مصاحبه در مورد سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی مجتبی صابر

مصاحبه در مورد سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی

در مورد " سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی "مصاحبه ای روز یک‌شنبه مورخ سی و یکم شهریور ماه نود و هشت در سازمان مرکزی با مجتبی صابر و مهندس مه نگار آدینه صورت گرفت.

کد خبر: 190930003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ مهر ۹۸ - ۵:۵۷ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،در مورد ” سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی “مصاحبه ای روز یک‌شنبه مورخ سی و یکم شهریور ماه نود و هشت در سازمان مرکزی با مجتبی صابر و مهندس مه نگار آدینه صورت گرفت.

مصاحبه در مورد سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی

مصاحبه در مورد سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی

مصاحبه در مورد سامانه جدید  سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی

مجتبی صابر، عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته سازندگان سازمان به ارائه گزارشی از مراحل فنی، کاربری و آموزشی سامانه جدید سازندگان پرداخت.

وی در ابتدا با تشریح این سامانه بیان کرد: با عملیاتی شدن سامانه جدید سازندگان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، از این پس سازندگان ذی صلاح می‌توانند از این سامانه بعنوان کارتابل خود جهت ثبت تمامی مراحل و عملیات پروژه اقدام کنند.

صابر با تاکید بر هدف سازمان در جهت رضایتمندی سازندگان و ناظران و اشاره به بخش‌های عمده خدمات مهندسی شامل: طراحی، نظارت و اجرا گفت: ما به نواقص و کاستی در بخش اجرا واقفیم و ارگان‌های ذینفع هم این موضوع را از ما مطالبه می کنند و خواستار این بودند که کنترل و نظارت بیش تری در بخش اجرا داشته باشیم.

صابر اظهار داشت: از مزایای سامانه جدید نسبت به سامانه قبلی که فقط تا مرحله ثبت قرارداد فیمابین سازنده و مالک بود، می‌توان به پوشش این سامانه از پروژه های ساختمانی و ارتباط مستمر سازنده ذی صلاح با سازمان اشاره نمود. بطوریکه در طول پروژه دوازده مرحله در سامانه تعریف شده است که سازنده ضمن ارسال گزارشات مرحله ای و پیشرفت پروژه، باید اسناد و مدارک مستند سازی پروژه شامل نقشه های چون ساخت، مدارک فنی، نتایج آزمایشگاهی و تصاویر پیشرفت پروژه را در سامانه بارگذاری کند که البته این تصاویر در آینده نه چندان دور دارای مختصات جغرافیایی هم خواهند شد و موقعیت ثبت شده با مختصات جغرافیایی تطبیق داده میشود.

قابل ذکر است در سامانه قبلی این ارتباط با سازمان بعد از بارگذاری قرارداد توسط سازنده ذی صلاح قطع می‌شد. مگر این که سازمان بنا بر ضرورت نیاز به بازرسی را لازم می دانست.

صابر گفت: بمنظور آموزش گزارش‌دهی سازندگان ذی صلاح در سامانه، بروشوری تهیه شده که این بروشور در بخش‌های مختلف معاونت خدمات مهندسی سازمان در اختیار مالکین و سازندگان قرار دارد و ما همه تلاش خود را جهت اطلاع رسانی کامل بمنظور استفاده کاربران از این سامانه را خواهیم داشت. هم‌چنین در صورت مطرح شدن پرسش، پیشنهادات و نقطه نظرات، کاربران می‌توانند با مراجعه و مطالعه فایل راهنمای موجود در سامانه، از طریق تیکت پرسش های خود را مطرح کرده و سپس پاسخ آن را دریافت کنند.

از دیگر خصیصه های این سامانه، ایجاد اتاق گفت و گو بین مجری و ناظران پروژه است در اتاق گفت و گو، سازنده و ناظر بصورت متن و نوشتار می‌توانند با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند.

به مجرد بارگذاری مدارک و اسناد توسط سازنده ذی صلاح در گزارشات مرحله ای، پیامکی برای ناظر پروژه مبنی بر اطلاع رسانی گزارش سازنده ارسال می گردد که ناظر باید ظرف هفتاد و دو ساعت از پروژه بازدید کرده و نظر خود را اعلام کند.

از دیگر مزایای این سامانه با توجه به مستند سازی مراحل اجرایی پروژه است که به علت تنظیم شناسنامه فنی و ملکی به دفترچه اطلاعات ساختمان که توسط سازنده ذی صلاح تکمیل می شود، تکمیل دفترچه اطلاعات ساختمان با ارائه دوازده مرحله گزارشات سازنده ذی صلاح محقق می‌گردد. هم‌چنین علاوه بر دفترچه اطلاعات ساختمان، چک لیست های در سامانه تنظیم شده که تمامی روند پروژه در آن ثبت می شوند.

مصاحبه در مورد سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی

وی تصریح کرد: ما امیدوار هستیم این سامانه بتواند گام‌های موثری در جهت واقعی نمودن خدمات سازندگان ذی صلاح برداشته و در آینده نزدیک با توجه به اطلاعات فنی که از ساختمان‌ها در سامانه درج و بارگذاری خواهد شد، شاهد به ثمر رساندن این سامانه بعنوان یک مرجع برای سازمان‌های خدمات رسان شهری مانند: ستاد مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش نشانی که نیاز به اطلاعات فنی ساختمان‌ها را دارند، باشیم. در ضمن این سامانه قابلیت تبدیل به سامانه ارزش گذاری املاک را هم خواهد داشت که با توجه به گزارشات مرحله ای سازندگان ذی صلاح و شناسنامه فنی و ملکی و اظهارنظرهای فنی ناظران و موارد تکمیلی سامانه، می‌توانیم کیفیت سنجی ساختمان‌ها و نهایتا ارزش گذاری ساختمان‌ها و املاک را داشته باشیم.

در انتها وی، ضمن تشکر از همه اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بابت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شان، خاطر نشان ساخت: ما خواستار اقدامات موثر و عملی در جهت ارتقاء خدمات مهندسی هستیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۸
616 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0