بلاتکلیفی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

بلاتکلیفی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با وجود آن که بیش از دو ماه از انتخابات میگذرد هنوز مشخص نیست.

کد خبر: 970925009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ - ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با وجود آن که بیش از دو ماه از انتخابات میگذرد هنوز مشخص نیست.

بلاتکلیفی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

بلاتکلیفی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

بلاتکلیفی در سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان تهران

هشتمین دوره انتخابات هیئت­­ مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوازدهم مهر امسال برگزار گردید و بیست و پنج عضو اصلی نظام مهندسی انتخاب و در نهایت در دوم آبان ماه اعتبارنامه خود را اخذ کردند.
حال بعد از گذشت بیش از دو ماه از زمان انتخابات هنوزهیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و اعضای این سازمان انتخاب نشدند.
*در سازمان نظام مهندسی استان تهران چه خبر است؟
تعداد مهندسان دارای پروانه اشتغال ­استان تهران صد و دوازده هزار نفر است که حدود یک چهارم مهندسان کل کشور ­را تشکیل می ‌دهند.
نامزد‌های انتخابات این دوره با شعار حل مشکلات مهندسان وارد این عرصه شدند، ولی هنوز حتی یک نشست هم بطور رسمی برای تعیین هیئت مدیره این سازمان برگزار نشد و یا به حد نصاب نرسید و بعضی اعضا با ترک نشست ها، آن را از حدنصاب انداختند و اگر این روند ادامه یابد احتمال اجرای ماده بیست و شش، یعنی انحلال هیئت مدیره و انتخابات دوباره وجود دارد.
با توجه به ایین نامه اجرای قانون نظام مهندسی، شیوه نامه پیوست اداره نشست ها، از طرف شورای نظام مهندسی ابلاغ گردید و هیئت مدیره در گذشته طبق این ایین نامه رفتار می‌ کردند، ولی خلا این آیین نامه در هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی مشخص شد.
نامزد‌های دور جدید از این خلاء قانونی استفاده می ‌کنند و برای این که حرف خود را به کرسی بنشانند با عدم حضور نشست را از رسمیت خارج می ‌کنند و امروز آخرین فرصت وزارت راه و شهرسازی برای تعیین هیئت مدیره به این اعضا بود که اگر عضو هیئت مدیره تعیین نگردد نهایتا هیئت مدیره منحل و انتخابات ملغی تلقی می گردد.
با توجه به این که اسلامی _ وزیر راه و شهرسازی سیاست تنش زدایی را در دستور کار خود دارد و قصد انحلال هیئت مدیره را ندارد و فرصت یک ماه برای تعیین تکلیف هیئت مدیره را داد، ولی همچنان این سازمان که وظایفش امیخته با جان مردم و کیفیت محصولشان است بلاتکلیف است.
برخی از اعضای هیئت مدیره این سازمان خواهان اصلاح شیوه نامه‌ها هستند و همچنین برای کاستن از تنش‌ های این سازمان از مسولان وزارت راه و شهرسازی خواستار تشکیل نشستی در وزارت راه و شهرسازی هستند و عدم حضور هر یک از اعضا به منزله غیبت تلقی گردد و درنهایت هیئت مدیره مشخص گردد.
هدف اصلی نظام مهندسی باید ارتقا کیفیت ساخت و ساز‌ها و خدمات رسانی باشد، ولی با این روندی که برخی از اعضای هیئت مدیره در پیش گرفتند باید مجددا منتظر خبرهایی، چون اختلاس بیست میلیارد تومانی باشیم و هرگونه مشکلی در این زمان رخ دهد مسولیت آن به عهده هیئت مدیره دوره هشتم است این در حالی است که تا به حال هنوز هیئت رئیسه مستقر و مسئول (رئیس، نواب رئیس، دبیر و خزانه دار) انتخاب نشده اند.

بلاتکلیفی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

به علت این که در گذشته بیش ترین تصمیات در این سازمان را ریاست و هیئت رئیسه می‌ گرفتند اکنون هریک از کاندید‌های منتخب مهندسان برای خود سهم و جایگاهی خاص را می‌ خواهند؛ و عملا شایسته سالاری در این سازمان جایگاهی ندارد. سازمانی که نقش مهمی را در امر ساخت و ساز در پایتخت را ایفا می ‌کند.
عدم جمع بندی و نتیجه گیری اعضا سبب شد تا اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به موضوع انتخاب هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ورود پیدا کند و در نامه‌ای که از طرف محمد زاده خطاب به احمد خرم، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان فرستاده شده، تاکید شده که با توجه به عدم تشکیل نخستین نشست هیئت مدیره دور هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و علیرغم گذشت بیش از ۶ هفته از تاریخ اعتبار اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره و مشکلات پیش آمده برای اعضای سازمان و اخلال در انجام امورات، نظر به این که در مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن وزارت راه و شهرسازی در این مورد، اعلام نظیری تا به حال واصل نشده است، بدین وسیله رئیس (احمدخرم) و خزانه دار (حیدرجهان بخش) بکار خود ادامه دهند.
این در حالی است که به گفته اعضا، حضور رییس و خزانه داری دوره گذشته در سمت خود قانونی نیست.
امروز هم نشست برگزار نگردید و اختلاف اعضا همچنان ادامه دارد و با توجه به تخلف محرزی که این اعضا انجام می ‌دهند وزیر راه و شهرسازی سریع تر در این مورد باید تصمیمگیری و آن را ابلاغ کند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان سازمانی غیر دولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاسیس گردید، ولی تا به امروز تا چه میزان به این اهداف رسیده است.

منبع: دانشجو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۷
690 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0