تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران مطرح کرد:

صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی برای رئیس و معاونین شعب یکی از بانکها در پرونده چهل میلیاردی

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران از قرار وثیقه دو میلیارد تومانی برای چهار نفر از معاونین شعب یکی از بانکها در مورد موضوع سپرده چهل میلیارد تومانی خبر داد و بیان کرد: از برخی از اعضای هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی شکایت عام مطرح کرده‌ایم.

کد خبر: 960515016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ - ۱۰:۲۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران از قرار وثیقه دو میلیارد تومانی برای چهار نفر از معاونین شعب یکی از بانکها در مورد موضوع سپرده چهل میلیارد تومانی خبر داد و بیان کرد: از برخی از اعضای هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی شکایت عام مطرح کرده‌ایم.صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی برای رئیس و معاونین شعب یکی از بانکها

صدور قرار وثیقه 2 میلیارد تومانی برای رئیس و معاونین شعب یکی از بانکها

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی برای رئیس و معاونین شعب یکی از بانکها

حسین قربان خانی در مورد آخرین وضعیت تخلفات مطرح شده هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی برای سپرده گذاری چهل میلیارد تومانی در بانک شهر اظهار داشت: بحث اختلاس درمورد چهل میلیارد تومانی که در دوره ششم هیات مدیره نظام مهندسی چهل سپرده گذاری شد و دقیق نیست چرا که اختلاس در موضوعات دولتی میتواند روی دهد، لذا در بخش خصوصی میتواند خیانت در امانت نامیده گردد.
قربانخانی ادامه داد: خیانت در امانت هم چند شرط دارد که در این جا اصلاً وجود ندارد، فردی در هیأت مدیره دوره ششم نظام مهندسی تهران اعلام کرد که اگر پول این سازمان را در بانک شهر سپرده ‌گذاری کنید، این بانک به شرکتهایی که در بافت فرسوده واحد مسکونی احداث کنند وام میدهد و بدین ترتیب هم برای مهندسین ایجاد اشتغال گردد و هم به نفع مردم است.
وی افزود:هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران هم به نیت خیرخواهانه چهل میلیارد تومان پول را در بانک شهر سپرده‌ گذاری کرد ولی در زمانیکه این مبلغ را میخواستند سپرده گذاری کنند، شیطنتی انجام گردید و یک فرم سفید امضاء در وثیقه این پول را هم گرفتند و شرکت “م” “ا” آمد روی سپرده‌های نظام مهندسی ساختمان وام گرفت.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی اقدام حقوقی در این مورد علیه بانک کرده است چون بانک نمیتوانسته این کار را انجام دهد و قاضی هم حکم داده که نمیتوانسته‌اند سفید امضاء بگیرند و سازمان بدون داشتن علم به این موضوع این کار را کرده است، البته سازمان نظام مهندسی هم شاید در این مرود خطایی انجام داده باشد ولی بهر حال دادگاه حکم داده تا تعیین تکلیف پرونده، این چهل میلیارد تومان سر جای خود بماند و ماهانه هم سود بیست درصدی خود را دریافت کنیم.


رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد : این پول با مابقی پولهای ما که در بانکهاست تفاوتی ندارد. فقط نمیتوانیم آن را جابه جا کنیم، ولی سود آن را دریافت میکنیم. بانک شهر هم اعلام میکند تا زمانی که آن شرکت (“م” “ا”) که وام گرفته بازپرداخت را به اتمام نرساند، چهل میلیارد تومان را بانک شهر نزد خود نگه خواهد داشت.
بگفته وی، یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ما هنوز نتوانسته‌ایم از بانک شهر آمار بگیریم شرکت مزبور چه میزان وام از بانک شهر گرفته است.
او افزود: دادگاه برای رئیس و معاون قبلی و دوره بعد یکی از شعب بانک شهر قرار وثیقه دو میلیارد تومانی صادر کرده است و بانک شهر این پول را نقداً واریز کرده است و این افراد آزاد هستند.
وی تاکید کرد:تعیین تکلیف این پرونده در پروسه قضایی قرار دارد، ولی پول ما وجود دارد و ماهانه هم سود آن را دریافت میکنیم، ما کار را به این نقطه رساندیم و دادگاه نامه زده است به بانک شهر که حق ندارید سپرده را بنفع خود ضبط کنید.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی هم شکایتی شده است،اظهار داشت:ما شکایت عام مطرح کرده‌ایم و دادگاه فعلا برای مدیران شعبه قرار صادر کرده است.
در هیات مدیره دوره ششم چهل میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده گردیده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفت بهمین منظور هیات مدیره دوره هفتم بریاست حبیب الله بی طرف و قربان خانی ریاست فعلی نظام مهندسی بدنبال این هستند تا این مبلغ چهل میلیارد تومان از بلوکه بانک شهر خارج گردد.
منبع : خبرگزاری فارس

 

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۶
1010 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0