اصلاح یا انتقام هدف واقعی آخوندی چیست؟

اصلاح یا انتقام

تقابلات روزمره اخیر بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در چند ماه تبدیل با یک روال ثابت شده و ظاهرا تمامی ندارد. این بحث ها چه در سطح رسانه ها و در قالب بخشنامه ها، به صورت پینگ پنگی از هر دو طرف ادامه دارد. معمولا تک را وزارتخانه زده و سازمان در مقابل پاتک می زند. حال سوال اصلی این است که چرا وزیر راه و شهرسازی، عباس آخوندی، چنین رویه ای در پیش گرفته است.

کد خبر: 970208009 تاریخ انتشار: شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، تقابلات روزمره اخیر بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در چند ماه تبدیل با یک روال ثابت شده و ظاهرا تمامی ندارد. این بحث ها چه در سطح رسانه ها و در قالب بخشنامه ها، به صورت پینگ پنگی از هر دو طرف ادامه دارد. معمولا تک را وزارتخانه زده و سازمان در مقابل پاتک می زند. حال سوال اصلی این است که چرا وزیر راه و شهرسازی، عباس آخوندی، چنین رویه ای در پیش گرفته است.

اصلاح یا  انتقام

اولین کسی به صورت جدی بحث انتقام عباس آخوندی را مطرح کرد، منتقد سرسخت او یعنی اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور، است که خود سابقه عضویت در هیات رئیسه سازمان نظام مهمدسی و ریاست آن را برعهده دارد. او مدتی قبل در مصاحبه ای اعلام کرد: آخوندی به دلیل ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است، در حالی که باید به آخوندی بگوییم ما مقصر استیضاح نیستیم و ما را تنبیه نکنید.

اصلاح یا انتقام

اصلاح یا انتقام

اشاره ترکان به سومین استیضاح آخوندی در قامت وزیر راه و شهرسازی است که اسفند ماه سال نود و شش صورت گرفت که البته باز هم موفق به اخذ رای اعتماد از محلس شد. سلسله بخشنامه های بحث برانگیز وزیر راه و شهرسازی از دی، دو ماه قبل از استیضاح، کلید خورد و به نظر نمی رسد پیش زمینه و عامل تحریک وزیر این مساله باشد.

در همین رابطه بخوانید:

دفاعیات وزیر راه ‌و شهرسازی در نشست استیضاح مجلس شورای اسلامی

رفتار وزیر راه و شهرسازی مستبدانه است

 

همچنین، حداقل در سطح رسانه و به صورت عمومی، فرج الله رجبی به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی و همزمان عضو موثر کمسیون عمران مجلس، نقد تندی علیه آخوندی نداشته و صریحا اعلام کرد «البته من متن را امضا نکردم اما با دوستانی که آن را امضا کردند صحبت داشتم». مساله ای که حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، نیز به آن تاکید کرده است: وزارت‌ راه ‌و شهرسازی در يك روند اصلاحی ۳ ‌ساله سعی كرده جلوی رانت عده كثيری را بگيرد و اين آيين نامه فقط بخشی از اين اقدام است.

 

در همین رابطه بخوانید:

فقط قانون!/استیضاح را امضا نکردم

مخالفان آیین ‌نامه جدید کنترل ساختمان به دیوان عدالت اداری شکایت ببرند

جان سخت

 

آنچه به ظاهر نمایان است اینکه وزیر و مجموعه تحت امرش به زعم خود در حال اصلاح ساختار نظام مهندسی هستند. فارغ از درستی و نادرستی تصمیمات گرفته و شکل اجرای آن، نمی توان بحث های جنجالی اخیر را تا حد یک تسویه حساب شخصی و یا لجبازی بچه گانه تقلیل داد.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۷
1671 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0