سازوکار شورای انتظامی نظام مهندسی ناکارآمد است عضو شورای شهر تهران بیان کرد:

با مهندسان ناظر متخلف برخورد نمی گردد/ سازوکار شورای انتظامی نظام مهندسی ناکارآمد است

ریاست کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر عنوان کرد: متاسفانه گزارش‌ های ارائه شده از طرف شهرداری تهران و شورای انتظامی نظام مهندسی حاکی آن است که عملا برخورد موثر و پیشگیرانه‌ای با مهندسین ناظر که در فرایند ساخت و ساز قصور داشته اند، انجام نمی گردد.

کد خبر: 970516002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ - ۹:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر عنوان کرد: متاسفانه گزارش‌ های ارائه شده از طرف شهرداری تهران و شورای انتظامی نظام مهندسی حاکی آن است که عملا برخورد موثر و پیشگیرانه‌ای با مهندسین ناظر که در فرایند ساخت و ساز قصور داشته اند، انجام نمی گردد.

سازوکار شورای انتظامی نظام مهندسی ناکارآمد است

سازوکار شورای انتظامی نظام مهندسی ناکارآمد است

با مهندسان ناظر متخلف برخورد نمی گردد/ سازوکار  شورای انتظامی نظام مهندسی ناکارآمد است

محمد سالاری با اشاره به نشست ستاد هماهنگی کمیسیونهای ماده ۱۰۰ شهرداری تهران که در سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار گردید، اظهار داشت: نشست این ستاد با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در راستای آسیب شناسی ساز و کارهای قانونی موجود در مورد کاهش تخلفات ساختمانی از جمله نقش مهندسان ناظر در پیشگیری از کاهش تخلفات ساختمانی برگزار گردید.
سالاری ادامه داد: خوشبختانه همه اعضای حاضر در نشست سازمان نظام مهندسی آمادگی جهت کنشگری فعالانه در این مورد را داشتند.
وی با اشاره به نشست برگزارش ۱۰ در سازمان نظام مهندسی، افزود: به موجب گزارشهای ارائه شده صرفا تعداد محدودی از پرونده های مهندسان ناظر متخلف به شورای انتظامی نظام مهندسی جهت اجرای تبصره هفت ذیل قانون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران ارجاع می گردد و از پرونده های ارجاعی صرفا تعدادی از آنها رای محرومیت سه تا شش ماه میگیرند.
دبیر ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد شهرداری تهران، تصریح کرد: میتوان گفت ساز و کار شورای انتظامی نظام مهندسی ساز و کاری تشریفاتی و غیرموثر و ناکارآمد در پیشگیری از تخلفات ساختمانی محسوب می گردد .


رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران تصریح کرد: بسیاری از تخلفات مهندسان ناظر اولا به شورای امن و شورای انتظامی ار سال نمی شود و ثانیا با اخذ تعهد و یا صرفا اخطار کتبی موضوع فیصله پیدا میکند و تعداد بسیار محدود هم که تخلفات خط قرمزی داشته اند به محرومیتهای محدود رای میگیرند که این روند بهیچ عنوان در راستای تحقق هدف قانونگذار مبنی بر اجرای دقیق مفاد تبصره هفت قانون نیست.
وی خاطر نشان ساخت: طبق تصمیمات متخذه در این نشست مقرر گردید نشست های مشترک به صورت مستمر و هفتگی ادامه پیدا کند و نسبت به اصلاح نحوه تصمیم گیری شورای انتظامی و هم چنین شورای امن که در معاونت شهرسازی و معماری تشکیل شده است تجدید نظر اساسی صورت پذیرد.

منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-محاسباتارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۷
1330 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0