بزرگداشت روز مهندس در شیرازحضور کم رنگ بانوان ریاست سازمان نظام مهندسی فارس

بزرگداشت روز مهندس در شیراز/ حضور کم رنگ بانوان

 هم زمان با پنجم اسفند، روز مهندس، مراسمی در بزرگداشت مقام مهندس از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در شیراز برگزار گردید.

کد خبر: 961205017 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۷:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوزمرجع اخبار نظام مهندسی، هم زمان با پنجم اسفند، روز مهندس، مراسمی در بزرگداشت مقام مهندس از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در شیراز برگزار گردید.

بزرگداشت روز مهندس در شیرازحضور کم رنگ بانوان

بزرگداشت روز مهندس در شیرازحضور کم رنگ بانوان

بزرگداشت روز مهندس در شیراز / حضور کم رنگ بانوان

ریاست سازمان نظام مهندسی فارس شنبه پنجم اسفند و مراسم بزرگداشت روز مهندس، سال نود و شش را سال چالش ‌های فراوان برای این سازمان دانست.
غلام رضا نامورچی از آیین ‌نامه کنترل ساختمان، بخش ‌نامه‌ ها و دستورالعمل ‌ها و بیانیه ‌های مرتبط با اصلاح لایحه‌ی کنترل ساختمان، بحث سازندگان ذی صلاح و … بعنوان بخشی از چالش ‌های ایجاد شده برای سازمان نظام مهندسی در سال نود و شش یاد و تمام این موارد را بر هم زننده آرامش آن سازمان ارزیابی کرد.
وی با بیان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان سرمایه‌ ای ملی و اجتماعی محسوب میگردند به بیان بخش ‌هایی از اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت و افزود: طبق آمار سال گذشته پنج هزار و هفتصد فارغ‌التحصیل در رشته‌ های ۷ گانه‌ی تحت پوشش این سازمان داشتیم که سه هزار و هفتصد نفر از آنها یعنی شصت درصد فارغ‌التحصیلان، عضو سازمان نظام مهندسی شده‌اند.
وی از این موضوع هم بعنوان فرصت، هم بعنوان چالش یاد کرد و گفت: یکی از اقدامات و خدمات ارائه شده به اعضای سازمان، برنامه‌ های آموزشی بوده است، به ‌طوری که سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان دویست و بیست و سه سمینار و کلاس آموزشی برگزار و چهل و پنج هزار نفرساعت آموزش ارائه گردید.
نامورچی با اعلام این که آموزش ‌ها شامل مباحث مختلف و مورد نیاز بوده است، به انعقاد تفاهم‌ نامه‌ ای میان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ایران برای رفع خلاء‌های آموزشی فار‌غ‌التحصیلان رشته ‌های مختلف مهندسی اشاره کرد.

بزرگداشت روز مهندس در شیرازحضور کم رنگ بانوان

ریاست سازمان نظام مهندسی فارس با انتقاد از برخی اظهار نظرها در مورد بروز مشکل در ساختمان ‌های دولتی حین وقوع زلزله کرمانشاه، تصریح کرد: زمانی که یک نماینده مجلس یا وزیر نمی‌ داند که سازمان نظام مهندسی در ساخت ساختمان‌ های دولتی نقشی ندارد، نمی‌ توان از سایر افراد انتظاری داشت.
وی در عین ‌حال پذیرفت که تخلفاتی از طرف معدود مهندسان در این حوزه حادث میگردد ولی تاکید کرد که نباید این تخلفات را به تمام جامعه‌ ی مهندسی و کل سازمان نظام مهندسی تعمیم داد.
وی یکی از نیازهای اساسی امروز را نهادینه شدن این باور نزد آحاد مردم دانست که خدمات و اقدامات مهندسی یک سرمایه‌ گذاری است، نه هزینه.
در این آیین که کم تر بانوان مهندس عضو سازمان نظام مهندسی فارس حضور داشتند، ضمن قدردانی و تجلیل از خانواده‌ی مهندسانی که سال نود و شش فوت کرده بودند، از شش پیشکسوت نظام مهندسی فارس قدردانی شد.

 

منبع : فارس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
1200 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0