نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند مهندس سلگی

ساختمان ها را به عنوان سرمایه ملی بدانیم

مهندس سلگی، رئیس انجمن خیرین مسکن ساز : روز مهندس را به همه مهندسان و همکارانم تبریک می گویم که صادقانه زحمت می کشند و کمک می کنند تا ساختمان، مسکن و هرآنچه روی زمین ساخته می شود با حداکثر کیفیت و بالاترین مقاومت در برابر بلایای طبیعی باشد.

کد خبر: 961206016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۱۰:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مهندس سلگی، رئیس انجمن خیرین مسکن ساز : روز مهندس را به همه مهندسان و همکارانم تبریک می گویم که صادقانه زحمت می کشند و کمک می کنند تا ساختمان، مسکن و هرآنچه روی زمین ساخته می شود با حداکثر کیفیت و بالاترین مقاومت در برابر بلایای طبیعی باشد.

ساختمان ها را به عنوان سرمایه ملی بدانیم

ساختمان ها را به عنوان سرمایه ملی بدانیم

ساختمان ها را به عنوان  سرمایه ملی بدانیم

پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی- گفتگوی اختصاصی مهندسین نیوز با مهندس سلگی، رئیس انجمن خیرین مسکن ساز

مهندس سلگی، رئیس انجمن خیرین مسکن ساز : روز مهندس را به همه مهندسان و همکارانمتبریک می گویم که صادقانه زحمت می کشند و کمک می کنند تا ساختمان، مسکن و هرآنچه روی زمین ساخته می شود با حداکثر کیفیت و بالاترین مقاومت در برابر بلایای طبیعی باشد.

رئیس انجمن خیرین مسکن سازاظهار داشت: زلزله اخیر سرپل ذهاب و کرمانشاه و زلزله هایی که قبلا  اتفاق افتاد به این معنی است که کشور ما همواره آبستن یک سری حوادث است، لذا باید در ساخت ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی نهایت دقت و نظارت را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید ساختمان ها را به عنوان سرمایه ملی بدانیم و طول عمر آنها را به بالاترین میانگین دنیا برسانیم، افزود: خوشبختانه مهندسان جوانی داریم که دارای تجربیات ارزشمندی هستند و ما باید از این ظرفیتی که وجود دارد نهایت استفاده را ببریم.

سلگی با بیان اینکه هزینه ساختمان در سبد خانوار برای خرید، رهن، ساخت و اجاره بسیار بالاست، افزود: باید تلاشکنیم بالاترین کیفیت را در ساخت و ساز داشته باشیم.

سازمان نظام مهندسی رابط مردم و هماهنگ کننده ساخت و ساز

او تصریح کرد: علیرغم اتفاقاتی که در سطح سازمان نظام مهندسی ساختمان افتاده،معتقدم بهترین و مهمتریننهاد که باید نظارت داشته و به عنوان رابط مردم و هماهنگ کننده ساخت و ساز با نظارت های عالیه دخالت و فعالیت داشته باشد، سازمان نظام مهندسی در سطح کشور است.

ساختمان ها را به عنوان سرمایه ملی بدانیم

سلگی با بیان اینکه در روستاها نظام فنی روستایی، زیرمجموعه بنیاد مسکن نظارت را انجام می دهد، افزود: ما درهر صورت ما نیازمند سازمان و نظامی هستیم که مانند تمام دنیا کنترل ساخت و ساز ها را به عهده گرفته و با دخالت و نظارت به مردم اطمینان بدهد ایمنی و کیفیت ساخت و ساز تامین شده است.

رئیس انجمن خیرین مسکن ساز  گفت: سازمان نظام مهندسی باید حضور فعال تری داشته باشد و به معنای واقعی نتایج و خروجی کار به  بالا رفتن کیفیت و افزایش عمر ساختمانها منجر شود و در مقابل حوادث مقاوم باشند چون قیمت ساخت و ساز مسکن قیمت بالایی دارد و ما باید دقت بیشتری کنیم.

جایگاه سازمان و مهندسان ناظر جایگاه بی بدیلی است

وی همچنین اظهار داشت: سرمایه ای که مردم با هزاران گرفتاری تامین کرد،ه ساخت و ساز انجام می دهند یا واحدی را با استفاده از تسهیلات، پس انداز و کمک های جانبیمی خرند، بایداز لحاظ کیفیت خیالشان راحت باشد که یک ساختمان مهندسی شده و قابل اعتمادی را خریدند و بتوانند سالها را در آن به سلامتی و شادی زندگی کنند.

او تاکید کرد: تا زمانی که نظارت و کنترل توسط خبرگان این کار انجام نگیرد نگرانی هایی وجود خواهد داشت. جایگاه سازمان و مهندسان ناظر جایگاه بی بدیلی است و نمی توان آن را نادیده گرفت، باید همه کمک کنیم این جایگاه حفظ شود.

سلگی در پایان از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی که در انجمن خیرین مسکن ساز  نظارت ها و کمک هایی را در بسیاری از شهرستان ها به شکل رایگان انجام می دهند تشکر و قدردانی کرد.

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
1675 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0