توقف احداث صد برج در تهران حیدری خبر داد:

سرنوشت ساختمان پلاسکو در انتظار سازه‌های ناایمن پایتخت/ ضعف نظام مهندسی و شهرداری تهران در تامین ایمنی بناهای ناپایدار

عضو مجمع نماینده های استان تهران در مجلس بیان کرد: هم کاری مسئولین سازمان نظام مهندسی و شهرداری پس از ورود دادستانی برای تامین ایمنی سازه‌های پایتخت الزامی است.

کد خبر: 960508014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مرداد ۹۶ - ۱:۱۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، عضو مجمع نماینده های استان تهران در مجلس بیان کرد: هم کاری مسئولین سازمان نظام مهندسی تهران  و شهرداری پس از ورود دادستانی برای تامین ایمنی سازه‌های پایتخت الزامی است.سرنوشت ساختمان پلاسکو در انتظار سازه‌های ناایمن پایتخت

سرنوشت ساختمان پلاسکو در انتظار سازه‌های ناایمن پایتخت

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

سرنوشت ساختمان پلاسکو در انتظار سازه‌های ناایمن پایتخت

غلام رضا حیدری در مورد حکم دادستانی برای نوزده بنای ناایمن پایتخت، اظهار داشت: ورود دادستانی به ایمنی سازه‌های نا ایمن پایتخت قابل تقدیر و تشکر است ولی بعد از این سازمان نظام مهندسی بعنوان متولی اصلی باید ورود کرده و نسبت به تامین استانداردها کمک کند.
وی، ادامه داد: شهرداری هم به نوعی دیگر مسئولیت دارد لذا هم کاری شهرداری با نظام مهندسی برای تامین ایمنی ساختمانها اهمیت زیادی دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دادستانی بر مبنای نظرِ کارشناسان تخصصی دادگستری وضعیت ایمنی سازه‌ها را بررسی و نوزده بنای نا ایمن را مشخص کردند، البته غیر از این موارد، سازه های نا ایمن دیگر نیز در پایتخت وجود دارد که در اولویت بعدی باید به تامین ایمنی آن ها هم پرداخته گردد.
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان آتش‌ نشانی بعنوان یکی از مجموعه‌ های ذیل شهرداری نیز در تامین ایمنی این سازه‌ها نقش اثرگذاری دارد زیرا بسیاری از ساختمانهای نا ایمنی که اخطاریه دریافت کرده‌اند بدون امکانات خاموش کردن آتش هستند، لذا برای جلوگیری از حوادثی چون آتش ‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو بهتر است این مجموعه‌ ها و مدیران مربوطه اخطارها را جدی بگیرند.


وی، عنوان کرد: پس از حادثه پلاسکو جزئیات مناسبی از وضعیت برخی بناهای ناایمن بدست آمد که نتیجه آن صدور اخطاریه‌ های دادستانی جهت تامین ایمنی سازه بود، لذا ضمن ورود تخصصی دادستانی، هم کاری و هماهنگی سایر مجموعه ها ضروری است، البته شورای شهر هم میتواند جهت هماهنگی مجموعه ‌های مذکور اقدامات لازم را انجام دهد.
اقبال شاکری ریاست کمیته عمران شورای شهر تهران از ابلاغ ایمن ‌سازی برای نوزده ساختمان نا ایمن خبر داد و بیان داشت: نوزده مجتمع تجاری پرخطر در مناطق مرکزی شهر تهران اخطاریه دادستانی را برای ایمن‌ سازی بنا دریافت کرده‌اند که ساختمان علاءالدین و آلومینیوم از معروفترین ساختمانهای اعلام شده در این رابطه بودند؛ غیر از این موارد بناهایی که در خیابانهای پرتردد پایتخت واقع شده‌اند و باید هرچه سریعتر شرایط ایمن را پیدا کنند هم اخطاریه دریافت کردند که در صورت بی‌توجهی با حکم قضایی پلمب میشوند.
منبع : خانه ملت

 

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۶
1120 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0