مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، و با همکاری گروه تخصصی معماری سازمان برگزاری گردید

کد خبر: 030216006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳ - ۱۰:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، و با همکاری گروه تخصصی معماری سازمان برگزاری گردید

مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین
مراسم نکوداشت سالروز شیخ بهایی و روز معمار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و با همکاری گروه تخصصی معماری سازمان برگزاری گردید.
در این مراسم که با حضور اعضای هیئت مدیره، پیشکسوتان عرصه معماری و جمع کثیری از مهندسین عضو معمار برگزار گردید، از زحمات تمامی مهندسین این حوزه که در استان فعالیت نموده اند تقدیر به عمل آمد.
شعبانیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در مراسم گرامی‌داشت روز معمار ضمن تبریک این روز عنوان کرد، هنر معماری هنر روح بخشیدن به مصالح ساختمانی است و ایجاد هویت برای بناهایی است که به لطف مهندسین معمار ایجاد می‌گردد.
شعبانیان ضمن تقدیر از زحمات و پی‌گیری‌های گروه تخصصی معماری اذعان داشت، موضوع پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ و دیوارهای بنایی پیرامون محوطه‌های ساختمانی جزو موضوعاتی بود که در صدر بررسی‌ها قرار گرفت و در نقشه‌ها، جزئیات مورد نظر گنجانده شد، تا در بحث نظارت، اعضا بتوانند با توجه به این جزئیات خدمات بهتری را به همشهریان ارائه نمایند.
وی ادامه داد؛ یکی از مقرراتی که تاکید فراوان به آن شده، مبحث ۱۹ مقررات ملی است که توصیه می شود، مهندسین این حوزه در این بحث بیشتر ورود پیدا کرده تا در آینده، با بهره گیری از این نکات بتوانند از اتلاف انرژی در ساختمان ها صرفه جویی کنند.
وی ادامه داد: با توجه به تعداد مهندسین و مساحت کار در سطح استان عملاً نیاز به تعریف صلاحیت های جدید در رشته معماری برای تخصصی تر شدن امور و ایجاد اشتغال بیشتر است که این مورد در مورد صلاحیت گودبرداری و مقاوم سازی از گروه های تخصصی سازه کشور در اواخر دهه هشتاد، آغاز گردید و درحال حاضر جز صلاحیت‌های اعطایی شده اند.
حسین ملازمانی رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نیز در مراسم آئین بزرگ‌داشت روز معمار ضمن تبریک این روز و تقدیر از اهتمامی که اعضای هیئت مدیره در برگزاری این مراسم داشتند در مورد عملکرد گروه تخصصی معماری گفت، از سری اقدامات گروه تخصصی معماری در این دوره پی‌گیری مکاتبات و ارجاعات، برگزاری همایش‌ها در مورد پیوست ششم مربوط به حوزه معماری با همکاری هیئت مدیره، برگزاری همایش اقدامات لازم در مورد بهسازی شهر برای معلولین با همکاری شهرداری و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، تلاش در امر کیفیت بخشیدن به نقشه‌ها و هم‌چنین پروژه‌های گروه ج و د، و هم‌چنین پرداختن به مبحث ۱۹ و رعایت قوانین و مقررات مربوط به آن در اجرا و نظارت بوده.
کوروش حاجی زاده سخنران این مراسم ضمن بررسی مسائل جامعه شناسی در حوزه معماری و ارائه نمونه هایی از فعالیت‌های مهندسین در زمینه معماری تاریخی ایرانی و سایر کشورها مطالبی را عنوان نمود.
در خاتمه این مراسم از زحمات محمد نادر محمدزاده، حامد مانی فر، مهرزاد پرهیزگاری و علی‌رضا خزائلی از فرهیخته گان رشته معماری در استان قزوین تقدیر به عمل آمد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۰۳
123 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0