون استاندار کرمان، دوره آموزش تخصصی حفاری معدن با همکاری ایمیدرو، فنی و حرفه‌ای و اداره کل صمت جنوب استان کرمان در جیرفت راه‌اندازی گردید.
وی در مراسم افتتاح این دوره آموزشی، یکی از راهبردهای اقتصادی استان را اکتشافات معدنی بیان کرد و گفت: شمال و جنوب استان کرمان میلیاردها تن ذخیره معدنی دارند که بخش زیادی از آنها هم اکتشاف نشده‌اند.
حسن زاده اظهار داشت: مهم‌ترین مرحله در حوزه اکتشاف معدنی، حفاری است و لذا با همکاری شرکت ایمیدرو، سازمان صمت، فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات یزد ذیل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی استان کرمان، اولین آموزش تخصصی معدنی در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: بیست و دو نفر برای آموزش حفاری معدن در جیرفت ثبت‌نام کرده‌اند که پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، دوره‌ای را در یکی از معادن به صورت عملیاتی آموزش می‌بینند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: در ادامه آموزش‌ حفاری معدن در شهرستان کهنوج و آموزش فرآوری مواد معدنی هم اجرا خواهد شد.
افتتاح نخستین دوره آموزش گوهرتراشی در جیرفت
در ادامه این برنامه ها هم‌چنین اولین دوره آموزش گوهرتراشی در جنوب استان کرمان با محوریت شهرستان جیرفت افتتاح گردید.
وی، افتتاح این دوره آموزشی را در راستای توسعه متوازن و استفاده از اقتصاد مردمی دانست که برای اولین بار در جنوب استان برگزار شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، ایمیدرو، اداره کل صمت جنوب و استانداری در برگزاری این دوره، گفت: بیست و هشت دستگاه تراش در این کارگاه راه‌اندازی شده و به زودی در دیگر شهرهای جنوبی کرمان هم اینا موارد را خواهیم داشت.
استان کرمان بیشتر به واسطه معادن بزرگ واقع در شمال آن به عنوان بهشت معادن ایران و خاورمیانه شناخته می شود اما این درحالی است که در جنوب این استان نیز معادن مختلفی وجود دارد که بهره برداری آنها کم‌تر از شمال استان بوده است.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۰۲
823 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0