نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند پرونده ویژه روز مهندس سال 96

رویکرد روز مهندس در جامعه

پایان سال بهانه ای است برای بررسی و آنالیز عملکرد یک مجموعه و تحلیل این عملکرد می تواند نقشه راه برای برنامه ریزی و سیاست گذاری آینده باشد.

کد خبر: 961209010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶ - ۶:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی هر سال ۵ اسفند، روز مهندسی را با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، مدیران و اعضای خود به جشن می نشیند و خدمات مهندسی را ارج می نهد.

رویکرد روز مهندس در جامعه

رویکرد روز مهندس در جامعه

رویکرد روز  مهندس  در جامعه

انتظار می رود مدیران و برنامه ریزان در آخرین ماه سال عملکرد یک ساله سازمان را مورد توجه قرار داده، با بررسی کاستی ها و نواقص به سراغ اجرای ایده ها و برنامه های کاربردی بروند تا گرهی از مشکلات مهندسان و در نهایت جامعه باز شود.

از بررسی اظهار نظر و سخنان مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان های ذیربط چنین بر می آید که خدمات و تخصص مهندسان یک ضرورت برای کیفیت زندگی مردم محسوب شده  و برای بهره برداری از توانمندی و دانش این نیروی انسانی ارزشمند جامعه مهندسی را نیز به رعایت اخلاق حرف ای و مهندسی عدالت محور ترغیب و تشویق کرد.

پایداری و توسعه کشور براساس مشارکت و عزم جدی برنامه ریزان و مسئولان و اجرایی کردن آن به عهده سفیران دانش و فناوری  است  و این خدمات برای عمران و آبادانی کشور سرمایه گذاری است نه هزینه.

رعایت اخلاق توسط مهندسان در تمامی فعالیت ‌های مهندسی ضروری است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نخستین جشنواره ملی نشان تعالی HSE ضمن گرامیداشت روز مهندس اظهار داشت: مهندس کسی است که قدرت حل مسائل را دارد و باید از این قابلیتهای خود استفاده کند. مهندسی مبتنی بر عدالت است و ثبات و پایداری از طریق قرار گیری هرچیزی در جای خود محقق می شود.
هم چنین بحث ایمنی از نظر بنده یک رفتار عادلانه با طبیعت، انسان‌ ها و جامعه است.

مشاهده متن کامل

مهندس مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهندسین نیوز گفت: مهندسان جا خالی کرده اند و جای خالی آنها توسط افراد دیگری پر شد، مردم تفاوت بین خدماتی که مهندسان دادند و خدماتی که دیگران دادند را متوجه نشدند.

مشاهده متن کامل

منوچهر شیبانی، مدیرکل دفتر خدمات نظام ‌مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: رعایت اخلاق توسط مهندسان در تمامی فعالیت ‌های مهندسی ضروری است، چرا که در درازمدت، رضایت، آرامش خاطر، طول عمر و منافع معنوی و مادی بیش تری را برای ایشان همراه خواهد داشت و از همه مهم‌ تر مهندسان باید شخصا ناظر و مراقب اعمال و افکار خویش در همه بخش ‌ها باشند.

مشاهده متن کامل

رویکرد روز مهندس در جامعه

در مجلس نتوانستم همکاران خودم را متقاعد کنم

فرج اله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نخستین جشنواره نشان تعالی HSE که به مناسبت روز مهندس برگزار شد گفت: در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد. من که در مجلس نتوانستم همکاران خودم را متقاعد کنم که ایجاد سرمایه اجتماعی هزینه ‌بر است و یکی از هزینه ‌هایش این است که ما انسان‌ هایی باشیم که از امنیت شغلی و حرفه‌ ای انسان‌ ها پاسداری کنیم ولی از شما (آخوندی) می‌ خواهم در هیات دولت این زحمت را بکشید.

مشاهده متن کامل

حسن قربانخانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در اولین جشنواره تعالی HSE  بیان کرد: بسیار جای تاسف است که با یازده هزار و پانصد نفر مهندسان دارای پروانه اشتغال مهندسی در استان تهران، هنوز هم در تهران و بیش تر شهر‌های کشور ساختمان ‌هایی احداث می ‌شود که بیش تر آن‌ ها توسط افراد فاقد صلاحیت صورت می ‌گیرد.

مشاهده متن کامل

 

خدمات و اقدامات مهندسی یک سرمایه‌ گذاری است، نه هزینه

مهندس سلگی، رئیس انجمن خیرین مسکن ساز نیز در گفتگوی اختصاصی با مهندسین نیوز گفت: علیرغم اتفاقاتی که در سطح سازمان نظام مهندسی ساختمان افتاده،معتقدم بهترین و مهمترین نهاد که باید نظارت داشته و به عنوان رابط مردم و هماهنگ کننده ساخت و ساز با نظارت های عالیه دخالت و فعالیت داشته باشد، سازمان نظام مهندسی در سطح کشور است.

مشاهده متن کامل

غلام رضا نامورچی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس گفت: تخلفاتی از طرف معدود مهندسان در این حوزه وجود دارد ولی نباید این تخلفات را به تمام جامعه‌ مهندسی و کل سازمان نظام مهندسی تعمیم داد.
یکی از نیازهای اساسی امروز نهادینه شدن این باور نزد آحاد مردم است که خدمات و اقدامات مهندسی یک سرمایه‌ گذاری است، نه هزینه.

مشاهده متن کامل

سیف الله علی نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در حالی روز مهندس را تبریک گفته است که ۳ نشست هیئت مدیره سازمان به علت عدم حضور اعضا به حد نصاب نرسیده و پرسنل و مهندسان طلب‌کار این سازمان با چالش مالی عدم اخذ حقوق و مزایای پایان سال روبرو هستند.

مشاهده متن کامل

هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان به مناسبت روز مهندس ضمن تبریک اظهار داشتند: مهندسان به عنوان سرمایه های تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از پشتوانه فنی و قدرت تشخیص و تحلیل، جامعه را در نیل به توسعه همه جانبه و پایدار کمک کنند.

مشاهده متن کامل

 

مهندسین سفیران دانش و تخصص در میان مردم هستند

علی رضا فرشید، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: امیدوارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به عنوان مجموعه ای برآمده از مهندسان توانمند بتواند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آورد.

مشاهده متن کامل

 

مهدی موذن، رئیس مستعفی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان گفت: مقابله با سازمان نظام مهندسی به ضرر صنعت ساختمان است، آثار زیان بار تصمیمات اشتباه مدیران را در ساخت و ساز کشور و در افت تکنولوژی و تضعیف مهندسی خواهیم دید.

مشاهده متن کامل

 

عبدالرضا قاسمیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان گفت: ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند دانش و اندیشه سرشار از ایده مهندسین می باشد. مهندسین سفیران دانش و تخصص در میان مردم هستند. لذا لازم است هم دل و هم زبان با مشارکت و عزم جدی، اهداف کلان این سازمان را تحقق بخشیده و در حفظ منافع و حقوق بهره برداران قدم های اساسی بردارند.

مشاهده متن کامل

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۹۶
2681 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0