برگزاری انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی خبر داد:

معادن با نظارت دولت به بخش خصوصی واگذار گردد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی بیان کرد: برای اجرای اصل چهل و چهار قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری به توسعه بخش معدن، معادن با نظارت و پایش دولت به بخش خصوصی و مردم واگذار گردد.

کد خبر: 960403025 تاریخ انتشار: شنبه ۳ تیر ۹۶ - ۴:۱۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی بیان کرد: برای اجرای اصل چهل و چهار قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری به توسعه بخش معدن، معادن با نظارت و پایش دولت به بخش خصوصی و مردم واگذار گردد.معادن با نظارت دولت به بخش خصوصی واگذار گردد

معادن با نظارت دولت به بخش خصوصی واگذار گردد

معادن با نظارت دولت به بخش خصوصی واگذار گردد

معادن با نظارت دولت به بخش خصوصی واگذار گردد

محمد جوان شیر، روز شنبه در جلسه اعضای ستاد بزرگ داشت دهه تولید ملی ( یکم تا دهم تیر ماه ) گفت: اهمیت معادن و صنایع وابسته به آن بر کسی پوشیده نیست، ارتقا تولید ملی و درآمد ناخالص ملی، معادن بعنوان تامین کننده ماده اولیه مورد نیاز بسیاری از کارخانه ها و اشتغال مولد ۳ نقش عمده معادن هستند.
جوان شیر ادامه داد: با توجه به ویژگیهای خاص استان خراسان جنوبی به لحاظ وضعیت جغرافیایی و کمبود نزولات جوی مطالعاتی که تا بحال در این حوزه انجام شده است به این نتیجه رسیدیم که یکی از محورهای اصلی توسعه استان، حوزه معدن و صنایع وابسته به آن است.
او با اشاره به این که در حال حاضر چهارصد معدن بدون احستاب پروانه های اکتشاف در استان فعال است، افزود: پایش فعالیتها در ۳ محور افزایش بهره وری، جلوگیری از ضایع شدن مواد معدنی و گسترش فعالیتهای معدنی از عهده کارشناسان سازمان ساخته نیست.
وی تصریح کرد: واگذاری بخش معدن به بخش خصوصی و مردم موجب افزایش بهره وری اقتصادی و جلوگیری از ضایع شدن مواد معدنی میشود.


او عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن استان با حدود هزار عضو و اعضای نمایندگی شهرستان طبس، کمک خوبی بسازمان صنعت، معدن و تجارت است.
به گفته جوان شیر، فعالین معدن استان برای استفاده از تخصص فارغ التحصیلین موظف هستند در اجرای معادن مسئول فنی بکار گیرند چراکه نبود مسئول فنی احتمال عدم رعایت اصول فنی و ایمنی و برداشتهای غیر اصولی را افزایش میدهد.
وی اذعان کرد: سال نودو پنج برای اولین بار حداقل شش پروژه اکتشافی خراسان جنوبی از محل اعتبارات دولتی به شرکتهای معدنی متشکل از اعضای سازمان نظام مهندسی استان واگذار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان گفت: به اذعان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امسال در صورتیکه منابع در اختیار استان قرار بگیرد پروژههای اکتشافی در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.
منبع : ایرنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی گلستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۶
1243 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0