نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد نظام مهندسی در نهضت ملی مسکن نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد نظام مهندسی در نهضت ملی مسکن

نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد نظام مهندسی در نهضت ملی مسکن

نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد نظام مهندسی در نهضت ملی مسکن ، روز سه شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید

کد خبر: 021109007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ بهمن ۰۲ - ۱۱:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد نظام مهندسی در نهضت ملی مسکن ، روز سه شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید

نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد نظام مهندسی در نهضت ملی مسکن

نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد نظام مهندسی در نهضت ملی مسکن
مقرر گردید کلیه قراردادهای خدمات مهندسی در همه بخش ها پیش از انعقاد قرارداد، جهت کنترل صلاحیت و ظرفیت به سازمان ارسال گردد.
نشست کارگروه صدور پروانه های ساختمانی و فرآیند عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان در نهضت ملی مسکن روز سه شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید.
مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز در این نشست با تاکید بر رفع موانع و مشکلات مردم در امر اخذ پروانه ساخت، خواستار تسریع در روند اجرای امر شد.
سید امیر فتاحیان ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در امر تسریع امور مراجعان و افزایش رضایتمندی شهروندان اقدام نمایند.
فتاحیان به موضوع ساماندهی صدور پروانه های ساختمانی اشاره کرد و از خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز برای غیر حضوری کردن خدمات و سرعت بخشیدن به انجام فرآیند ها تقدیر کرد و افزود: باید موانع ساختاری و اجرایی در این زمینه شناسایی و رفع گردد.
وی، ارایه بسته های تشویقی شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان را در کنار تسهیل فرآیندها و تسریع امور موجب افزایش آمار ساخت و ساز و ایجاد درآمد پایدار برای همه دستگاه‌های خدمات رسان در این امر دانست و افزود: در استان، در قابل نهضت ملی مسکن ، اقدامات بسیار خوبی در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده در دست انجام است.
مهدی اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان به ارایه گزارش از عملکرد سازمان در این زمینه پرداخت و افزود: در صورت همکاری مالکان در ارسال مدارک و مستندات لازم امور مربوط به ثبت اخذ پروژه و ایجاد کارتابل مالکان در مدت زمان حداکثر ۴۸ ساعت، قابل انجام بوده و پس از آن نیز کنترل نقشه و مستندات فنی در کمتر از ۴۸ ساعت و خدمات آزمایشگاهی حداکثر تا سی روز، در سازمان به انجام می رسد و در این بخش امور کاملا الکترونیکی و غیرحضوری است که از هزاران تردد غیرضروری در سال جلوگیری می کند.
وی به لحاظ بسته های تشویقی برای ارایه خدمات مهندسی در بافت های فرسودهو پروژه های نهضت ملی مسکن توسط سازمان اشاره کرد و افزود: جهت تشویق به سرمایه گذاری در این دوبخش پنجاه درصد هزینه خدمات مهندسی در این بخش تخفیف داده می شود.
در ادامه مدیران دفتر فنی، خدمات مهندسی و ناظر فرآیند های خدمات مهندسی سازمان به ارایه گزارشی از ارایه خدمات الکترونیکی ثبت و کنترل خدمات مهندسی ارایه دادند.
در خاتمه، نمایندگان شهرداری های استان و بنیاد مسکن به ارایه موانع و مشکلات صدور پروانه در شهرهای استان پرداختند.
در این نشست مقرر گردید، کلیه قراردادهای خدمات مهندسی در همه بخش ها پیش از انعقاد قرارداد، جهت کنترل صلاحیت و ظرفیت به سازمان ارسال گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۰۲
338 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0