اجتناب از تکفل هم زمان مسؤولیت ‌های متعارض، از اصول اخلاق حرفه‌ ای مدیرکل دفتر خدمات نظام‌ مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مشهد بیان کرد:

اجتناب از تکفل هم زمان مسؤولیت ‌های متعارض، از اصول اخلاق حرفه‌ ای در مهندسی است

مدیرکل دفتر خدمات نظام ‌مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مورد اخلاق حرفه‌ای در مهندسی ساختمان ادامه داد: اخلاق، بایدها و نبایدهایی در رفتار انسان است که دارای ارزشی مافوق ارزش ‌های مادی است.

کد خبر: 961205006 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۱۱:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل دفتر خدمات نظام ‌مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مورد اخلاق حرفه‌ای در مهندسی ساختمان ادامه داد: اخلاق، بایدها و نبایدهایی در رفتار انسان است که دارای ارزشی مافوق ارزش ‌های مادی است.

اجتناب از تکفل هم زمان مسؤولیت ‌های متعارض، از اصول اخلاق حرفه‌ ای

اجتناب از تکفل هم زمان مسؤولیت ‌های متعارض، از اصول اخلاق حرفه‌ ای

اجتناب از تکفل هم زمان  مسوولیت های  متعارض، از اصول اخلاق حرفه ای در مهندسی است.

در این آیین که عصر روز ۵ شنبه سوم اسفندماه در محل هتل میثاق مشهد و با حضور محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسین کامران ریاست اداره نظام‌مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، برخی مدیران و عضوهای سازمان نظام‌ مهندسی استان برگزار گردید، منوچهر شیبانی اصل در مورد اخلاق حرفه‌ای در مهندسی ساختمان، افزود: اخلاق، بایدها و نبایدهایی در رفتار انسان است که دارای ارزشی مافوق ارزش ‌های مادی است.
شیبانی هم چنین به تعریف مهندس اشاره کرد و اظهار داشت: مهندس کسی است که از دانش تخصصی در رشته‌ ای خاص برخوردار است و با خلاقیت، مسائل مختلفی را در حوزه تخصصی خود حل می‌ کند و آسایش و رفاه بیش تری را برای مردم فراهم می‌ کند.
وی مطرح کرد: لازم است مهندسان ضمن توجه به اخلاق حرفه‌ای بعنوان اصل پایه، لازم است از شاخصه‌ هایی چون وحدت، مسؤولیت پذیری، احترام به قوانین و مقرراتی و حقوق  شهروندی، عشق بکار، نظم ‌پذیری، تحمل سختی ‌ها برای سرمایه‌ گذاری و میل به کارهای برتر و فوق‌العاده برخوردار باشند.
مدیر کل دفتر خدمات نظام مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: رعایت اخلاق توسط مهندسان در تمامی فعالیت ‌های مهندسی ضروری است، چرا که در درازمدت، رضایت، آرامش خاطر، طول عمر و منافع معنوی و مادی بیش تری را برای ایشان همراه خواهد داشت و از همه مهم‌ تر مهندسان باید شخصاً ناظر و مراقب اعمال و افکار خویش در همه بخش ‌ها باشند.
وی به تصویب نظام‌ نامه رفتار حرفه‌ ای اخلاقی در مهندسی ساختمان در سال نود و چهار اشاره کرد و افزود: اجتناب از تکفل هم زمان مسؤولیت ‌ها که زمینه و موجبات قبول منافع متعارض را فراهم آورد، لازمهٔ اخلاق حرفه ‌ای در مهندسی است.
شیبانی در خاتمه از اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی که جزو نخستین نفراتی بودند که پروانه مهندسی خود را تودیع کردند، تقدیر و تشکر کرد.

اجتناب از تکفل هم زمان مسؤولیت ‌های متعارض، از اصول اخلاق حرفه‌ ای

هم چنین در این آیین حسین کامران ریاست اداره نظام ‌مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی تصریح کرد: بالغ بر سی و پنج هزار نفر مهندس در استان عضو این سازمان هستند که این موضوع از دو جهت قابل ‌توجه است؛ نخست این که حضور این میزان از تحصیل ‌کردگان، فرهیختگان و اساتید بزرگ حوزه ساختمان در کشور سبب افتخار ماست و از زاویه ‌ای دیگر فراهم آوردن شرایط کار حرفه ‌ای از مسؤولیت‌ هایی است که می‌ طلبد مسئولان امر نگاه ویژه‌ ای بمنظور مساعد ساختن شرایط کاری برای این عزیزان داشته باشند.
شیبانی ابراز کرد: مهندسین نیز باید در زمینه تعریف فرصت ‌های شغلی جدید خلاقیت داشته و کار تیمی و گروهی را گسترش دهند.
علی مختاری عضو هیئت‌علمی و دکترای تخصصی مدیریت پروژه‌ های اقتصادی و  محمدهادی مهدی نیا، دکتری مهندسی شهرسازی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از دیگر سخنرانان این آیین بودند.
لازم به ذکر است در این آیین هم چنین از پیشکسوتان مهندسی استان و مدیران سابق سازمان نظام‌ مهندسی خراسان رضوی تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
گفتنی است پنجم اسفندماه ب
مناسبت بزرگداشت سالروز میلاد خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندسی نامگذاری شده است و این آیین بهمین مناسبت برگزار گردید.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
984 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0