علی افراسیابی: مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد علی افراسیابی: مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد

علی افراسیابی: مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد

علی افراسیابی: مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد ، عصر ۲شنبه در همایش آموزشی تخصصی ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها پس از زلزله در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید

کد خبر: 021018001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ دی ۰۲ - ۱۲:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، علی افراسیابی: مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد ، عصر ۲شنبه در همایش آموزشی تخصصی ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها پس از زلزله در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید

علی افراسیابی: مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد

علی افراسیابی: مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز:
مقاوم سازی ساختمان ها باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز با تاکید بر لزوم ورود نهادهای تصمیم ساز و حاکمیتی به موضوع مقاوم سازی گفت: این امر باید از پروژه‌های دولتی شروع گردد.
علی افراسیابی عصر ۲شنبه در همایش آموزشی تخصصی ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها پس از زلزله که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید، مقاوم سازی و بهسازی لرزه سازه‌ها در یک کشور لرزه خیز را از وظایف نهادهای حاکمیتی و شهری با همکاری نخبگان دانست و ادامه داد: مدتی است که باید تمرکز اصلی خود را بر انتظار از نخبگان و جوامع دانشگاهی معطوف کنیم.
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز با بیان اینکه نتیجه عدم حضور مهندسان و نخبگان و نظام مهندسی در ساخت و ساز در شهرها احداث ساختمان‌ها، محله‌ها و شهرهای ناایمن است، گفت: وجود محله‌ها و شهرهای ناایمن در استان البرز مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند زیرا بر اثر ساخت و سازهای جدیدی که بدون حضور نظام مهندسی صورت می‌گیرد با شهرهای ناایمن روبرو هستیم.
وی با تاکید بر لزوم ورود نهادهای تصمیم ساز و حاکمیتی به موضوع مقاوم سازی گفت: این امر باید از پروژه‌های دولتی آغاز شود زیرا بسیاری از ساختمان‌های عمومی و اداری ما در اولویت مقاوم سازی قرار دارند. یکی از مشکلات موجود در بخش ساخت بناهای مقاوم، دو نقشه‌ای بودن است که مدیران شهری باید ضمن حفظ منافع تأمین درآمد شهرداری‌ها، به احداث ساختمان‌ها طبق نقشه‌های مصوب نیز توجه کنند.
افراسیابی عنوان کرد: تا زمانی که نقشه‌های مصوب با نقشه‌های اجرایی فاصله داشته باشند شاهد ساختمان‌های ناایمن و آسیب‌های کلان پس از وقوع زلزله خواهیم بود. سالانه تقریباً حدود ۳ تا ۴ میلیون مترمربع تولید ساختمان داریم که در صورت مقاوم نبودن آنها تولید ناقصی خواهیم داشت و سرمایه‌های ما به شدت تلف خواهند شد.
وی گفت: تراکم جمعیت بالای البرز، مجاورت آن با پایتخت، وجود گسل‌های متعدد، گسترش استان بر روی پهنه گسلی و افزایش سریع ساخت و سازها و بناها و تأسیسات شهری و عمومی زنگ خطر و هشداری است که به همه ما اعلام می‌کند باید بیش از این به فکر ساخت و سازهای استاندارد و ایمن باشیم.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۰۲
337 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0