فراموشی گزارش نظام مهندسی در حادثه پلاسکو مشاور روحانی بیان کرد:

رفتار وزیر راه و شهرسازی مستبدانه است

در حالی صبح امروز کمیسیون عمران مجلس میزبان نشست بررسی بخش نامه‌ های وزیر راه و شهرسازی بود که مشاور ریاست ‌جمهوری رفتار آخوندی را مستبدانه ذکر کرده و گفته است: وزیر راه به علت ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است.

کد خبر: 970203013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷ - ۲:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، در حالی صبح امروز کمیسیون عمران مجلس میزبان نشست بررسی بخش نامه‌ های وزیر راه و شهرسازی بود که مشاور ریاست ‌جمهوری رفتار آخوندی را مستبدانه ذکر کرده و گفته است: وزیر راه به علت ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است.

رفتار وزیر راه و شهرسازی مستبدانه است

رفتار وزیر راه و شهرسازی مستبدانه است

رفتار وزیر راه و شهرسازی  مستبدانه است

بخش نامه ‌های ماه‌ های اخیر وزیر راه و شهرسازی در حوزه سازمان نظام مهندسی به محلی برای مناقشه ریاست این سازمان و عباس آخوندی تبدیل شده است. هر بار وزیر راه و شهرسازی بخش نامه ‌ای را برای اجرا ابلاغ کرده، بلافاصله رجبی، ریاست سازمان مذکور به آن واکنش نشان داده است.
در جدیدترین رویداد در حالی هنوز جوهر امضای آخوندی بر”شیوه ‌نامه تبصره (دو) ماده بیست و چهار آیین ‌نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان” نگذشته بود که ریاست شورای نظام مهندسی ساختمان کشور در نامه‌ ای تهدید آمیز به روسای سازمان ‌ها آن ها را از اجرای آن منع کرد.
در بخشی از این نامه آمده است؛ «با توجه به سؤالات برخی از استان‌ ها به ‌اطلاع میرساند بخش نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی تحت عنوان شیوه‌ نامه تبصره (دو) ماده بیست و چهار آیین‌ نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در نشست شورای مرکزی مورخ بیستم فروردین نود و شش مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد با توجه به مغایرت‌ های آن با آیین ‌نامه ماده سی و سه موضوع به وزیر محترم راه و شهرسازی منعکس و از ابلاغ آن خودداری شود. نظر به این ‌که براساس ماده بیست و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت اجرای تصمیمات شورای مرکزی با ریاست شورا می ‌باشد، لذا به‌ صراحت اعلام می‌ نماید که وفق مصوبه این شورا مبنی بر عدم ابلاغ بخش نامه مذکور، رؤسای سازمان‌ ها و اعضای هیئت مدیره مجاز به اجرای آن نمی ‌باشند و با متخلفین طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
صبح امروز کمیسیون عمران مجلس میزبان وزرای کشور، راه و شهرسازی، سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری، نماینده هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بود تا بخش نامه ‌های وزیر راه بخصوص شیوه‌ نامه شماره ۰۲/۱۰۰/۳۰۰۸۰۱ مورخ بیست و سوم اسفند نود و شش را از منظر قانونی بودن یا نبودن مورد بررسی قرار دهند.
هنوز خبری از نتیجه این نشست به بیرون درز نکرده که مشاور ریاست ‌جمهوری در سخنانی عجیب وزیر راه و شهرسازی را مورد انتقاد شدید قرار داده است.
اکبر ترکان که زمانی ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی بود رفتار آخوندی در مورد سازمان مهندسی ساختمان را ناشی از ناراحتی وی بابت استیضاح شدن ذکر کرده است: «آخوندی به علت ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است، در حالی که باید به آخوندی بگوییم ما مقصر استیضاح نیستیم و ما را تنبیه نکنید.

رفتار وزیر راه و شهرسازی مستبدانه است

ترکان با عنوان این ‌که بحثهای مطرح شده از طرف آخوندی فنی نیست و صلاح آخوندی است تا این حد مستبدانه برخورد نکند، اظهار داشت: به لحاظ قانونی، مسئولیت کنترل ساختمان بعهده سازمان نظام مهندسی است، اگر آخوندی مخالف این موضوع است باید اقدام به تغییر قانون کند.
ترکان این را هم گفت که متاسفانه آخوندی براساس رای خود بصورت استبدادی عمل میکند و درصدد است تا مستبدانه رای خود را حاکم کند ولی چنین برخورد مستبدانه‌ای از او بعید است و انتظار ما از آخوندی اهمیت دادن به نظرات دیگران است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه که در مورد آزمون نظام مهندسي طراحي معماري بايد بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۷
1150 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0