پیرهادی خبر داد:

بررسی مشکلهای محله تهران سر غربی در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلهای محلات شهر تهران، به بررسی مشکلهای محله تهران سر غربی واقع در محدوده شهرداری منطقه بیست و یک پرداخت.

کد خبر: 960217049 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶ - ۴:۰۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلهای محلات شهر تهران، به بررسی مشکلهای محله تهران سر غربی واقع در محدوده شهرداری منطقه بیست و یک پرداخت.بررسی مشکلهای محله تهران سر غربی در کمیته نظارت

بررسی مشکلهای محله تهران سر غربی در کمیته نظارت

بررسی مشکلهای محله تهران سر غربی در کمیته نظارت

بررسی مشکلهای محله تهران سر غربی در کمیته نظارت

محسن پیرهادی بیان کرد: محله تهران سر غربی در ضلع شرقی اتوبان آزادگان واقع گردیده است و در این محله و محلاتی که بافت مسکونی در مجاورت اتوبانها و بزرگ راهها واقع گردیده، یکی از مشکلها و دغدغه های ساکنان، آلودگی صوتی و محیطی ناشی از عبور وسایل نقلیه است.
پیرهادی گفت: شورایاری و شهروندان محله مذکور، خواهان اجرای دیوار صوتی از ابتدای بلوار یاس تا ابتدای خیابان شاهد میباشند، که در این قسمت بافت مسکونی و ساختمانها در مجاورت بزرگ راه آزادگان واقع گردیده است.
وی ادامه داد: دیوارهای ضد صوت یکی از روشهای مؤثر کاهش آلودگیهای صوتی بزرگراهها میباشد ولیکن دیوار صوتی تنها راه مقابله با این مسئله نیست.
وی افزود: طبق ضوابط مباحث هجده ونوزده آیین نامه مقررات ملی ساختمان، نصب شیشه های ۲ جداره در ساختمانهای مسکونی در حال بنای شهر تهران الزامی است و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این امر بدوش سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران  میباشد و این سازمان مکلف است در صورت عدم کنترل ضوابط با ناظرین برخورد کند، زیرا عدم ساخت و ساز طبق ضوابط، هزینه های ناخواسته ای را بسایر شهروندان تحمیل میکند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بخش اعظمی از بودجه شهرداری تهران توسط عوارضی که خود شهروندان میپردازند تأمین میشود و بهتر است بودجه شهر هزینه احداث زیر ساختهای شهری گردد، اگر میخواهیم برای حمل و نقل هزینه کنیم، حمل ونقل عمومی و ریلی اولویت دارد و نباید هزینه عدم اجرای ضوابط قانونی توسط سازندگان املاک بسایر شهروندان تحمیل شود و سازنده سود و سایر شهروندان متضرر گردیده و حق شان پایمال شود.
وی در ادامه تاکید کرد: این درخواست اهالی محله تهران سرغربی را بشهرداری منعکس کرده ایم، تا ضمن بررسی راه کارهایی جهت حل این مشکل ارائه نمایند.
پیرهادی دیگر مشکل عنوان شده توسط شورایای محله را تأخیر در اجرای چمن مصنوعی زمینهای ورزش محله از طرف شهرداری نام بردوعنوان کرد: شهرداری منطقه بدون پیش بینی هزینه های مورد نیاز جهت تعمیرات و نوسازی زمین ورزشی، اقدام بجمع آوری چمن مصنوعی قبلی نموده است و حال، دلیل تعویق در اتمام کار را عدم نقدینگی اعلام نموده است.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این موضوع، اشتباه مدیریتی است که قبل از پیش بینی و تأمین بودجه، اقدام به این امر کرده اند و این موضوع بشهرداری منعکس شده تا سریعاً در رفع مشکل اقدام نماید.

ایشان دیگر خواسته شورایاری و اهالی محله را احداث مجتمع چند منظوره ورزشی- فرهنگی عنوان نمود و اضافه کرد: زمینی واقع در پشت ساختمان سرای محله و زمینی دیگر در جنب ایستگاه آتش نشانی محله وجود دارد و طی سالیان، بلا استفاده رها شده بود که اکنون بخشی از زمین پشت سرا برای استفاده پیمان کاران فاضلاب، فنس کشی شده و اهالی خواستار بنای مجموعه فرهنگی ورزشی در این زمینها میباشند.
ایشان افزودند: البته می بایست وضعیت تملک این املاک بررسی شود و در صورت تصویب چنین طرحی، اقدامات بعدی و برنامه ریزیهای لازم صورت گیرد.
وی دیگر خواسته اهالی را حضور پر رنگتر مأموران نیروی انتظامی جهت افزایش امنیت محله و برخورد قاطع با معتادان و بزهکاران، تسریع در ترمیم و راه اندازی آبنمای بوستان نیلوفر عنوان کرد و بیان داشت تمام مشکلات و خواسته های اهالی طی مکاتباتی با شورایاری و هیئت امنای محله، دریافت شد وبعد از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسین حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونتهای مربوطه و دستگاهها و سازمانهای ذیربط صورت گرفت و پی گیری کلیه موارد مطروحه در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.
منبع: تهران نیوز

پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۶
1116 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0