توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با فنی و حرفه‌ای توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با فنی و حرفه‌ای

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با فنی و حرفه‌ای

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با فنی و حرفه‌ای ، امضا شد.  کیفیت ساختمان با ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی ارتقا می یابد

کد خبر: 000515003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ مرداد ۰۰ - ۱۱:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با فنی و حرفه‌ای ، امضا شد.  کیفیت ساختمان با ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی ارتقا می یابد

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با فنی و حرفه‌ای

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با فنی و حرفه‌ای

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با رویکرد تأسیس مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای این استان امضا و تبادل گردید.
این تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در راستای اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سایر اسناد بالادستی بویژه سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی بمنظور ارتقای توانمندی و افزایش مهارت و بهره‌وری نیروی انسانی متقاضی شغل و شاغل در حوزه صنایع و صنوف و بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌ های موجود در جهت گسترش همکاری‌ های آموزشی بر اساس استانداردهای آموزشی یک‌پارچه و منسجم ملی و بین‌المللی و اجرای رویکرد آموزش مبتنی بر سفارش و آموزش‌ های مشارکتی منعقد گردیده است.
برگزاری دوره ‌های کارآموزی ورود به حرفه بمنظور ارتقای مهارت، تسهیل فعالیت کارآموز در دفاتر و کارگاه ‌ها، امکان کسب مدارک فنی و حرفه‌ای با اعتبار بین‌المللی و بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی از مزایای این تفاهم‌نامه به ‌شمار می ‌رود.
هم‌چنین تلاش در جهت استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در حوزه صنایع و صنوف استان، اجرایی کردن قانون ضرورت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناسایی مشاغل و آینده پژوهی مشاغل جدید در حوزه صنایع ، نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزش‌یابی دوره ‌های آموزش مهارتی با تاکید برآموزش ‌های تخصصی، ایمنی، بهداشت و امور اداری برای شاغلین بخش صنایع و توسعه و بهبود از طریق مشارکت در تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، تهیه منابع آموزشی و کمک آموزشی حوزه صنایع در سطوح مختلف از اهداف این تفاهم‌نامه است.
از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می ‌توان به توسعه آموزش‌ های بین کارگاهی و جوار کارگاهی با همکاری و تعاملات دو جانبه، تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز حوزه صنایع با هدف ایجاد زمینه‌ های اشتغال، استفاده از ظرفیت ‌های طرفین برای اجرای آموزش‌ های مهارتی در حوزه صنایع و افزایش کیفیت دوره ‌های آموزشی از طریق اشتراک پتانسیل‌ ها و امکانات علمی و کارگاهی و تجربیات طرفین اشاره کرد.
ارتقای کیفیت ساختمان با ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی
در همین حال، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی اقدامی در راستای ارتقای کیفیت ساختمان و رعایت حقوق بهره‌برداران است.
وی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با رویکرد تأسیس مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام موسی کاظم(ع) و گرامی‌داشت هفته ملی مهارت، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای گسترش تعاملات بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای منعقد گردید.
وی با اشاره به اینکه در ماه ‌های گذشته تفاهم‌نامه مشترک ساماندهی و رتبه‌بندی مجریان تأسیسات مکانیکی ساختمان و مجریان تاسیسات برقی منعقد شده است، افزود: ماحصل همه این اقدامات برای ارتقای خدمات فنی ساخت و ساز، افزایش کیفیت ساختمان و رعایت حقوق بهره‌برداران است و تلاش داریم در آینده اقدامات مشترکی در خصوص فعالیت نماکاران و بخش داربست نیز داشته باشیم.
وی گفت: تأسیس مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی اقدامی در راستای ارتقای توانمندی و افزایش مهارت و بهره‌وری نیروی انسانی متقاضی شغل و شاغل در حوزه صنعت ساختمان و بهره ‌مندی مستمر از ظرفیت‌ های موجود در جهت گسترش همکاری‌ های آموزشی بر اساس استانداردهای آموزشی یک‌پارچه و منسجم ملی و بین‌المللی و اجرای رویکرد آموزش مبتنی بر سفارش و آموزش‌های مشارکتی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در حوزه صنعت ساختمان، اجرایی کردن قانون ضرورت فراگیری آموزش ‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل و آینده پژوهی مشاغل جدید در صنعت ساختمان، نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزش‌یابی دوره ‌های آموزش مهارتی با تاکید بر آموزش ‌های تخصصی، ایمنی، بهداشت و امور اداری برای شاغلان بخش صنایع و توسعه و بهبود از طریق مشارکت در تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، تهیه منابع آموزشی و کمک آموزشی حوزه صنایع درسطوح مختلف را از مزایای این تفاهم‌نامه برشمرد.
وی ادامه داد: توسعه آموزش ‌های بین کارگاهی و جوار کارگاهی با همکاری و تعاملات دو جانبه، تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنعت ساختمان با هدف ایجاد زمینه ‌های اشتغال ، استفاده از ظرفیت‌ های طرفین برای اجرای آموزش ‌های مهارتی و افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی از طریق اشتراک پتانسیل ‌ها و امکانات علمی و کارگاهی و تجربیات طرفین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ابراز کرد: طبق این تفاهم‌نامه ۱ ساله طرفین متعهد شدند که اقداماتی از جمله طراحی و تدوین تقویم آموزشی دوره‌ های آموزشی، اولویت‌بندی و نیازسنجی آموزشی شاغلین و مشاغل جدید شناسایی شده و انجام مطالعات آینده پژوهی مشاغل، برگزاری همایش، کنفرانس و سمینارهای تخصصی و کارگاه ‌های آموزشی مشترک ،ارتقای کیفیت دوره ‌های آموزشی، تربیت و هدایت کارآموزان جهت حضور در المپیادهای ملی و بین المللی مهارتی و ارتقای سطح دانش فنی مربیان طرفین را انجام دهند.
وی، بازتعریف نظام مسئولیت‌پذیری در صنعت ساختمان را مهم خواند و افزود: تلاش داریم که با این اقدامات و توانمندسازی نیروی انسانی، بازتعریفی از نظام مسئولیت‌پذیری داشته باشیم و تمام افردی که در صنعت ساختمان شاغل هستند، برابر کاری که انجام می ‌دهند مسئولیت آن را نیز بپذیرند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در ادامه این نشست، با قدردانی از ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان برای برنامه‌ های آمزشی و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری، بیان کرد: تفاهم نامه همکاری آموزشی با رویکرد تأسیس مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی با استناد به ماده صد و ده قانون کار منعقد می‌شود که ماده صد و ده قانون این فرصت را برای بنگاه‌هایی که ماهیت صنعتی و خدماتی دارند ایجاد کرده که مجاز به تاسیس مراکز جوار کارگاهی هستند.
محمدرضا انصاری با تاکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی بهره‌وری و ارتقای کیفیت ساخت و ساز، بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند است، گفت: از اعضای سازمان نظام مهندسی که سابقه آموزش دارند، می‌توانند برای ارائه آموزش‌ های مهارتی صنعت ساز و ساز وارد عمل شوند.
انصاری ادامه داد: این افتخار نصیب بنده شده که تفاهم‌نامه ‌هایی را با سازمان نظام مهندسی منعقد کنیم که نویدبخش آینده‌ای روشن برای فعالان صنعت ساختمان بعنوان یکی از عوامل محرک چرخه اقتصاد کشور است و با صدور مجوز برای این سازمان تخصصی به عنوان یکی از شرکای اجتماعی وارد حرفه‌آموزی شویم.
این مسئول، اجرای مقررات ملی ساختمان و گرداوری استانداردهای آموزشی را از رویکردهای مهم در انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها عنوان کرد و افزود: این فرصت ارزشمندی است که فعالیت‌ها را به صنعتی‌سازی ساختمان معطوف کنیم، چراکه خلاء بسیاری در استان برای استفاده از روش‌ های نوین شناخته شده صنعت ساختمان در دنیا وجود دارد و با استفاده از ظرفیت ‌های سازمان میتوانیم مشاغل جدید را به جامعه معرفی کنیم.
هم‌چنین برخی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این جلسه آموزش‌ های تئوری بدون ایجاد مهارت را آفتی در جامعه فنی و مهندسی عنوان کردند و خواستار توسعه آموزش‌ های مهارتی بویژه برای مهندسان ناظر و مجری شدند، چرا که افرادی که از آموزش‌های بهره‌مند شدند، با دید وسیع‌تری نسبت به ساخت و ساز اقدام می‌کنند و این موضوع اعتماد بیشتر کارفرمایان را به دنبال دارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۰۰
455 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0