دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری

دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری

دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری  ، به این ترتیب تا مجریان برق سامان دهی نشوند و مقررات ملی ساختمان را آموزش نبینند، کاری از دست ناظر برق ساختمان ساخته نیست

کد خبر: 020503013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۰۲ - ۱۰:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری  ، به این ترتیب تا مجریان برق سامان دهی نشوند و مقررات ملی ساختمان را آموزش نبینند، کاری از دست ناظر برق ساختمان ساخته نیست

دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری

دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری
رئیس گروه برق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان داشت:
دو نقشه ای بودن نقشه برق ساختمان، چاله ای برای کسب درآمد شهرداری
مهرداد موحدپور اظهار داشت: یکی از مهم ترین چالش های رشته برق، ابتدا دو نقشه ای شدن نقشه ها به خاطر درآمد شهرداری است؛ به این ترتیب تا مجریان برق سامان دهی نشوند و مقررات ملی ساختمان را آموزش نبینند، کاری از دست ناظر برق ساختمان ساخته نیست.
مهرداد موحدپور، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و رئیس گروه برق این سازمان با بیان اینکه درخواست صدور پروانه بازرسی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی، مانند تست جوش، بتن و خاک در رشته عمران و نشتی گاز در بازرسی گاز برای جلوگیری از تقلب در خلوص سیم و کابل و کشف کلیدهای جریان باقی مانده غیراستاندارد و جلوگیری از برق گرفتگی و حریق براساس صفحات ٣٧ و ١۶٧ مبحث ١٣ الزامی است، افزود: این تست ها نیاز به دانش و تجهیزات قابل حمل پر هزینه ای از ۵٠ میلیون تا ۵٠٠ میلیون تومان دارد و همچنین جز وظایف ناظر نیست. این موضوع، شکاف بزرگ بین شرکت توزیع برق و تاسیسات الکتریکی داخل ساختمان را پر می کند. چرا که شرکت توزیع تا مقاومت الکترود زمین سنجیده نشود مطابق قانون، نباید به متقاضی کنتور دهد و از طرفی هیچ شخص صاحب صلاحیتی برای سنجش مقاومت الکترود زمین تعیین نشده و با این صلاحیت این مشکل بزرگ در کل کشور حل می گردد.
موحدپور ادامه داد: بحث طراحی و نظارت بر اجرای فیبر نوری اماکن با شرکت مخابرات ایران به صورت جدی و در جلسات متعددی بررسی شده و با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان ومخابرات استان مازندران، به عنوان استان پیشرو دراین زمینه، گردش کار و مقدمات تفاهم نامه فراهم شده و درحال نهایی شدن است.
وی با اشاره به اینکه تدوین چندین دستورالعمل در زمینه های مختلف این رشته از دیگر فعالیت های قابل توجه گروه برق بوده که آماده امضاء و ابلاغ هستند، گفت: کارتهیه قالب واحد برای طراحی نقشه های تاسیسات برقی درسطح کشور نیز انجام گرفته ومراحل نهایی ویرایش را سپری می کند.
براساس گفته های این عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، یکی از مهم ترین چالش های رشته برق، ابتدا دو نقشه ای شدن نقشه ها بخاطر درآمد شهرداری است؛ به این ترتیب تا مجریان برق سامان دهی نشوند و مقررات ملی ساختمان را آموزش نبینند، کاری از دست ناظر برق ساختمان ساخته نیست.
رئیس گروه برق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: موضوع اصلاح تعرفه خدمات، باتوجه به رشد تکنولوژیک دررشته برق واستفاده از فناوری های نوین، از دیگر مطالبات جدی گروه برق است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۰۲
355 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0