کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد

کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد

کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد ، که البته در این راستا نیازمند نگاه ویژه مسئولین برای رفع مشکلات و موانع موجود در اجرای برنامه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هستیم

کد خبر: 030216008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳ - ۱۰:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد ، که البته در این راستا نیازمند نگاه ویژه مسئولین برای رفع مشکلات و موانع موجود در اجرای برنامه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هستیم

کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد

کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم بیان کرد:
کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد
رییس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی قم اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال، کشاورزی مدرن و فناورانه با مشارکت بهره‌برداران در قم محقق می‌گردد که البته در این راستا نیازمند نگاه ویژه مسئولین برای رفع مشکلات و موانع موجود در اجرای برنامه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هستیم.
مهدی کوه پیما با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” گفت: این نگاه راهبردی، وظیفه سازمان‌های تسهیل‌گر از جمله سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را برای ورود سرمایه مردمی به عرصه تولید سنگین‌تر از قبل می‌نماید.
کوه‌پیما با تاکید بر نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل تخصصی و فراگیرترین نهاد مردمی دانش محور بخش کشاورزی، که عهده دار مسئولیت صدور مجوزهای واحدهای تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی به عنوان دروازه ورود سرمایه های مردمی به این بخش است، ادامه داد: بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از پایه‌های مهم اقتصادی هم‌گام با سایر بخش‌های تولیدی بایستی تمام ظرفیت و توان خود را برای تحقق شعار سال به کار گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم، هم‌چنین با توجه به اهمیت نقش دانش در عرصه تولید، از کشاورزی مدرن به عنوان چرخ دنده‌های جهش تولید یاد کرد و تصریح کرد: لازمه تحقق واقعی جهش تولید، فاصله‌گیری از کشاورزی سنتی و رسیدن به خودکفایی برای حفظ امنیت غذایی به‌ویژه خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و از همه مهم‎‌تر بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و فناورانه و به تبع آن ایجاد بسترهای جدید برای ورود سرمایه های مردمی به عرصه تولید کشاورزی است.
وی ادامه داد: در همین رابطه ما در فضای روستایی سراسر استان دارای یک شبکه منسجم فعال به نام مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی هستیم که به‌عنوان حلقه اتصال کشاورزان و کارشناسان، برای دسترسی آسان مردمی و تسهیل در فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی درحال خدمت‌رسانی است تا از فضای ایجاد شده برای انتقال هرچه بیشتر دانش روز در خط مقدم تولید استفاده گردد.
به گفته متولیان، بخش کشاورزی قم طی دو سال گذشته (از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) بالغ بر ۱۲۹ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و ۲۹۱ نفر در قم به‌بهره‌برداری رسیده‌است.
این میزان سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان قم نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به موضوع امنیت غذایی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در این بخش مهمی اقتصادی دارد.
لازم به ذکر است ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به‌طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.
به‌طور کلی بیش از چهارده هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، هم‌چنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال هشتصد هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گل‌خانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود پنجاه درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۰۳
108 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0