احیای اعتماد مردم به نظام مهندسی ریاست شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد:

احیای اعتماد مردم به نظام مهندسی

ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت ساختمان ابراز امیدواری کرد که فرآیند قاطع شکایت از نظام مهندسی شکل بگیرد و با اقداماتی مطلوب اعتماد مردم به این تشکیلات احیا گردد.

کد خبر: 970612006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷ - ۱:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت ساختمان ابراز امیدواری کرد که فرآیند قاطع شکایت از نظام مهندسی شکل بگیرد و با اقداماتی مطلوب اعتماد مردم به این تشکیلات احیا گردد.

احیای اعتماد مردم به نظام مهندسی

احیای اعتماد مردم به نظام مهندسی

اعتماد مردم  به نظام مهندسی احیا گردد

محسن هاشمی روز دوشنبه در سلسله جلسه های دستاوردهای قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان در حوزه ارتقا کیفیت ساخت و ساز شهر، افزود: این صنعت سیزده تا پانزده درصد اشتغالزایی در کشور ایجاد میکند و از اهمیتی ویژه ای برخوردار است.
هاشمی با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت ساختمان، ادامه داد: سی درصد از اقتصاد کشور بطور متوسط در سیطره صنعت ساختمان و نظام مهندسی است.
وی با عنوان این که نظام مهندسی تهران، صد و بیست هزار عضو دارد، گفت: این تشکیلات با هدف تضمین کیفیت صنعت ساختمان تشکیل گردید ولی پرسش این جاست که نظام مهندسی در عمل چه میزان موفق بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: تعداد فارغ التحصیلان مهندسی ساختمان کشور در آینده نزدیک از ۱ میلیون نفر میگذرد که این موضوع یک فرصت و در عین حال تهدید است.
وی مطرح کرد: فرصت از این جهت است که یک هم افزایی بین نخبگان ایجاد می گردد و تبادل تجربه بین اعضا شکل میگیرد.
به گفته وی، نباید نظام مهندسی تبدیل به یک حلقه بروکراسی شود چرا که این یک تهدید است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان این که نظام مهندسی تهران یک سمن است، یاد آور شد: نباید این تشکیلات با سیاست و دخالتهای دولتی عجین گردد.
هاشمی، یکی دیگر از آسیبهای نظام مهندسی تهران را شرکت تنها هفت تا هشت درصد از اعضا در انتخابات آن عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز نشان دهنده فاصله گرفتن نظام مهندسی از اهداف شکل گیری آن است.
هاشمی اظهار داشت: بی تفاوتی نظام مهندسی در ساخت و سازهای بزرگ در پایتخت یکی دیگر از آسیبهای این حوزه است که باید حساسیت بیش تری نسبت به این موضوع ایجاد گردد.

احیای اعتماد مردم به نظام مهندسی

زهرا نژادبهرام _ ریاست کمیته شهرسازی شورای شهر تهران نیز در این جلسه بیان کرد: شهر بدون سازه ها نشانی از شهر ندارد و از این رو جایگاه نظام مهندسی خیلی پر اهمیت است.
به گفته نژادبهرام، نظام مهندسی جایگاهی منحصر به فرد دارد چرا که سازمانی برخاسته از بطن جامعه است.
این عضو شورای شهر تهران با یادآوری خاطرات تلخ زمین لرزه کرمانشاه و آتش گرفتن ساختمان پلاسکو، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از سازه های که بعد از زمین لرزه کرمانشاه فروریخت سازه های جدید بود و این موضوع اهمیت نظام مهندسی را بیش از گذشته نشان میدهد.
وی ابراز امیدواری کرد که نقاط ابهام برانگیز نظام مهندسی برطرف گردد و به همان میزان حوادث ناشی از فروریزش ساختمانها کاهش یابد.
ابوالفضل موسوی بیوکی _ نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه، خاطر نشان کرد: قانون نظام مهندسی کنونی را بسیاری از کارشناسان معتقدند مناسب نیست وای معتقد هستم تا زمان تصویب قانون جدید باید قانون کنونی حفظ گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ شهریور ۹۷
892 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0