حمزه شکیب:هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند حمزه شکیب:هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند

حمزه شکیب:هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند

حمزه شکیب:هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند ، صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بدون قانون اطفای حریق تخلف است

کد خبر: 021102002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ بهمن ۰۲ - ۳:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حمزه شکیب:هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند ، صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بدون قانون اطفای حریق تخلف است

حمزه شکیب:هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند

حمزه شکیب:هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند
هیچ یک از ساختمان‌های کشور در برابر اطفای حریق ایمن نیستند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بدون قانون اطفای حریق تخلف است.
حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: هیچ یک از ساختمان‌های جدید و قدیم کشور که به صورت بلند مرتبه ساخته شده‌اند قانون اطفای حریق را رعایت نکرده و هیچ کدام در برابر ایمنی آتش سوزی مقاوم نیستند.
شکیب تصریح کرد: حدود ۱۰تا ۱۲ هزار واحد مسکونی بلند مرتبه در کشور داریم که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته هیچ کدام مبحث دوم ساختمان را رعایت نکرده‌اند. روندی که پیش گرفته شده حاکی از آن است که ساختمان‌های جدیدی هم در این بخش ساخته شده قانون مقررات در برابر آتش سوزی را رعایت نکردند.
وی ادامه داد: براساس قانون نباید به ساختمان‌های که مقررات ایمنی را رعایت نکردند شناسنامه فنی و ملکی ساختمان داده شود اما در برخی از موارد شاهد هستیم که تخلف‌های در این بخش رخ داده است.
رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد: مصالح ساختمانی که در بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود دارای سمی است که بعد از آتش سوزی از آنها خارج می‌شود و همین امر باعث خفگی افرادی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در قانون مقررات ملی ساختمان نظارت بر روند طراحی ساختمان‌ها وجود دارد اما بر روند اجرا نظارتی وجود ندارد گفت: تخلفاتی در این بخش صورت می‌گیرد که نتیجه آن وقوع حادثه‌های مانند خلازیل، متروپل و پلاسکو می‌شود.
شکیب افزود: باید هرچه سریعتر در اجرای قانون مقررات ملی ساختمان‌ها در برابر اطفای حریق بازنگری‌های دقیق و صحیح‌تری صورت گیرد تا بتوانیم ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی داشته باشیم.
منبع: روزمرگی اقتصاد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۰۲
339 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0