احداث بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور احداث بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور

احداث بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور

احداث بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور ، در شهرک غرب تهران؛ صورت می گیرد. با احداث بزرگ‌ترین پروژه مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان در شهرک غرب تهران نباید عادی برخورد گردد

کد خبر: 990914005 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ آذر ۹۹ - ۳:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، احداث بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور ، در شهرک غرب تهران؛ صورت می گیرد. با احداث بزرگ‌ترین پروژه مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان در شهرک غرب تهران نباید عادی برخورد گردد

احداث بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور

احداث بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور
در شهرک غرب تهران؛
بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور احداث می گردد
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از برنامه ساخت بزرگ‌ترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور در شهرک غرب تهران خبر داد.
جلسه هماهنگی ساخت بزرگ‌ترین پروژه مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان در شهرک غرب تهران با حضور احمد خرم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، حناچی شهردار تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی ومعماری شهردار، رحمانی شهردار منطقه ۲، حاجعلی فرد مدیرعامل صندوق مشترک نظام مهندسی استانها، قربان‌علی زاده معاون برنامه ریزی و راستاد مدیر حقوقی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی و مهندس مصلحی مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور تدبیر عمران ایرانیان در سالن جلسات شهرداری تهران برگزار گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این جلسه، تصریح کرد: با احداث بزرگ‌ترین پروژه مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان در شهرک غرب تهران نباید عادی برخورد گردد، چرا که به لحاظ طراحی و کاربری باید پروژه اول پایتخت باشد.
خرم، خواستار اهتمام جدی در همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان در این موضوع گردید و پیشنهاد تشکیل کمیته ای ۳ جانبه از شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان مچری وزارت راه و شهرسازی داد تا پیشروی امور پروژه را بصورت مرتب پیگیری کنند.
خرم ادامه داد: این پروژه مهم‌ترین پروژه سرمایه گذاری است که با سرمایه گذاری اعضای شریف و سازمانهای نظام مهندسی ساختمان احداث خواهد شد و همه اعضا میتوانند در آن مشارکت داشته و از منافع آن بهره مند گردند. منابع مالی پروژه از محل نقدینگی موجود و آورده و مشارکت سازمان استان ها، آورده اعضا، فروش دارایی ها و املاک متعلق به سازمان تامین خواهد شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، هدف از اجرای پروژه را ایجاد یک نشانه شهری متناسب با مقام و منزلت مهندسی کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه از طریق احداث مجموعه ای بلند مرتبه با کارکردهای چند منظوره بعنوان نماد مهندسی، فناوری و صنعت ساختمان خواهد بود.
به گفته خرم، این پروژه با طراحی یونیک اجرا می گردد، به نحوی که تامین کننده نظرات جامعه فرهیخته مهندسی و مردم ارجمند تهران خواهد بود.
پیروز حناچی، شهردار تهران هم در این جلسه بیان کرد: در کاری که مهندس خرم پیش قدم شود، قطعاً به نتيجه میرسد.
حناچی با عنوان این که خوشحال مي شويم طراحي خاص اين ساختمان به واسطه معمارى بتواند به تهران بعنوان یک پروژه ویژه كمك كند، گفت: در طراحى پروژه، جنبه عمومى را مدنظر قرار دهيد، ضمن اینکه وقتى اسم نظام مهندسى بعنوان متولى در كار باشد پروژه باید بعنوان فرصتی برای نشان دادن بضاعت مهندسی کشور دیده و به عنوان یک مقصد در شهر تهران مطرح گردد.
به گفته وی، اين ملك با ارزش ترين زمين وزارت راه و شهرسازی است و موقعيت بسيار ويژه در يكى از بهترين مناطق تهران را دارد.
چندی قبل، نخستین قرارداد پروژه بين صندوق مشترک نظام مهندسى استان‌ها و شركت تدبير عمران ایرانیان برای احداث پروژه عظيم ساختمان مهندسی، فناوری و صنعت ساختمان امضا شده است. در این پروژه قرار است در چند برج پنجاه و هفت طبقه با زير بناى حدود هفتصد هزار متر مربع احداث گردد.
نخستین قرارداد ساخت پروژه عظيم شهرك غرب بين صندوق مشترك نظام مهندسى استان‌ها به نمايندگى از شوراى مركزى سازمان نظام مهندسى ساختمان كشور و شركت تدبير عمران ايرانيان به امضا رسیده است. قرار است این پروژه در زمینی به مساحت ٢٤٦٥٦ مترمربع در شهرک غرب و با زیر بنای حدود هفتصد هزار متر مربع و با سرمايه گذارى اعضا و سازمان‌های نظام مهندسى ساختمان استانها و كشور احداث گردد.
نخستین تفاهم‌نامه در تاریخ ۹۴/۹/۱۴ بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور امضا گردید و طبق آن، قرارداد مشاور کارفرما بین صندوق مشترک نظام مهندسی و شرکت مهندسین مشاور تدبیر عمران ایرانیان در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال نود و پنج امضا و طی نامه ای در تاریخ پنجم خردادماه سال نود و شش از سوی صندوق به مشاور ابلاغ گردید.
در سال نود و پنج، مطالعات امكان سنجی و برنامه فیزیکی پروژه در شش سرفصل ارائه گردید كه گزارش خوبى از سوى مشاور ارائه و در كنار آن نيز نظرات كارفرما بخوبى جمع بندى گردید.
طبق اسناد و مدارک گذشته و جمع بندی نظرات مدیران فعلی سازمان و صندوق، گزارشی که در تاریخ سی ام آبان ماه سال نود و پنج تحت عنوان گزارش مطالعات امکان سنجی و برنامه فیزیکی در بالغ بر دویست و پنجاه صفحه ارائه شد، به لحاظ تسلط مهندس مصلحی و همکاران ایشان گزارش مناسب و خوبی تشخیص داده شد و به همین جهت مبنای کارهای بعدی پروژه قرار گرفت و به همین دلیل با توجه به این که در قرارداد اولیه پیش بینی شده بود که در صورت انجام صحیح وظایف محول شده به مشاور کارفرما و تایید کارفرما از خدمات وی در گامهای بعدی نیز از مشاوراستفاده شود. بهمین علت، قرارداد فعلی که مشتمل بر دو فاز است، در ابان ماه جاری تنظیم و امضا شد.
طبق این قرارداد گامهای زیربرداشته خواهد شد:
۱- گام اول: اقدام ‌های اولین كه تا پایان مرحله گودبرداری و پایدارسازی دیواره ها و انتخاب مشاور طراحی پیش میرود.
۲- گام دوم : مرحله احداث، راه اندازی وبهره برداری پروژه را شامل می شود.

البته قرارداد حاضر تا پایان گام اول تدوین شده است و ان‌شاءالله پس از پایان گام اول، قرارداد فاز دوم گرداوری و امضا خواهد شد که با امضا آن مرحله احداث پروژه آغاز خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۹
670 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0