تقویت ارتباط دانشگاه با مدیریت شهری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

تقویت ارتباط دانشگاه با مدیریت شهری

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: ارتباط دانشگاه با بخشهای مختلف مدیریت شهری برای طراحی خدمات شهری مبتنی بر نیازهای روز شهر و شهروندان نیازمند تقویت است.

کد خبر: 970828013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷ - ۶:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: ارتباط دانشگاه با بخشهای مختلف مدیریت شهری برای طراحی خدمات شهری مبتنی بر نیازهای روز شهر و شهروندان نیازمند تقویت است.

تقویت ارتباط دانشگاه با مدیریت شهری

تقویت ارتباط دانشگاه با مدیریت شهری

ارتباط دانشگاه با مدیریت شهری  نیازمند تقویت است

سید کاظم مجابی :

در پنجمین گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان که در قزوین برگزار گردید، بر لزوم بهره برداری مناسب از اینگونه گردهمایی ها تاکید کرد و ادامه داد: باید دستاوردهای حاصل از این گردهمایی بصورت کاربردی در مدیریت شهرها مورد توجه قرار گیرد.

مجابی گفت:

سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز موظف است از دانشگاه در تولید علمی مباحث مورد نیاز خود مطالبه کند.
وی افزود:

پیشنهاد میشود دبیرخانه گردهمایی، سالانه معماری و شهرسازی در گذر زمان تبدیل به دفتر ارتباط دانشگاه با نظام مهندسی ساختمان شده و بعنوان سازمانی مطالبه گر، موارد مورد نیاز را از دستگاههای متولی مطالبه کند.

مجابی :

با عنوان این که متاسفانه فاصله بین دستگاههای قانون گذار و مجری زیاد است، تصریح کرد: در دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان کارگروهی برای به روزرسانی مقررات وجود دارد که نظام مهندسی ساختمان با وجود پیگیریهای انجام شده نماینده ای در آن ندارد و همین مسایل موجب بروز ناهماهنگی و نواقص در پیشبرد امور میشود.
**نظام برنامه ریزی ایران تعادل بین مناطق ایجاد نکرده است
استاد دانشگاه علم و صنعت نیز در این گردهمایی، بیان کرد:

نظام برنامه ریزی در کشور از گذشته دچار تناقضها تضادهای زیادی بوده و تعادل بین مناطق را به هم ریخته است.
اسماعیل شیعه گفت:

برنامه های گذشته فاقد خط مشی توسعه متعادل برای مناطق مختلف کشور بوده اند.

استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: نارسایی در تامین نیازمندیهای شهری و منطقه ای، گسترش لجام گسیخته ارتباطات نوین، تمرکز گرایی و اجرای برنامه های تمرکز گرا، بی برنامگی در اجرای برنامه های زیرساختی، عقب نشینی روز به روز کشاورزی در مقابل صنعت و کشاورزی و صنعت در برابر خدمات از جمله مهمترین نواقص در نظام برنامه ریزی کشور بوده است.

تقویت ارتباط دانشگاه با مدیریت شهری

وی خاطر نشان کرد:

ایران کشوری با انواع عوامل اقلیمی گوناگون و منابط طبیعی متفاوت است و شرایط طبیعی و اقلیمی کشور بگونه ای است که مردم نیز بر حسب شرایط متنوع محیط ، نوع معیشت و اقتصاد خود را طبق آن قرار داده اند و هر برنامه ریزی باید زمینه خود را بر مبنای چنین ساختاری قرار دهد تا با موفقیت اجرا گردد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: از جمله مشکلات برنامه های گذشته کشور عدم ارتباط منطقی بین ۲ نوع برنامه ریزی ملی و منطقه ای بوده و برنامه ها طبق ضرورتهای سیاسی و اجتماعی جهت گیری شده است.

شیعه، ضعف در برنامه های اقتصادی و اجتماعی، ضعف در برنامه های مدیریت اجرایی منطقه ای، عدم ارتباط بین برنامه های ملی و منطقه ای، وابستگی شدید به نفت و قیمت آن، تداخل برنامه های مصوب با مسایل خارج از برنامه ناشی از تغییر دولتها و افزونی جمعیت کشور را از دیگر موارد نقص در نظام برنامه ریزی کشور از گذشته ذکر کرد.

وی گفت:

برنامه ریزی چه در سطح بخشی و چه مکانی باید طبق ساختار اقتصادی و اجتماعی و توان های محیطی شکل گیرد.
وی افزود:

هر برنامه ملی و منطقه ای در کشور، ابتدا باید در ارتباط با منابع آب و خاک باشد و به اقلیم و شرایط طبیعی توجه داشته باشد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی هم مهم است تا طبق نوع فرهنگ و آداب و رسوم برنامه ریزی و نتایج آن هم بررسی گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی ترافیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آبان ۹۷
1572 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0