خدمات کشاورزی جزء وظایف جهاد کشاورزی است نه نظام مهندسی خدمات کشاورزی جزء وظایف جهاد کشاورزی است نه نظام مهندسی

خدمات کشاورزی جزء وظایف جهاد کشاورزی است نه نظام مهندسی

کد خبر: 991024004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، خدمات کشاورزی جزء وظایف جهاد کشاورزی است نه نظام مهندسی ،

خدمات کشاورزی جزء وظایف جهاد کشاورزی است نه نظام مهندسی

خدمات کشاورزی جزء وظایف جهاد کشاورزی است نه نظام مهندسی
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز بیان کرد:
نظام مهندسی کشاورزی به جای اینکه بازوی علمی بخش کشاورزی باشد در حال توزیع گازوییل و کود است! / خدمات کشاورزی جزء وظایف جهاد کشاورزی است نه نظام مهندسی! / دستگاه‌های نظارتی ورود کنند
نظام مهندسی کشاورزی فقط بلد است از کشاورزان و تولیدکنندگان پول بگیرد.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز بیان کرد: در حالی که قرار بود نظام مهندسی کشاورزی به دنبال انتقال علم و دانش به عرصه کشاورزی باشد متاسفانه فقط دنبال ایجاد ثروت برای افراد خاص است. انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.
علی‌قلی ایمانی افزود: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که تاسیس گردید، بزرگ‌ترین هدف آن انتقال علم و دانش و فن آوریهای نوین به عرصه ی کشاورزی کشور بود، یعنی فارغ التحصیلان دانشگاهی بخش کشاورزی که علوم و فنون کشاورزی را بصورت علمی آموخته اند در کنار کشاورز که تجربه عملی دارد قرار بگیرند تا با افزایش بهره وری و کاهش ضایعات، مصرف بهینه نهاده های کشاورزی از قبیل کود، سم، بذر و هم‌چنین مصرف اصولی آب طبق تولید ماده خشک مناسب که باعث افزایش عملکرد و ارتقاء در آمد بهره برداران بخش کشاورزی شود را اجرا کنند ولی متاسفانه نظام مهندسی کشاورزی پس از شکل گیری به دنبال ایجاد ثروت برای افراد خاص نه با هدف ذکر شده ی فوق بلکه با در دست گرفتن خدمات کشاورزی که جزء وظایف ذاتی مدیریت کشاورزی است، از قبیل توزیع سم، کود، بذر، سوخت، تسهیلات، صدور مجوزها با نیت کسب درآمد بیشتر وارد شده اند.
ایمانی ادامه داد: نظام مهندسی کشاورزی قرار بود بازوی علمی بخش کشاورزی باشد ولی متاسفانه خدمت رسانی این سازمان مطلوب نیست و فقط بلد است از کشاورزان و تولیدکنندگان پول بگیرد. نظام مهندسی کشاورزی به جای انجام وظایف قانونی خود که همان علمی کردن کشاورزی است در حال توزیع گازوییل و سبوس و … بین کشاورزان است.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: البته سازمان جهاد کشاورزی و مدیریتهای شهرستانی آن سازمان بدون توجه به قانون و با نیت کمک به سازمان نظام مهندسی کشاورزی مبادرت به صدور مجوزهای متعدد برای اشخاص دارای لابی و وابستگان افراد خاص می کنند.
ایمانی تصریح کرد: علی‌رغم وجود این همه فارغ التحصیل بیکار کشاورزی اما مشاهده می گردد که یک شخص دارای مجوزهای متعدد است، به طور مثال هم مجوز فروش کود، هم سم، هم بذر و هم سوخت بخش کشاورزی که این رویه خلاف قانون است.
وی ادامه داد: فروش و یا خرید خدمت توسط دستگاههای دولتی باید از طریق مزایده یا مناقصه انجام گردد که بتواند دارای تعرفه های مشخص باشد. خرید یا فروش خدمت وقتی در مزایده یا مناقصه باشد افراد و دستگاهها یا تشکلهای فعال در بخش کشاورزی می توانند در این فرآیند شرکت کنند تا بتوانند بهترین خدمت را با نازل‌ترین قیمت ارائه دهند.
ایمانی ادامه داد: براساس ماده چهار قانون بخشی از مقررات مالی دولت، گرفتن هر گونه وجه در درون دستگاههای دولتی، مخالف قانون و جرم است. در صورتی که اکثر افراد نظام مهندسی کشاورزی با در دست داشتن یک کارت خوان سیار در درون مدیریتهای جهاد کشاورزی بدنبال خالی کردن جیبهای کم توان کشاورزان هستند. علاوه بر این به این علت که هیچ دستگاهی نظارت بر عملکرد آنها ندارد، زمینه ی فساد و تخلف در این سیستم بشدت بالاست.
ایمانی گفت: برای نمونه فروش پلاک دام بدون وجود حقیقی دام، برچسب معاینه فنی کمباین بدون اطلاع از وضعیت فنی آنها که نتیجه ی آن ریزش بیش از حد محصولات کشاورزان است. یا نظارت بر کیفیت خوراک دام که متاسفانه شاهد کنسانتره های بی کیفیت هستیم که علاوه بر اینکه به عنوان یک خوراک در افزایش شیر و گوشت، ضریب تبدیل مناسب ندارد بلکه سبب بیماری دامها می گردند، شواهد و قرائن زیادی در این مورد وجود دارد که دامپزشکان، دامداران را از مصرف این نوع کنسانتره ها برای دامهایشان منع می کنند.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: هم‌چنین داشتن حساب کاربری و رمز عبور سیستم دولتی و سکنی گزیدن در مدیریت های جهاد کشاورزی و استفاده از امکانات بیت المال هم یک تخلف دیگر است که غیرقانونی است. از طرفی نداشتن تعرفه مشخص که در معرض دید کشاورزان باشد یکی دیگر از مشکلات است چون اگر کشاورز نپذیرفت بتواند در جای دیگر مشکلش را حل کند. به عنوان مثال در بحث ثبت نام سوخت، یک شهر هشت هزار تومان یکی دوازده هزار تومان، دیگری پانزده هزار تومان و یکی بیست هزار تومان دریافت می کنند! در صورتی که اگر این اجازه به کشاورزان داده شود با حداقل مبلغ از طریق تلفن همراه و یا آی سی تی روستایی یا کافی نت ها کار را انجام می دهند.
ایمانی تصریح کرد: با توجه به اعتراض کشاورزان و مراجعه مکرر به اعضای خانه کشاورز و شهرستانها، چندین بار موضوع با مسئولین امر در سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی در میان گذاشته شده اما متاسفانه اقدام خاصی صورت نگرفته است.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز عنوان کرد: به خاطر اینکه کشاورزان، این قشر مظلوم جامعه که در شرایط سخت اقتصادی با تمام وجود در حال انجام کار طاقت فرسای تولید هستند و با چنگ و دندان تلاش می کنند که معیشت خود را تامین کنند و بتوانند در روستا بمانند و روانه ی حاشیه ی شهرها نشوند و به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه قطع وابستگی و حفظ استقرار کشور و ارتقاء تولید و افزایش ضریب امنیت غذایی کشور در سال جهش تولید جامع عمل بپوشانند، اگر این سیستم نخواهد خودش را اصلاح کند و به وظیفه اصلی خودش به عنوان بازوی علمی بخش کشاورزی عمل نکند ناچارا برای دفاع از حقوق قانونی کشاورزان از طریق دستگاه های نظارتی موضوع را پی‌گیری خواهیم کرد.
منبع: دهقان نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۹
1869 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0