رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی

رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی

رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی ، در این دوره هیأت مدیره تاکید خاصی به مباحث آموزشی و فنی در تمام رشته‌ها داشته‌ایم

کد خبر: 021115004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ بهمن ۰۲ - ۲:۵۹ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی ، در این دوره هیأت مدیره تاکید خاصی به مباحث آموزشی و فنی در تمام رشته‌ها داشته‌ایم

رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی

رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی
رئیس سازمان در سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق:
رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تاکید بر مباحث آموزشی و فنی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره هیأت مدیره تاکید خاصی به مباحث آموزشی و فنی در تمام رشته‌ها داشته‌ایم و همایش‌های کشوری مختلفی با امتیاز ارتقا و تمدید پروانه در رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و… برگزار شده است.
حسین بشیر در سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق گفت: در این دوره هیأت مدیره تاکید خاصی به مباحث آموزشی و فنی در تمام رشته‌ها داشته‌ایم و همایش‌های کشوری مختلفی با امتیاز ارتقا و تمدید پروانه در رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و… برگزار شده است.
بشیر ادامه داد: ایمنی در ساختمان و حفاظت از جان و مال مردم از مهم‌ترین ارکان قانون نظام مهندسی است و این موضوع با توجه به وجود ساختمان‌های بزرگ ناایمن و حوادث پیش آمده برای آنان مانند ساختمان برج سلمان مشهد و اخیراً بیمارستان گاندی تهران لزوم توجه بیش از پیش به آن را نمایان می‌کند.
بشیر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، با عنوان “حفاظت از ساختمان در برابر حریق” را یادآور شد و گفت: در وهله اول تلاش باید ایمنی ساختمان و پیش‌گیری از وقوع حادثه باشد به همین علت، باید بر اجرای دقیق ضوابط ساخت و ساز به خصوص مبحث سوم مقررات ملی ساختمان تاکید کرد.
وی ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و همایش‌ها باعث تبادل آخرین دستاوردهای علمی و به‌روزرسانی دانش مهندسی می‌شود، لذا شرکت در این دوره‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
بازدید از ۱۳۰۰ ساختمان طی ده ماه گذشته
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: در راستای گسترش فرهنگ ایمنی، بازدید روزانه از ساختمان در دستور کار قرار دارد که طی ده ماه گذشته از هزار و سیصد ساختمان بازدید شد و از این تعداد برخی اخطار دریافت کردند.
حمیدرضا کافی‌نیا در سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق گفت: طبق سیاست کلی پیشگیری از کاهش خطرات ابلاغ شده توسط رهبری و مصوبه سوم اردیبهشت سال ۱۳۸۴، دو بند مهم کنار موضوعات وجود دارد که مبنی بر آموزش و ارتقا فرهنگ ایمنی و الزام استفاده از تجهیزات استاندارد مقاوم، پایدار، فناوری نوین و روز بوده که نشان‌دهنده اهمیت ایمنی شهرها است.
کافی نیا ادامه داد: در سازمان آتش‌نشانی تجربه همکاری زیادی با سازمان نظام مهندسی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به تدوین چک‌لیست مشترک با موضوع مقرات ملی ساختمان اشاره کرد که سبب وحدت رویه در بررسی فنی رعایت الزامات ایمنی در ساختمان‌ها شده است.
وی گفت: هم‌چنین در راستای گسترش فرهنگ ایمنی، بازدید روزانه از ساختمان در دستور کار قرار دارد که طی ده ماه گذشته از هزار و سیصد ساختمان بازدید شد و از این تعداد برخی اخطار دریافت کردند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به تجهیزات به‌روز و پیشرفته سازمان آتش‌نشانی در کشور گفت: از جمله تجهیزات منحصر به فرد در مشهد می‌توان به بالابر ۷۲ متری و خودرو اطفای حریق صنعتی اشاره کرد. درحال حاضر دنیا به سمت ساختمان‌های خود اطفا حرکت کرده و تجهیزات ما نیز گاهاً اختصاصی و سفارشی است.
کافی نیا ادامه داد: در راستای هوشمندسازی و افزایش رضایتمندی شهروندان، اقدام به انجام فعالیت‌ها به صورت غیرحضوری شده و دسترسی به کارتابل آتش‌نشانی برای شرکت‌ها و مجریان و تطابق با نقشه‌های مصوب سازمان نظام مهندسی از دیگر سیاست‌های سازمان در آینده نزدیک است.
تاکید بر آموزش مقررات ملی ساختمان برای مهندسین طراح و ناظر
دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با تاکید بر مساله آموزش نسبت به برگزاری دوره‌های بازآموزی مقررات ملی ساختمان و نیز مبحث سوم اقدام کرده است.
ترانه مهاجر کوهستانی در سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق افزود: این همایش در دو روز با رویکرد توجه به مباحث مهندسی آتش و دینامیک حریق، و اصول ضوابط طراحی راه‌های خروج با تاکید بر استفاده از مصالح استاندارد، پیش‌بینی و طراحی اصولی سیستم‌های اعلام حریق، اطفای حریق و نیز پوشش‌های محافظت‌کننده سازه‌های فولادی در برابر آتش برگزار می‌گردد که می‌تواند برای مهندسین طراح و ناظر با هدف پیش‌گیری از وقوع حادثه و نیز ایمن‌سازی متصرفین در زمان حادثه مفید و موثر باشد.
وی با اشاره برگزاری دوره‌های بازآموزی مبحث سه در سراسر استان استقبال بسیار خوب از این دوره‌ها را نشان از درک اهمیت موضوع ایمنی در جامعه مهندسی دانست و گفت: یکی از اتفاقات خوب این دوره، تهیه چک‌لیست مشترک بین سازمان آتش‌نشانی و سازمان نظام مهندسی است که در زمان صدور پروانه‌های ساختمانی ملاک عمل دو مجموعه در کنترل نقشه می‌باشد که این موضوع مانع از برخوردهای کارشناسانه خواهد شد و مسیر صدور پروانه ساختمانی را کوتاه می‌نماید.
سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق روز ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه با حضور بیش از سیصد نفر از مهندسان استان و با یازده سخنرانی و پنل تخصصی به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد و دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ بهمن ۰۲
318 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0