عضو کانون نظام مهندسی کشاورزی استان خوزستان مطرح کرد

رکود ناشی از شدت گرفتن ریزگردها در شهرستان شووش

سعید مهرپرور، عضو کانون نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، تصریح کرد: وقوع پدیده ریزگردها موجب شده تا در مراحل گوناگون رشد و تولید محصولات کشاورزی منطقه شوش با چالش و رکود مواجه باشیم.

کد خبر: 6869 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ بهمن ۹۵ - ۴:۴۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سعید مهرپرور، عضو کانون نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، تصریح کرد: وقوع پدیده ریزگردها موجب شده تا در مراحل گوناگون رشد و تولید محصولات کشاورزی منطقه شوش با چالش و رکود مواجه باشیم.رکود ناشی از شدت گرفتن ریزگردها در شهرستان شووش

رکود ناشی از شدت گرفتن ریزگردها در شهرستان شووش

رکود ناشی از شدت گرفتن ریزگردها در شهرستان شووش

رکود ناشی از شدت گرفتن ریزگردها در شهرستان شووش

این عضو کانون نظام مهندسی کشاورزی استان خوزستان با تاکید بر  جایگاه شهرستان شووش در بخش کشاورزی اظهار کرد: این شهرستان همه ساله جایگاه برتر را در تولید محصولات استراتژیک کشور مانند گندم و ذرت و دیگر محصولات صیفی و سبزیجات به خود تخصیص داده است. ولی به وجود آمدن پدیده‌ی ریزگرد ها و عدم کنترل مناسب و مدیریت بهینه وضعیت فعلی کشاورزی این منطقه را با  تهدید شدید روبرو کرده است.

مهرپرور متذکر شد که این پدیده منجر به کاهش مقدار و کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی شده و این امر خود منجر به رشد تعداد و حدت دوره وقوع پدیده ریزگردها گردیده است که بخشهای گوناگون رشد و تولید محصول های متنوع کشاورزی این شهرستان را افت و مشکل مواجه کرده است.

این دانشجوی رشته زارعت ادامه داد: چنین به نظر می آید که گرد و خاک در کل خوزستان پانزده تا سی و پنج درصد موجب افت تولید محصولات کشاورزی گردیده است. ادامه عدم مدیریت و بهبود اوضاع فعلی می‌تواند به صورت یک تهدید قابل توجه برای توسعه و ارتقاء تولید محصولات زراعی شهرستان، که خود یکی از قطب‌های خودکفایی کشور در زمینه کشاورزی است، منجر شود.

پژوهشگر زراعت با تاکید بر اهتمام در توجه بیشتر مسئولین، سازمانها و NGOها و نیز مشارکت فعالان این حوزه در زمنیه پدیده ریزگردها، گفت: عدم مدیریت و بهبود اوضاع موجود منجر به وقوع مشکلات زیاد اجتماعی-اقتصادی شده و همچنین خود منجر به رشد بیکاری و افزایش رکود در بخش کشاورزی می گردد؛‌‌ بخشی که سهم پنجاه درصدی از اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وی در انتها بیان داشت: مطالعه نحوه مقابله با تاثیرات ویرانگر پدیده ریزگردها در کارگروههای متنوع تخصصی با مشارکت عملیاتی مسؤلین مربوطه می‌تواند طبق واقعیتهای فعلی و در راستای تحقق خوسته های مردم منطقه، راهکارهای منطقه‌ای کوتاه‌مدت و بلند مدتی را برای غلبه بر این روند ترسیم نماید.

منبع: فارس نیوز

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۵
1197 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0