شناسایی صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه در زنجان شناسایی صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه در زنجان

شناسایی صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه در زنجان

شناسایی صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه در زنجان ، در اولویت پایش ایمنی در برابر زلزله قرار گرفته است. همکاری و تعامل بیشتر شهرداری در زمینه ارایه اطلاعات مشخصات در تسریع پایش ایمنی ساختمان‌های مرکز استان بسیار موثر است

کد خبر: 021124001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ بهمن ۰۲ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شناسایی صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه در زنجان ، در اولویت پایش ایمنی در برابر زلزله قرار گرفته است. همکاری و تعامل بیشتر شهرداری در زمینه ارایه اطلاعات مشخصات در تسریع پایش ایمنی ساختمان‌های مرکز استان بسیار موثر است

شناسایی صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه در زنجان

شناسایی صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه در زنجان
صدو پنجاه و سه ساختمان بلند مرتبه زنجان در برابر زلزله پایش می‌گردد
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: صد و پنجاه و سه ساختمان از ششصد و پنجاه ساختمان بلند مرتبه شناسایی شده در زنجان در اولویت پایش ایمنی در برابر زلزله قرار گرفته است.
احسان ذبیحیان به شناسایی ساختمان های بلند مرتبه در زنجان اشاره کرد و گفت: با جمع آوری اطلاعات اولیه بیش از ششصدوپنجاه ساختمان با بیش از هفت طبقه، از شهرداری زنجان، سازمان نظام مهندسی ساختمان و داده ها تحلیل شده و بر اساس دستورالعمل مربوطه تعداد ۱۵۳ ساختمان در اولویت ارزیابی قرار گرفته است.
ذبیحیان ادامه داد: با توجه به ضرورت اخذ اطلاعات دقیق تر از مشخصات فنی این ساختمان ها برای طی مراحل بعدی پایش ایمنی در برابر زلزله، از ابتدای سالجاری با شهرداری زنجان مکاتبه شده است و منتظر گزارش شهرداری در این مورد هستیم.
وی، اظهار داشت: همکاری و تعامل بیشتر شهرداری در زمینه ارایه اطلاعات مشخصات در تسریع پایش ایمنی ساختمان‌های مرکز استان بسیار موثر است.
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در ده ماهه سالجاری بیش از سیصد مورد بازدید توسط بازرسان نظارت عالیه اداره کل از ساخت و سازهای شهری در سطح استان زنجان انجام شده است، گفت: طبق گزارش بازدید بازرسان، تخلفات ساختمانی ساختمان‌های بازدید شده به شهرداری اعلام شده و موارد وجود تخلف توسط عوامل فنی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است.
ذبیحیان، عمده ترین تخلفات گزارش شده مربوط به رعایت نکردن ضوابط شهرسازی به دلیل ” اضافه زیربنا و سطح اشغال” ایجاد شده و همچنین مغایرت “جنس دیوارهای پیرامونی” اجرا شده با الزامات مبحث ۱۹ مقررارت ملی ساختمان (با موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی) ذکر کرد.
وی افزود: متاسفانه نحوه اجرای مهار دیوارهای غیرسازه ای نیز اغلب ناصحیح بوده و جزئیات اجرایی ابلاغ شده توسط دفتر مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است.
وی با بیان اینکه بازرسان نظارت عالیه اداره کل از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن نیز بازدید کرده و برخی ایرادات گزارش در تعدادی از ساختمان‌های در حال احداث، به عوامل فنی پروژه ها ابلاغ شده است، گفت: گزارش اصلاحات انجام شده در تعدادی از آنها نیز اخذ شده است.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۰۲
283 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0